اپراتورها

تلفن همراه

رگولاتوری

November 14, 2014
9:52 جمعه، 23ام آبانماه 1393
کد خبر: 65432

اظهارنظر مدیرعامل ISP در خصوص مدل تعرفه گذاری بسته‌های اینترنت موبایل: تعرفه اینترنت موبایل براساس بسته‌ها بازبینی شود!

یک مدیر شرکت اینترنتی با اشاره به این‌که بازبینی بر قیمت‌های اینترنت موبایل باید بر اساس بسته‌های ارایه شده انجام شود گفت:‌ این که بازبینی قیمت و محاسبه آن در اینترنت براساس کیلوبایت صورت گیرد روش قدیمی و ناکارآمدی است.

 
امیر فردشاهین در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که دولت درباره تغییرات در زیرساخت شبکه اینترنت کشور هم تصمیم‌گیری انجام دهد، اظهار کرد: با توجه به انحصاری که در بازار عرضه پهنای باند وجود دارد پهنای باند به شرکت‌های اینترنتی تقریبا سه برابر قیمت خرید فروخته می‌شود که همین امر موجب بالا رفتن قیمت اینترنتی است که مشترکان خریداری می‌کنند.
 
وی با تاکید بر این‌که بیشتر تمرکز وزارت ارتباطات در زمینه تامین زیرساخت‌ها به اینترنت موبایل معطوف می‌شود، افزود: علت این امر این است که ایجاد اختلال در شبکه اینترنتی موبایل بیشتر موجب اعتراض مشترکان می‌شود.
 
این مدیر شرکت اینترنتی ادامه داد: کاربران اینترنت موبایل تنها کارهای ضروری خود را روی این شبکه انجام می‌دهند و بنابراین مقدار زیادی حجم اینترنت مصرف نمی‌کند.
 
فردشاهین با اشاره به محدودیت پهنای باند در کشور که باعث کاهش سرعت اینترنت می‌شود تصریح کرد: علاوه بر آن اکثر کاربران اینترنت موبایل به این نکته توجه نمی‌کنند که حجم اینترنتی که مصرف می‌کنند مجموع داده‌هایی است که ارسال کرده و دریافت می‌کنند بنابراین نصب برخی برنامه‌ها روی دستگاه تلفن همراه به تنهایی موجب مصرف شدن حجم اینترنتشان می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.