اپلیکیشن

تلفن همراه

رگولاتوری

November 7, 2014
9:50 جمعه، 16ام آبانماه 1393
کد خبر: 65264

مدیرعامل همراه اول: دولت همچنان از فروش اپلیکیشن‌ها حق‌السهم می‌گیرد

مدیر عامل همراه اول گفت: ظاهرا دولت برای حمایت از اپلیکیشن‌نویسان (برنامه‌نویسان)، حق‌السهم خود را از میزان فروش اپراتورها که ۳۱.۱ درصد است نادیده گرفته اما این موضوع هنوز به ما ابلاغ نشده است.
 
 
وحید صدوقی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اینکه آیا دولت در ارتباط با نرم‌افزارهای داخلی که تحت پوشش و حمایت اپراتورهای داخلی قرار می‌‌گیرد حمایتی را انجام داده است، اظهار کرد: قرار شده که دولت حق‌السهم خود را برای حمایت از نرم‌افزارهای داخلی و برنامه‌نویسان دریافت نکند و این موضوع ظاهرا در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح شده است.
 
وی در پاسخ به این سوال که با این حساب دولت دریافتی از این محل از اپراتورهای حامی برنامه‌نویسان داخلی ندارد؟، گفت: همانطور که گفتم ظاهرا این موضوع در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات مطرح شده اما هنوز چیزی به ما ابلاغ نشده است. هر زمان به ما اعلام و ابلاغ شود که دولت حق‌السهمی را از این بخش نمی‌گیرد ما هم از درآمدهای تأمین کنندگان محتوا (کانتنت پرووایدر) کسر نخواهیم کرد.
 
مدیر عامل همراه اول سه متولی را در حوزه محتوا دخیل دانست و ابراز کرد: تجمیع کنندگان (اگریگیتور)، تأمین کنندگان (پرووایدر) و توسعه دهندگان (دوِلوپر) متولیان این بخش هستند و براساس محصول، کیفیت و خدماتی که ارائه می‌کنند، سهمی برای آنها از میزان درآمدها مشخص شده است.
 
او خاطر نشان کرد: در حوزه برنامه‌های کاربردی (اپلیکیشن) حمایت تا 60 درصد هم داشته‌ایم.
 
صدوقی در ارتباط با میزان حق‌السهم دولت هم خاطر نشان کرد: سهم دولت از میزان درآمدها 31.1 درصد بود که قرار است برای حمایت از برنامه‌های داخلی داخلی و نهضت نرم‌افزاری دریافت نشود. با این حساب در برخی مواقع سهم خود اپراتور از میزان درآمدها کمتر از 9 درصد می‌شد.
 
وزیر ارتباطات در زمان اعطاء پروانه نسل‌های سوم و بالاتر ارتباطی به همراه اول و ایرانسل درباره حق السهم دولت از فروش اپلیکیشن اظهار داشت: دولت حق‌السهم خود را برای افرادی که اپلیکیشن‌نویس هستند، براساس شکل‌گیری نهضت نرم‌افزاری در داخل کشور بخشیده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.