سخت‌افزار

فناوری

فناوری‌های پوشیدنی

گجت

لبه تکنولوژی

November 23, 2014
21:44 یکشنبه، 2ام آذرماه 1393
کد خبر: 65526

ساعت مچی اپل بهترین اختراع سال شد

نشریه Time لیست 25 اختراع برتر برای سال 2014 میلادی را منتشر کرد و در آن نام ساعت مچی هوشمند Apple Watch، گوشی فوق‌ایمن Blackphone، Surface Pro 3 و دسته مخصوص عکس سلفی دیده شد.

 

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، ساعت مچی Apple Watch که در اصل یک رایانه هوشمند مچی محسوب می‌شود، رابط کاربری جدیدی را شامل می‌شود و در نهایت یک نمایشگر لمسی و کلیدهای کاربردی را در اختیار کاربران می‌گذارد.

این نشریه توضیح داد که ساعت یاد شده به عنوان بهترین اختراع سال 2014 قادر است پیام‌های مورد نظر را ارسال کند، مسیرها را پیدا کند، قابلیت‌های مربوط به تناسب اندام را ارایه دهد و البته امکان پرداخت الکترونیکی بی‌سیم را هم فراهم آورد.

پیش‌بینی شده است که این محصول به عنوان نخستین ساعت مچی هوشمند ساخته شده در شرکت اپل اوایل سال آتی میلادی با قیمت 349 دلار وارد بازار شود.

علاوه بر این، شرکت اسپانیایی Silent Circle چندی پیش گوشی هوشمندی را با نام Geeksphone عرضه کرد که از آن به عنوان ایمن‌ترین گوشی جهان یاد می‌شود و هم‌اکنون در بازار جهانی به‌فروش می‌رسد.

سومین نسل از رایانه‌های لوحی مایکروسافت موسوم به Surface Pro 3 که باریک‌ترین تبلت این شرکت هم محسوب می‌شود و البته دسته ویژه‌ای که گوشی روی آن نصب می‌شود و به کمک آن می‌توان عکس سلفی گرفت، دیگر اختراعات برتر امسال هستند.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.