رگولاتوری

October 31, 2014
9:37 جمعه، 9ام آبانماه 1393
کد خبر: 65148

اظهار نگرانی وزیر ارتباطات احمدی‌نژاد در خصوص عملکرد وزارت ارتباطات!

soleimani.jpg

رئیس کمیته فناوری‌های نوین مجلس گفت: از مجموع ۴ هزار میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی شده وزارت ارتباطات ۹ درصد محقق شده و بخش عملکرد ۱۹۴۰ میلیارد تومانی نیز فاقد عملکرد گزارش شده است. این عملکرد با بودجه عظیم وزارت ارتباطات‌ بسیار نگران‌کننده است.

محمد سلیمانی در گفت‌وگو با فارس در ارزیابی عملکرد وزارت ارتباطات در سال اقتصاد و فرهنگ اظهار داشت: کمیسیون صنایع مجلس گزارشی از عملکرد 3 ماهه اول سال 93 از وزارت ارتباطات درخواست کرد که در این گزارش وزارت ارتباطات برای امسال 4 هزار میلیارد تومان درآمد پیش‌بینی کرده است.
 
رئیس کمیته فناوری‌های نوین مجلس افزود: در این گزارش از درآمد پیش‌بینی شده در تاریخ 8 تیرماه تنها 364 میلیون تومان وصول شده است که نشان از عملکرد 9 درصدی و 25 درصد زمان مقرر دارد.
 
وی ادامه داد: وصول حدود 10 درصد درآمد در یک چهارم سال برنامه نشان می‌دهد که اپراتورها طبق قانون در سه ماهه نخست سال به وزارت ارتباطات پرداختی نداشتند و با عدم درآمد طبیعتا عملکرد ضعیف خواهد شد.
 
سلیمانی ادامه داد: در بخش دیگر این گزارش اعلام شده که این وزارت باید 1940 میلیارد تومان عملکرد داشته باشد که در گزارش عملکرد سه ماهه نخست سال این بخش خالی گذاشته شده و بدون عملکرد اعلام شده است.
 
عضو کمیسیون صنایع مجلس افزود: همچنین در این گزارش درباره بند 9 تبصره بودجه 93 اعلام شده که در مورد سرمایه‌گذاری در فیبر نوری بین‌المللی وزارت با مشکلاتی روبرو است که باید ببینیم این مشکلات چیست و وزارت ارتباطات باید برنامه این مشکلات به مردم و مجلس اطلاع‌رسانی کند و شفاف‌سازی انجام دهد.
 
وی تصریح کرد: علاوه بر این در بندهای 38 و 10 تبصره بودجه 93 نیز وزارت ارتباطات در گزارش سه ماهه نخست سال هیچ عملکردی برای این دو بند ارائه نکرده و در گزارش شرح وضعیت بدون عملکرد ذکر شده است.
 
وی تاکید کرد: از این رو با توجه به بودجه عظیمی که برای وزارت ارتباطات تصویب شده این عملکرد به شدت نگران‌کننده است و باید بررسی کنیم تا ببینیم مشکل در کجاست.
 
سلیمانی ادامه داد: مقرر شده که کمیسیون صنایع نامه‌ای به وزیر ارتباطات بنویسد تا گزارش 7 ماهه‌ای ارائه دهد شاید در گزارش بعدی عملکرد بهتری نشان داده شود.
 
رئیس کمیته فناوری‌های نوین مجلس تاکید کرد: در مجموع در گزارش عملکرد فعلی وزارت ارتباطات که در شهریورماه به کمیسیون صنایع ارائه شده، هیچ مورد برجسته‌ای از اقدامات این وزارت دیده نمی‌شود و عملکرد بشدت نگران‌کننده است.
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.