بازی

سخت‌افزار

فناوری

November 17, 2014
19:00 دوشنبه، 26ام آبانماه 1393
کد خبر: 65476

نخستین سالگرد تولد PS4 سونی برگزار شد

شرکت سونی سرانجام نخستین سالگرد تولد آخرین مدل از سری کنسول‌های بازی خود موسوم به PlayStation 4 را برگزار کرد و آخرین آمارها مربوط به موفقیت این دستگاه در بازار جهانی را اعلام نمود.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این کنسول بازی نخستین بار در تاریخ 15 نوامبر 2013 در کشور آمریکا عرضه شد، در تاریخ 29 نوامبر به دست کاربران اروپایی رسید و از تاریخ 13 دسامبر نیز وارد آفریقای جنوبی شد.

از آن زمان به بعد کنسول جدید سونی توانست فروش قابل ملاحظه‌ای در بازار جهانی داشته باشد و البته در این مسیر از بزرگترین رقیب خود یعنی Xbox One مایکروسافت پیشی بگیرد.

شرکت مایکروسافت که تقریبا همزمان کنسول بازی جدید خود را وارد بازار کرد، در مراحل نخست اعلام کرده بود که کاربران برای بهره‌مندی از تمام قابلیت‌ها و اتصال به اینترنت باید دوربین هوشمند Kinect را هم خریداری کنند و از آنجایی که این اتفاق قیمت دستگاه را بالا می‌برد، باعث کاهش فروش آن در بازار جهانی شد.

مایکروسافت سپس تصمیم گرفت این قابلیت را کنار بگذارد و بر این اساس ماه گذشته گفته شد فروش Xbox One از PS4 سونی بیشتر شده است.

به هر حال سونی با کنسول بازی PlayStation 4 بخش اعظم بازار جهانی کنسول‌های بازی را در نظر گرفته است و همچنان بر محبوب این دستگاه افزوده می‌شود.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.