رگولاتوری

December 17, 2014
9:38 چهارشنبه، 26ام آذرماه 1393
کد خبر: 65902

محورهای پنجمین جشنواره ملی فناوری اطلاعات و ارتباطات اعلام شد

معاون وزیر ارتباطات از اصلاح محورهای پنجمین دوره جشنواره ملی فاوا خبر داد و گفت: این جشنواره در هفت محور اصلی شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات ، دولت الکترونیکی، ارائه محتوا و خدمات بر بستر شبکه ملی اطلاعات ، توسعه خدمات روستایی و مناطق محروم و پژوهش، نوآوری، صنعت و تجاری سازی ، اطلاع رسانی و رسانه های نوین و توسعه خدمات پستی در کشور برگزار می شود.
 مهندس سید مجتبی هاشمی در گفت و گو با مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات به منظور اعتلای جشنواره فاوا گفت: در صدد هستیم تا این جشنواره را در سطح ملی ارتقا داده و در آینده نزدیک آن را به یک جشنواره بین المللی تبدیل کنیم.
معاون فناوری و امور بین الملل وزارت ارتباطات  و فناوری اطلاعات گفت: برنامه ریزی برای برگزاری بهینه این جشنواره از چند ماه گذشته آغاز شده است و برهمین اساس محورهای جشنواره با توجه به این رویکرد به   تصویب رسیده است.
وی در ارتباط با محور شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات گفت:  پشتیبانی، خدمات فنی مهندسی، ترانزیت و ارتباطات بین الملل ،  ایجاد و ارایه خدمات مراکز داده و  اپراتورهای ارتباطی و فناوری اطلاعات از جمله زیر محورهای محور شبکه های ارتباطی و فناوری اطلاعات هستند که در این جشنواره ارزیابی می شود.
وی ادامه داد : دولت الکترونیکی نیز  با زیر محورهای پنجره واحد خدمات  و دستگاه های ملی و استانی برتر مورد ارزیابی قرار می گیرد.
هاشمی گفت: همچنین در محور ارائه محتوا و خدمات بر بستر شبکه ملی اطلاعات ، زیر محورهای  APPهای تلفن همراه ، ایجاد کنندگان بستر مدیریت، تولید و انتشار محتوای ایرانی- اسلامی،  خدمات الکترونیکی تجاری شده- نرم افزارهای ویژه توسعه خط و زبان فارسی در بستر دیجیتال و تولید کنندگان محتوای ایرانی- اسلامی ارزیابی می شود.
معاون وزیر ارتباطات ادامه داد : در محور  توسعه خدمات روستایی و مناطق محروم  ، نوآوری در ارایه خدمات نیز مورد بررسی قرار می گیرد همچنین  در محور اصلی پژوهش، نوآوری، صنعت و تجاری سازی  بر زیر محور های پژوهش های برتر ، تولید تجهیزات برتر، نرم افزارهای ثبت شده و ثبت اختراع شده ، صادرات تجهیزات و خدمات فنی و مهندسی ،  نرم افزارها و تجهیزات ویژه افراد کم توان و دارای معلولیت تاکید می شود.
هاشمی افزود: در محور اطلاع رسانی و رسانه های نوین  نیز زیر محورهای  پایگاه های اطلاع رسانی و شبکه های اجتماعی داخلی ، تولید محتوای خبری در حوزه ICT(یادداشت- مصاحبه- گزارش- اخبار) بررسی می شود.
وی همچنین توسعه خدمات پستی در کشور را از دیگر محور های اصلی  پنجمین جشنواره ملی فاوا خواند   و گفت: در این محور نیز به کارگیری خدمات پستی در دستگاه های اجرایی و  فعالین در بخش پست مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.
هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: این جشنواره می تواند  با ارزیابی بهینه مسیر  ارتقا و اعتلای فعالیت های  حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور را  هموار  کند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.