اینترنت و شبکه

رگولاتوری

January 10, 2015
13:11 شنبه، 20ام دیماه 1393
کد خبر: 66480

تعامل بی‎سابقه رگولاتوری با سازمان نصر در خصوص اصول حاکم بر پروانه ارتباطات ثابت

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با پیشنهادات کارشناسی سازمان نظام صنفی رایانه‎ای درخصوص اصول حاکم بر پروانه ارتباطات ثابت(FCP) موافقت کرد.
 
ناصرعلی سعادت، رییس سازمان نصر تهران که به نمایندگی از سازمان نصر کشور در جلسات متعدد کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات ارتباطات حضور داشته است، در این رابطه گفت: خوشبختانه با تعامل سازنده رگولاتوری و سازمان نصر، بند به بند طرح پیش نویس اصول حاکم برصدور پروانه‌های جدید ارتباطات ثابت مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با اغلب نظرات و پیشنهادات سازمان نصر موافقت شد.
 
نماینده سازمان نصر کشور در کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات ارتباطات در مورد تلاش‎های مداوم سازمان دراین رابطه تاکید کرد: این شکل از تعاملات رگولاتوری با سازمان نصر درخصوص پروانه‎های ارتباطات بی‎سابقه بوده و ما این ارتباط سازنده را در دولت تدبیر و امید به فال نیک می‎گیریم.
 
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در راستای اصلاح ساختاری پروانه‌های حوزه ارتباطات ثابت، طرحی را درقالب پیش نویس اصول حاکم برصدورپروانه های جدید ارتباطات ثابت ارایه کرد که بر مبنای آن پروانه‌های PAP،PSTN،ISDP و ISP درکشور تجمیع شده و 
تحت 2 پروانه جدید  (FCP Netco. ) و ISP Servco. به ادامه فعالیت خواهند پرداخت.
 
در این راستا، جلسات هم فکری رگولاتوری و سازمان نصر، با هدف بیان نظرات مدیران دولتی و بخش‌خصوصی شکل گرفت و در نهایت به نتیجه قابل قبولی منتهی شد.
 
سعادت ضمن قدردانی از هم فکری شایسته رگولاتوری با سازمان نصر در این جلسات کارشناسی گفت: از اردیبهشت ماه سال جاری، پیگیری‎های سازمان درخصوص پروانه‎ها آغاز شد و طی پنج هفته اخیر، جلسات مستمر هم فکری رگولاتوری و سازمان نصر به منظور بررسی اصول حاکم بر صدور پروانه‎های FCP، اوج گرفت و ما توانستیم برآیند نظرات صنف را منعکس کنیم.
 
رییس سازمان نصر تهران ضمن مثبت ارزیابی کردن این تعاملات سازنده ادامه داد: طی فراخوان نظرسنجی که سازمان نصر خطاب به کلیه فعالان اینترنتی کشور (اعم PAP،ISDP، PSTN،VoIP،ISP) درباره پروانه‎های ارتباطات منتشر کرد، نظرات کارشناسی آحاد صنف در این رابطه جمع‎آوری شد و مجموعه این نظرات را در جلسات کمیسیون تخصصی تنظیم مقررات ارتباطات منعکس  کردیم.
 
سعادت با تاکید بر اینکه بسیاری از مسایل و مشکلات شرکت‎های اینترنتی در رابطه با پروانه‎های FCP حل شده، گفت: طی این جلسات موفق شدیم نظرات و پیشنهادات صنف را مطابق با منافع کلیه شرکت‎های اینترنتی مطرح کرده و پیش ببریم تا جاییکه رگولاتوری حتی برای اخذ پروانه‎های VoIP  نیز امتیاز قایل شد. 
 او ادامه داد: از دیگر نتایج سازنده این جلسات، ارتقا سطح ضریب‎های تشویقی در صورت ادغام پروانه‎های PAP، ISDP، ISP و PSTN بود.
 
رییس سازمان نصر تهران در خصوص پیگیری‎های سازمان نصر درباره اصول حاکم بر پروانه ISPها( servco)ها افزود: همچنان مصرانه، جلسات کارشناسی خود با رگولاتوری را به منظور بررسی جزییات اصول حاکم بر پروانه ISPها  ادامه می‌دهیم تا این موضوع پیش از پایان امسال به نتیجه مطلوب برسد.
سعادت ادامه داد: سازمان تنظیم مقررات به زودی نسخه نهایی و جزییات اصول حاکم بر پروانه‌های ارتباطات ثابت را منتشر خواهد کرد. سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در راستای رعایت اصل مشورت‌پذیری و شفافیت، پیش نویس اصول حاکم بر صدور این پروانه‎ها را برای اعلام نظر در اختیار صنف قرار داد تا با تجمیع نظرات رگولاتوری و بخش‎خصوصی، پروانه‎های جدید بتوانند منجر به افزایش سرمایه‎گذاری و توسعه بازار پهن‌باند و افزایش کیفیت خدمات مبتنی بر آن در کشور شوند.
براساس این طرح، متقاضیان اعم ازدارندگان پروانه‌های PAP، PSTN، ISDP ،VoIP، ISP و سرمایه‏گذاران جدید می‏توانند در دو دسته پروانه ارتباطات ثابت(FCP)  و پروانه عرضه‎کنندگان خدمات اینترنت (ISP)  متقاضی دریافت پروانه شوند. 
 
دارندگان پروانه ارتباطات ثابت (FCP) مجاز به راه‎اندازی شبکه مستقل ارتباطی (انتقال و دسترسی) و نیز ارایه خدمات ارتباطی و انتقال داده ثابت بر بستر آن خواهند بود و دارندگان پروانه  ISP هم می‌توانند از پورت‎ها و اتصالات ایجاد شده توسط اپراتورهای مجاز مانند شرکت‌های دارای پروانه FCP، بهره‌برداری کرده و آنها را به مشتریان نهایی عرضه کنند. بر اساس این اصول،  FCP‌ها موظف به ارایه این خدمات هستند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.