اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

December 6, 2014
15:18 شنبه، 15ام آذرماه 1393
کد خبر: 65722

اینترنت مخابرات آبادان داد مشترکان را درآورد

مدت‌هاست که کاربران اینترنتی از نحوه خدمات‌دهی اداره مخابرات در شهرستان آبادان بسیار گلایه‌مند بوده که این موضوع در چند روز اخیر به اوج خود رسیده است.
«اینترنت مخابرات» نام معضل جدیدی است که چند روزی است، داد مشترکان را در برخی شهرهای استان خوزستان درآورده است.
 
این خدمات که تحت عنوان اینترنت پرسرعت مخابرات به کاربران عرضه می‌شود، ابتدا پس از کش‌ و قوس‌های فراوان از سرعتی قابل قبول‌تر نسبت به گذشته برخوردار شد، سپس کاربران خود را دچار معضلی بزرگ‌تر کرد که آن خدمات یک ISP بود.
 
اینترنت در شهرهای آبادان و خرمشهر از چهارشنبه شب همین هفته که گذشت، دچار اختلال شد و همزمان با برگزاری مسابقات جهانی کشتی فرنگی در آبادان که همانا کاربران زیادی به این شبکه برای رصد این تورنمنت نیاز داشتند، مشکلات بسیار و خسران در امر پوشش این مسابقات را برای کاربرانش به‌وجود آورد.
 
اداره مخابرات استان خوزستان، مدتی است که در یک کار غیرکارشناسانه، بدون انجام و پایه‌گذاری زیرساخت‌ها، اقدام به جمع‌آوری پشتیبانی خود از شهرستان‌ها کرده و پشتیبانی خود را به سامانه 2020 این شرکت واگذار کرده است.
 
حال با این اوضاع که سامانه 2020 در اغلب اوقات در دسترس نیست، چنین سامانه‌ای در این چند روز نیز طبق معمول از دسترس خارج شده و مشترکان زیادی را سر در گم کرده است و با این روند، مشکل شبکه بین کاربران همچنان بیداد می‌کند و هیچ مقامی نیز پاسخگو نیست.
 
حال سؤال اینجاست که اداره مخابرات که سامانه‌ای را در اختیار دارد که دائم دچار مشکل است، چرا مراحل آزمایشی آن را به وسیله مشترکان خود مورد امتحان قرار می‌دهد؟
 
در این زمینه با چند تن از شهروندان و کاربران آبادانی گفت‌وگو کرده‌ایم.
 
*هیچ مرجعی برای رسیدگی وجود ندارد/ خطوط مخابرات از سرعت خوبی برخوردار است
 
یکی از کاربران اینترنت مخابرات استان خوزستان اظهار کرد: در هر بار اتمام ترافیک و یا شارژ خط خود برای تمدید و خرید آن دچار مشکل بودم و در زمانی که خطوط دچار اختلال می‌شد هیچ مرجعی برای رسیدگی وجود نداشت.
 
مسعود به‌ویری افزود: به همین خاطر نیز خط خود را از این شرکت تخلیه کردم و از شرکت دیگری اینترنت دریافت کردم و الان رضایت نسبی از خط خود دارم.
 
زهرا صویلاتی یکی دیگر از کاربران حال حاضر اینترنت مخابرات است که تصریح کرد: خطوط مخابرات ضمن اینکه از سرعت خوبی برخوردار است، دارای خدمات بسیار ضعیفی است و ما نمی‌دانیم در مواقعی که خطوط دچار قطعی و اختلال می‌شود، باید پشتیبانی فنی خود را از کجا دریافت کنیم.
 
وی اضافه کرد: مخابرات سامانه‌ای با شماره 2020 را برای کاربران ترتیب داده که در وهله نخست با تلفن همراه نمی‌توان با آن تماس گرفت، و هنگامی هم که با آن تماس گرفته می‌شود، باید حداقل 30 دقیقه پشت خط بمانیم تا پشتیبان مورد نظر پاسخگو باشد، و در بسیاری از موارد پس از انتظارهای طولانی تماس قطع می‌شود.
 
*سامانه 2020 هم که اصلاً پاسخگو نیست
 
دیگر کاربر اینترنت مخابرات نیز خاطر نشان کرد: چند روز است که خط اینترنت من قطع شده و هیچ دسترسی به سامانه پشتیبانی هم ندارم، به دفتر آبادان هم که برای پشتیبانی مراجعه می‌کنم، در جواب به من گفته می‌شود که ما دسترسی به پشتیبانی نداریم.
 
ناصر مظفری‌زاده ادامه داد: سامانه 2020 هم که اصلاً پاسخگو نیست و شخصاً در مدت یک سالی که از اینترنت مخابرات استفاده می‌کنم، هرگاه با اختلالی روبه‌رو شده‌ام موفق با تماس به سامانه نشده‌ و مشخص نیست که هنگامی که اینترنت دچار اختلال می‌شود چرا سامانه 2020 نیز همزمان دچار اختلال می‌شود؟!
 
 
*تاکید می‌کنم که این مشکل به زودی رفع خواهد شد
 
سلمان سهیم‌پور رئیس اداره مخابرات آبادان اظهار کرد: اختلال در شبکه و قطعی خطوط را در چند روز اخیر تأیید کرده و تاکید می‌کنم که این مشکل به زودی رفع خواهد شد.
 
وی ادامه داد: به دلیل سرعت عمل و سهولت در کار کاربران، پشتیبانی را از شهرستان‌ها گرفته و به سامانه 2020 سپرده شده که در ابتدا طبیعتاً با معضلاتی روبه‌رو است.
 
رئیس اداره مخابرات آبادان تصریح کرد: متأسفانه سامانه 2020 هم چند روزی قطع شده و این سامانه نیز در حال نوسازی است و به زودی از آن رفع مشکل خواهد شد و به همین دلیل بود که کاربران در این چند روز امکان دسترسی به آن را نداشته‌اند.
 
سهیم‌پور، آغاز هر اقدامی را خالی از نقص ندانست و تاکید کرد: در ابتدایی که سامانه 118 در شهرستان‌ها وجود داشت نیز با چنین مشکلاتی روبه‌رو بوده‌ایم، ولی از زمانی که این سامانه به مرکز منتقل شد، مدت زمان پاسخگویی از 20 دقیقه به کمتر از 30 ثانیه کاهش یافته و این موضوع که با تجمیع نیروها در مرکز اتفاق افتاد موفقیت‌آمیز بوده و حال، همین شیوه در سامانه 2020 در حال رخ دادن است.
 
با تمام این تفاسیر امیدواریم اداره مخابرات بیش از این کاربران را در حالت انتظار آزمایش‌های خود قرار ندهد، چرا که کاربرانی وجود دارند که از اینترنت مخابرات برای شغل‌های بعضاً حساس خود استفاده می‌کنند و اختلال در خطوط این شرکت باعث خسران عده‌ای از کاربران خواهد شد و اگر این شرکت توان جبران خسارت‌های کاربران را ندارد، لااقل می‌تواند که خدمات‌دهی را از محل در آمدهایی که از طریق همین کاربران دارد بهبود بخشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.