بازی

فناوری اطلاعات

January 5, 2015
14:18 دوشنبه، 15ام دیماه 1393
کد خبر: 66358

با CES 2015: Snail Games از کنسول‌های اندرویدی OBox و W 3D رونمایی کرد ویژه

کمپانی Snail Games در تلاش است با عرضه‌ی یک کنسول خانگی و یک سیستم بازی قابل حمل، موفقیت عظیم خود در بازار چین را در بازارهای بین‌المللی نیز تکرار کند. کنسول خانگی این کمپانی که به تازگی در CES 2015 رونمایی شده OBox نام دارد.
 
 احتمالاً تا کنون با نام شرکت Snail Games روبرو نشده‌اید. با این حال این کمپانی عظمت خاص خود را در چین پیدا کرده و موفق شده حوزه‌ی کسب و کار خود را از توسعه‌ی بازی‌های MMO تحت مرورگر به تولید سخت‌افزار و نیز جایگاه پنجم ارائه‌ی خدمات تلفن همراه در چین گسترش دهد. این شرکت تا کنون نفوذ اندکی در بازار ایالات متحده داشته؛ اما اگر از کنسول خانگی و سیستم بازی پرتابل Snail Games استقبال شود، شاهد تغییر این وضعیت خواهیم بود.
 
 
در نمایشگاه کالاهای مصرفی الکترونیک 2015، این شرکت فعال در حوزه‌ی بازی‌های ویدیویی، از کنسول OBox و W 3D رونمایی کرده که هر دو، سیستم‌هایی اندرویدی با محوریت بازی هستند. کنسول OBox یک کنسول خانگی اندرویدی تنومند است که تراشه‌ی تگرا K1 انویدیا ،یعنی همان قلب تپنده‌ی تبلت شیلد، در دل آن جای گرفته است. کمپانی Snail تصمیم دارد آزادی عمل مناسبی برای فروشندگان فراهم کرده و امکان فروش مدل‌های مختلف این کنسول را به آن‌ها بدهد. گزینه‌های موجود از دو پردازنده‌ی متفاوت، دو سیستم HDMI متفاوت و ۴ ظرفیت مختلف برای دیسک سخت از 500 گیگابایت تا 4 ترابایت بهره خواهند برد. اجزای مختلف این کنسول به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قابلیت ارتقاء داشته و در آینده نیز دست مالک آن را برای ایجاد تغییر و بهبود در آن باز خواهند گذاشت.
 
 
تمامی کنسول‌های OBox از خروجی سه‌بعدی با رزولوشن 4K پشتیبانی خواهند کرد و کمپانی Snail Games در حال پورت‌کردن بازی‌های محبوب خود در پلتفرم PC برای این سیستم است. بنا بر گزارش نهادهای آماری، بازی MMO این کمپانی با نام Age of Wushu هم‌اکنون حدود 5 تا 6 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد که اغلب آن‌ها در چین ساکن هستند.
 
سیستم W 3D می‌تواند دوست‌داران بازی را به سمت دستگاهی که ویژگی‌های یک گوشی‌هوشمند اندرویدی و یک پلی‌استیشن ویتا را در کنار یکدیگر قرار داده، ترغیب کند. این گوشی در قسمت جلویی از چهار کلید، دو جوی‌استیک، یک پد جهت‌دهی، یک صفحه‌ی لمسی و چهار کلید جناحی بهره می‌برد. افزون بر این، W 3D از یک صفحه‌نمایش سه‌بعدی بدون نیاز به عینک برخوردار است که از فناوری تشخیص حرکت چشم بهره می‌برد. قابلیت سه‌بعدی در این دستگاه همچون اغلب نمونه‌های موجود کیفیت بالایی ندارد؛ اما صفحه‌نمایش 5.5 اینچی، به خودی خود سطح کاملاً مناسبی از کیفیت را ارائه می‌کند.
 
 
بازی‌های این دستگاه بر روی یک پردازنده‌ی هشت هسته‌ای MT6595 و در فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز اجرا می‌شوند که کیفیت خروجی آن با آنچه در OBox شاهدش هستیم، قابل رقابت خواهد بود. دستگاه W 3D با گرافیک عالی و کنترل‌های مناسب خود، می‌تواند مورد استقبال گرم دوست‌داران بازی‌های همراه قرار گیرد.
 
اگرچه Snail Games در حال مذاکره با اپراتورها برای عرضه‌ی دستگاه‌های بعدی خود است، اما این کنسول/گوشی بصورت آنلاک  روانه‌ی بازار خواهد شد. این دستگاه کلیه‌ی قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که از یک گوشی‌هوشمند می‌توان انتظار داشت را نیز با خود  به همراه دارد که از آن جمله می‌توان به بلوتوث نسخه‌ی 4.0 و پشتیبانی از شبکه‌ی مخابراتی 4G LTE اشاره کرد؛ همچنین دو دوربین در جلو و عقب نیز آن را همراهی می‌کند.
 
 
Snail Games برنامه دارد هر دو دستگاه W 3D و OBox را در سه‌ماهه‌ی دوم 2015، ابتدا در چین عرضه نموده و در پی آن طی سه‌ماهه‌ی سوم، آن‌ها را روانه‌ی بازار ایالات متحده و مکزیک کند. اگرچه قیمت دقیق این دو دستگاه هنوز بصورت رسمی ارائه نشده، اما یکی از نمایندگان شرکت اعلام کرده قیمت‌گذاری این دستگاه‌ها بر اساس مدل، می‌تواند بین 99 تا 499 دلار متغیر باشد. تصوّر یک کنسول اندرویدی با قیمت 99 دلار که قادر باشد تصاویری با خروجی 4k را بصورت سه‌بعدی ارائه کند، مسلماً ارزش توجه خواهد داشت. برای آشنایی بیشتر با کنسول Snail Games، مشاهده‌ی ویدیوی زیر خالی از لطف نیست.
 
 
در عمل، تلاش برای رقابت در بازار بازی‌های ویدیویی که هم‌اکنون با حضور رقبای بسیار قدرتمندی در حالت اشباع به سر می‌برد، اقدام جاه‌طلبانه‌ای در نظر گرفته می‌شود. همانطور که می‌دانید انویدیا در کنفرانس امروزش در CES 2015 از نسل جدید تراشه‌ی موبایل خود با نام تگرا X1 پرده برداشت. بنابراین می‌توان چنین گفت که اجرای این حرکت با سیستم‌عامل اندروید و سخت‌افزاری که با سرعت بالایی با مدل جدید جایگزین خواهد شد، موجب افزایش بیشتر ریسک این حرکت خواهد شد.
 
با این وجود، Snail Games هم‌اکنون نیز سابقه‌ی مناسبی در عملی‌کردن امور دشوار از خود بر جای گذاشته و در مدت کوتاهی، از توسعه‌ی بازی‌های تحت مرورگر خود را به تٔمین سرویس‌های موبایل و تولید سخت‌افزار رسانده است. بنابراین شاید عرضه‌ی یک کنسول برای رقابت در بازار جهانی، ایده‌ی چندان دشواری نباشد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.