آیین‌نامه‌ها و فراخوان‌ها

رگولاتوری

October 15, 2014
20:25 چهارشنبه، 23ام مهرماه 1393
کد خبر: 64906

دستورالعمل واگذاری شماره های رند تلفن همراه و ثابت

کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 198 مورخ 23 شهریور 93 خود، پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در خصوص دستورالعمل واگذاری شمارههای تلفن همراه و ثابت (رند مرتب ) و مناسب را بررس به شرح زیر تصویب کرد:
 
 
1- تعاریف 
-1-1 کمیسیون: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات
-1-2 سازمان: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
-1-3 شماره رند(مرتب): شمارههای تلفن همراه و ثابت که به دلیل روان بودن یا داشتن موسیقی لفظی و یا روابط عددی، براحتی در ذهن افراد ثبت می . دشو این شمارهها توسط دارنده پروانه تعیین می .شود
-1-4 شماره مناسب: شمارههای تلفنهای همراه و ثابت که براساس نوع شماره دارای متقاضی خاص بوده و قیمت آن ها متفاوت از قیمت معمول در بازار . دشبامی این شماره ها توسط دارنده پروانه مشخص می .شود
-1-5 شماره معمولی: کلیه شمارههای تلفن همراه و ثابت تخصیص داده شده به دارنده پروانه به غیر از شمارههای رند(مرتب و ) مناسب 
2- شرایط و ضوابط 
-2-1 دارنده پروانه میتواند بر اساس دستورالعملی اجرایی که توسط وی تهیه میشود، شمارههای تلفن همراه و ثابت رند(مرتب) و مناسب را بالاتر از قیمتهای تعیینشده در پروانه و مصوبات کمیسیون واگذار کند. در دستورالعمل تهیه شده شرایط اطلاعرسانی عمومی، شرایط رقابتی عادلانه و روش واگذاری باید به صورت شفاف تعیین شده باشد. این دستورالعمل قبل از اجرا توسط دارنده پروانه، باید به تایید سازمان برسد.
-2-2 دارنده پروانه موظف است در خصوص شمارههای (رند مرتب ) که بر اساس این مقررات واگذار میکند، از طریق سایت خود و سایر روش های اطلاع رسانی مناسب، برای عموم اطلاع رسانی لازم را انجام دهد.
-2-3 در مواردی که امکان دایری شماره واگذار شده، حداکثر ظرف یک ماه وجود نداشته باشد، دارنده پروانه حق پیشفروش و واگذاری شماره به صورت رند(مرتب) و مناسب را ندارد.
-2-4 دارنده پروانه موظف است در زمان واگذاری شماره به صورت رند(مرتب) و یا مناسب، در خصوص تغییرات شمارهها که ممکن است در آینده بنابر ضرورتهای مقرراتی و یا فنی اتفاق بیافتد، مشترک را مطلع کند و در صورتی که بعد از واگذاری، بنا بر ضرورتهای مقرراتی و یا فنی شماره وی تغییر کند، حتیالمقدور شماره ای متناسب به وی واگذار کند.
تبصره: در صورتی که بدلیل تغییرات فنی یا مقرراتی، شمارههای معمولی واگذار شده به مشترکی به شماره رند(مرتب) و یا مناسب تبدیل شود، شماره مذکور مشمول این مصوبه نبوده و دارنده پروانه حق ندارد بر اساس این مقررات از مشترک درخواست مبالغ اضافی کند. 
-2-5 این مقررات شامل شمارههای رند(مرتب) و مناسب واگذار شده قبل از تاریخ لازمالاجراشدن این مصوبه نبوده و دارنده پروانه نمیتواند بر اساس این مقررات برای شمارههای رند(مرتب) و مناسب واگذار شده قبلی به مشترکین درخواست مبالغ اضافی کند. 
-2-6 واگذاری شماره بر اساس این مقررات نباید به هیچ عنوان منجر به ایجاد محدودیت برای روال عادی واگذاری شماره و هاارایه خدمات توسط دارنده پروانه شود.
-2-7 مبلغ دریافتی بابت این شمارهها در شبکه تلفن ثابت و همراه، به عنوان مبالغ حق اتصال تعیین شده در موافقتنامه پروانه میباشد و مشمول حق السهم خواهد بود.
-2-8 دارنده پروانه موظف است با مشترکین دارای شماره رند(مرتب) و مناسب بدهکار بدون تبعیض و صرفا بر اساس مقررات موجود از جمله دستورالعمل نحوه برخورد دارندگان پروانه با مشترکین بدهکار تلفن ثابت و همراه مصوبه شماره 1 جلسه شماره 166 مورخ /1392 30/3برخورد کند .
-2-9 نیا مقررات برا ی هیکل دارندگان پروانه تلفن همراه و ثابت از تاریخ ابلاغ لازمالاجرا و هبود جایگزین مصوبات قبل ییسیکم نیا در ون خصوص می .شود
-10- 2 تفس ری مفاد نیا مقررات صرفا یسیکم با ون است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.