بازار سرمایه

December 31, 2014
13:41 چهارشنبه، 10ام دیماه 1393
کد خبر: 66204

پاساژ علاء‌الدین ایمن نیست

alaedin.jpg

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در اظهارنظری صریح پاساژ علاءالدین را پاساژی دانست که در بسیاری از فاکتورها نمی‌تواند استانداردهای لازم ایمنی را کسب کند و گفت: این پاساژ برای مراجعه کنندگان و کسبه ناایمن است.
 
مهندس سعید شریف زاده در نشست خبری که در حاشیه برگزاری همایش ملی ایمنی و آتش نشانی برگزار شد، در گفت وگو با ایسنا گفت: پاساژ علاء الدین در منطقه 11 تهران واقع شده و سازمان آتش نشانی نیز جزو کارگروه‌هایی مرتبط است واقداماتی را در خصوص بازدید ایمنی و دیگر موارد مربوطه انجام داده‌است.
 
وی با بیان اینکه مستقلا وارد ایمن سازی این پاساژ نمی‌شویم و اقدامات ما در هماهنگی با شهرداری منطقه 11 است، گفت: درباره ایمنی این پاساژ حرف داریم،‌ معابر، پله برقی‌ها، آسانسورها، نحوه چینش کالا و اجناس و … در این پاساژ استاندارد نیست.
 
وی درباره اینکه آیا آتش‌نشانی با تخریب قسمت‌های غیرمجاز این پاساژ موافق است یا خیر؟ گفت: بحث تخریب دو طبقه مطرح است اما حرف ما این است که نه این دو طبقه بلکه کل مجتمع ناایمن است. همانطور که گفتم معابر و راه‌های این پاساژ استاندارد نیست و شبکه باران زا یا همان اطفاء حریق خودکار نیز در این پاساژ نصب نشده است.
 
شریف زاده تصریح کرد: مجموع این موارد غیر استاندارد سبب می‌شود تا ما ادعا کنیم که این مجتمع به هیچ عنوان مجتمع ایمن و استانداردی نیست.
 
وی در ادامه این نشست با انتقاد از نبود متولی واحد برای ایمنی در کشورمان خاطرنشان کرد: این همایش ملی را در همین راستا برگزار کرده تا از اقدامات و تجربه‌هایی که هر یک از آتش نشانی‌ها در سطح حوزه خودشان انجام داده‌اند، استفاده کنیم.
 
شریف زاده با بیان اینکه یکی از تمرکز‌های ما در این همایش بحث گاز گرفتگی یا همان مسمومیت‌های ناشی از استنشاق گاز سمی مونوکسید کربن است، اظهارکرد: برابر آمار پزشکی قانونی در سال گذشته 828 نفر در پی گاز گرفتگی جان خود را از دست داده‌اند. سوال اینجاست که ما چرا باید در مقابل این آمار بی تفاوت باشیم و واکنشی از خود نشان ندهیم. هر کس باید در استان خود اقداماتی را انجام دهد.
 
شهر به تنهایی ایمن نمی‌شود
شریف زاده با تاکید بر اینکه به تنهایی نمی‌توانیم شهر را ایمن کنیم، افزود: باید همکاری مردم را در پیوست کارهایمان داشته باشیم. خروجی این همایش باید هم پیمان شدن شرکت‌ کنندگان با یکدیگر در راستای ارتقاء فرهنگ ایمنی باشد.
 
وی درباره هدف گزاری‌های سازمان برای آموزش فرهنگ ایمنی اظهار کرد: علاوه بر بحث آتش نشان داوطلب که عمده مخاطبان آن بانوان هستند، طرح‌هایی چون سفیران ایمنی برای کودکان و ایمن یاران را برای سرایداران در دستور کار قرار داده‌ایم و در کنار آن نیز تلاش داریم تا مشوق‌هایی قانونی برای گرایش به سمت آتش نشان داوطلب ایجاد کنیم.
 
شریف زاده با بیان اینکه آموزش جزو وظایف ماست اما الزام کردن شهروندان به آموزش جزو وظایف ما نیست، خاطرنشان کرد: 5000 همکار من در 113 ایستگاه آتش نشانی در حال ارائه خدمات ایمنی به شهروندان هستند.
 
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه آتش نشانی باید به سمت سازمانی علمی حرکت کند، افزود: در همین راستا بحث راه اندازی رشته مهندسی حریق را نیز مطرح کردیم که اینها همه بیانگر توجه به موضوع علمی شدن آتش نشانی است.
 
وی با بیان اینکه آتش نشانی تهران از نظر امکانات و تجهیزات در رتبه اول قرار دارد، گفت: در بحث ایمنی بازار نیز کارگروهی در منطقه 12 تشکیل شده و ما نیز در کارگروه حضور داریم. بحث آموزش‌ها و تذکرات به کسبه و ساکنان نیز مطرح است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.