اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

رگولاتوری

November 8, 2014
23:18 شنبه، 17ام آبانماه 1393
کد خبر: 65331

مدیرعامل ایرانسل: چشم‌پوشی دولت از حق‌السهم اپلیکیشن‌ها باعث رشد انگیزه و اشتغالزایی می‌شود

مدیر عامل ایرانسل گفت: مصوبه دولت در زمینه چشم‌پوشی از میزان ۳۰ درصدی حق‌السهم‌اش از محل درآمدهای اپلیکیشنی اپراتورها به دلیل محدودیت زمانی هنوز نهایی نشده اما تقاضای انجام هرچه سریع‌تر این کار را جهت رشد انگیزه و اشتغالزایی داریم.
 
 
علیرضا قلمبر دزفولی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره اینکه مصوبه دولت در زمینه چشم‌پوشی از حق‌السهم خود از محل درآمد اپراتورهای حمایت کننده از اپلیکیشن‌های داخلی به کجا رسید؟، گفت: در زمان ارائه پروانه‌ نسل‌های سوم و چهارم ارتباطی بحث‌هایی پیرامون سود حاصل از این حوزه‌ها شد که به دلیل محدودیت زمانی امکان نهایی شدن آن نبود.
 
وی ادامه داد: ظاهرا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال کار روی این موضوع است و ما هم امیدواریم که برای توسعه سرویس‌های نسل‌های سوم و چهارم، تشویق تأمین کنندگان محتوا و اپ‌نویسان ایرانی این کار هرچه سریع‌تر صورت گیرد.
 
مدیر عامل ایرانسل خاطر نشان کرد: ما به عنوان اپراتور تقاضا داریم تا این کار جهت حمایت از تأمین کنندگان محتوا هر چه سریع‌تر انجام شود.
دزفولی در ارتباط با تسهیم سود حاصل از فروش خدمات اپلیکیشن‌های داخلی به مشترکان، عنوان کرد: تقسیم سود در ارتباط با سرویس‌های مختلف، متفاوت و تا حوالی 35 تا 40 درصد تعریف شده است اما در بعضی حوزه‌ها تا 60 درصد برای تأمین کننده محتوا هم ارتقا می‌یابد.
وی در پاسخ به این سوال که تسهیم 60 درصدی تقریبا در تمام اپراتورهای دنیا امری معمول است، چرا اپراتوری همچون ایرانسل این میزان را به صورت تضمین شده به تأمین کنندگان محتوا پرداخت نمی‌کند؟، گفت: اگر 60 درصد را به تأمین کننده دهیم، 30 درصد هم حق‌السهم دولت باشد عملا حدود 10 درصد برای اپراتور می‌ماند که جذابیتی ندارد.
 
او ابراز کرد: باید در نظر داشته باشیم شبکه‌ای داریم که با هزاران میلیارد تومان ایجاد شده است و در چنین شرایطی ممکن است اپلیکیشنی بدون هیچگونه نیاز به امکانات خاص، بتواند تأمین کننده محتوا داشته باشد که مزیتش نسبت به سرمایه‌گذاری میلیاردی برای تأمین کننده‌ای دیگر بیشتر است.
مدیر عامل اپراتور دوم ارتباطی درباره اینکه میزان تسهیم درآمد به چه شاخص‌هایی مربوط می‌شود؟، گفت: میزان آورده شبکه و میزان آورده تأمین کنندگان محتوا یکی از پارامترهای اصلی است که میزان تسهیم را متغیر می‌کند.
 
وی با تأکید بر اینکه هم‌اکنون تأمین کنندگان محتوای ما راضی هستند، تصریح کرد: این بخش به شدت در حال توسعه است و هم‌اکنون 28 شرکت با قرارداد فعال داریم و تعدادی هم مدام در حال مذاکره هستند.
او افزود: قطعا پیشنهاد ما توانسته چنین انگیزه‌ای برای فعالان محتوایی ایجاد کند و آنها را پای کار آورد؛ چشم‌پوشی دولت هم از میزان 30 درصد حق‌السهم‌اش قطعا راهکار مزیت افزایی است که می‌تواند منجر به رشد انگیزه و اشتغالزایی شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.