امنیت

فناوری اطلاعات

January 8, 2015
8:49 پنجشنبه، 18ام دیماه 1393
کد خبر: 66447

گریز از مشترکان یواشکی

                                     
 
سرعت شبکه وای‌فای‌تان کند شده است؟ گاهی اوقات نمی‌توانید به اینترنت دسترسی داشته باشید و دلیل آن را نمی‌دانید؟
اگر به‌طور مرتب با این مشکلات روبه‌رو می‌شوید، شاید اتصال وای‌فای دستگاه شما مشکل داشته باشد اما چنانچه گاه و بیگاه در ساعات مشخصی از روز دچار این مشکلات می‌شوید، این اتفاق نشان‌دهنده آن است که شخص دیگری در حال استفاده از اینترنت شماست و وقت آن رسیده تا شبکه وای‌فای‌تان را بررسی کنید. این روزها کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که از تکنولوژی وای‌فای استفاده نکرده باشد اما یکی از مشکلات کاربران این تکنولوژی این است که افراد دیگر به‌صورت پنهانی از پهنای باند آنها استفاده نکنند. متأسفانه استفاده غیرمجاز از اینترنت وای‌فای این روزها بسیار متداول شده است. یکی از کارهایی که می‌تواند شما را از شر شرکای غیرمجاز و پنهان اینترنت بی‌سیم خلاص کند، تغییر دادن رمز مودم وای فای است.
 
دلیل تغییر رمز مودم‌های وای‌فای
1- جلوگیری از دزدی اطلاعات شخصی
متأسفانه خیلی‌ها اصلا متوجه این مسئله نیستند که هکر‌ها برای دزدی اطلاعات شخصی کاربران چه امکاناتی در اختیار دارند! سیستم عامل‌هایی که عموم مردم از آن استفاده می‌کنند امنیت کافی برای محافظت از اطلاعات شخصی شان ندارند و به راحتی نفوذ‌پذیرهستند. از طرفی کار‌کردن با سیستم عامل‌های امن‌تری مانند لینوکس برای همه ساده نیست و عموم مردم موقع کارکردن با لینوکس با مشکلات ریز و درشت زیادی مواجه می‌شوند. شبکه‌های کامپیوتری بهترین راه برای هکر‌هاست تا به سیستم عامل شما (چه لپ‌تاپ وچه موبایل) نفوذ کرده و اطلاعات شخصی‌تان را سرقت کنند! تغییر مداوم رمز وای فای دست بسیاری از هکر‌ها را قطع می‌کند! فراموش نکنید که تغییر رمز وای‌فای فقط یک راه‌حل ساده است و لازم است بدانید که با تغییر رمز وای فای نمی‌توان هکر‌های حرفه‌ای را متوقف کرد!
 
2- جلوگیری از دزدی شارژ اینترنت
 
اگر چه ریشه این ناهنجاری فرهنگی صرفا هزینه‌های اینترنت نیست اما مسئله هزینه می‌تواند انگیزه شارژ دزدی را در افراد، به‌خصوص نوجوان‌ها ایجاد کند.
 
پرینت هیجان‌انگیز از صفحات وب www. printwhatyoulike. com
printwhatyoulike ، پرینت‌گرفتن از اطلاعات سایت‌های اینترنتی را برای شما به یک تفریح تبدیل می‌کند! می‌گویید نه، آدرس سایتی را که می‌خواهید از آن پرینت بگیرید در بخش مورد نظر این سایت وارد کنید و امکانات آن را ببینید. فرض کنید یک صفحه پر متن و پر عکس را باز کرده‌اید و می‌خواهید از بعضی عکس‌ها و بخش‌هایی از متن (و نه همه آن) پرینت داشته باشید. در حالت عادی نهایتش باید همه این صفحه را در صفحه ورودی کپی کنید و متن و عکس‌هایی را که نمی‌خواهید حذف کنید و بعد پرینت بگیرید اما این سایت ابزارهایی به شما می‌دهد که با آنها در همان صفحه وب می‌توانید هر چه را نخواستید به راحتی از صفحه حذف کنید، تغییر سایز دهید و به شکل دلخواه پرینت بگیرید.
 
 
آنهایی که زبان‌آموز هستند، عمدتا با تلفظ درست و دقیق واژه‌ها درگیر هستند. سایت «فوروو»، تقریبا بیشتر زبان‌های دنیا را پشتیبانی می‌کند. در بخش زبان‌ها حتی زبان فارسی و ترکی و کردی هم وجود دارد. برای استفاده، کافی‌است عضو سایت باشید که کاملا رایگان است. سپس زبان مورد نظر را انتخاب کنید تا وارد همان بخش شوید و واژه‌ای را که می‌خواهید وارد کنید اگر در سایت تلفظ آن کلمه موجود باشدبرایتان با عنوان فرد تلفظ‌کننده آورده می‌شود و می‌توانید تلفظ دقیق واژه را داشته باشید و حتی امکان به اشتراک‌گذاری و دریافت آن تلفظ هم برایتان در سایت وجود دارد. هر واژه‌ای در سایت موجود نیست اما می‌توانید کمک کنید تا محتوای سایت کامل شود. کافی است که با یک میکروفون واژه‌ها را تلفظ و در سایت بارگذاری کنید.
 
سرعتشو زیاد کن JetBoost 2
گاهی شما به سرعت بیشتری روی کامپیوتر خود نیاز دارید؛ مثلا وقت‌هایی که درگیر یک کار گرافیکی سنگین مثل ویرایش ویدئو هستید. این برنامه در چنین شرایطی می‌تواند با قطع‌کردن پردازش سرویس‌ها و فایل‌های غیرضروری سیستم عامل، حجم قابل دسترس روی Ram شما را افزایش دهد. برای این کار هم تنها باید برنامه را باز کنید و روی کلید آبی بزرگ Boost کلیک کنید. وقتی کار سنگین شما تمام شد، کافی است که روی Restore کلیک کنید تا تمام سرویس‌ها و پردازش‌های قبلی مجددا فعال شود. این برنامه ضمنا به شما اجازه می‌دهد سرویس‌های مورد نظری را که می‌خواهید غیرفعال شوند، به‌صورت دستی هم انتخاب و ویرایش کنید تا کارایی نهایی بهتری کسب کنید. دقت کنید که اگر سیستم قدیمی دارید نباید انتظار معجزه از این برنامه داشته باشید.
 
اسکنر خانگی CamScanner
اپلیکیشن CamScanner برنامه‌ای است که موبایل شما را تبدیل به یک اسکنر می‌کند و ترتیبی می‌دهد که دیگر نیازی به دستگاه‌های جاگیر اسکنر نداشته باشید. تعجب نکنید، این برنامه طبیعتا در سخت‌افزار دستگاه شما نمی‌تواند تغییری ایجاد کند اما شرایطی را فراهم می‌کند که عکس‌های گرفته شده توسط دوربین موبایل، با افکت‌های مخصوص بدون اینکه افت کیفیتی به‌وجود ‌آید، تبدیل به آثاری اسکن‌شده شوند. قبل از اعمال افکت، می‌توانید باCamScanner حواشی اضافی عکس خود را حذف کرده و دقیقا بخشی را که مدنظر دارید، انتخاب کنید. تنظیمات برنامه در این بخش به‌صورت پیش‌فرض روی گزینه Auto قرار دارد اما اگر دوست داشته باشید می‌توانید خودتان افکت‌ها را کنترل کنید و نتیجه‌ای که بیشتر موردقبول‌تان هست را به‌دست آورید.
 
روش تغییر رمز وای فای در انواع مودم‌ها
تغییر رمز مودم وای فای بسیار ساده است. کافی است چند اصطلاح ساده را یاد بگیرید. اگر این چند اصطلاح را یاد بگیرید می‌توانید رمز وای فای هر نوع مودمی (از هر برندی) را به راحتی تغییر بدهید.
مرورگر‌تان را باز کنید (ترجیحا فایرفاکس) از نوار آدرس واقع در بالای صفحه به آدرس ۱۹۲. ۱۶۸. ۱. ۱ بروید.
نام کاربری و رمز عبور مودمتان را وارد کنید (دقت کنید نام و رمز مودم با وای‌فای فرق می‌کند) تا وارد صفحه تنظیمات مودم بشوید. پیش‌فرض نام کاربری و رمز عبور بسیاری از مودم‌های ای‌دی‌اس‌ال ،admin است که شما می‌توانید آن را به دلخواه تغییر دهید.
تا اینجا همه مودم‌ها مثل هم هستند اما برای ورود به قسمت تنظیمات وای فای ۲ راه وجود دارد که در مودم‌های مختلف یکی از 2 روش اعمال شده است:
در صفحه اصلی تنظیمات مودم گزینه‌ای وجود دارد با عنوان Network که وقتی رویش کلیک می‌کنید صفحه دیگری باز می‌شود که چند گزینه دارد. گزینه‌ای با عنوان Wireless یا WiFi و یا WLAN را پیدا کنید تا وارد صفحه تنظیمات وای‌فای بشوید. در بخش تنظیمات وای‌فای به قسمت Security بروید و از آنجا گزینه Password یا Preshared Key یا Passphrase را یافته و به دلخواه تغییرش دهید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.