سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

January 10, 2015
13:35 شنبه، 20ام دیماه 1393
کد خبر: 66490

تا دو هفته دیگر جزییات نهایی ویندوز ۱۰ اعلام می‌شود

شرکت مایکروسافت طی دو هفته آتی جزییات مربوط به نسخه جدید سیستم‌عامل خود موسوم به ویندوز ۱۰ را اعلام می‌کند و با این وجود قرار است قابلیت‌های جدید این محصول برمبنای به‌روزرسانی‌های روزانه معرفی شوند.
مایکروسافت در حال کار کردن روی مرورگر اینترنتی جدیدی است که با نام Spartan شناخته می‌شود و قرار است جایگزین Internet Explorer شود.
اما هم‌اکنون تصاویر جدیدی از این مرورگر اینترنتی منتشر شده است که نشان می‌دهد بخش نوار ابزار در آن تغییر کرده است و البته این مرورگر با ظاهر جدیدی از ویندوز اجرا شده است.
این نوار ابزار طراحی متفاوتی را شامل می‌شود و آیکون‌های جدید و رنگ ساده از مهم‌ترین قابلیت‌های آن محسوب می‌شوند. گفته می‌شود که این نوار ابزار در نسخه Windows ۱۰ Consumer Preview به دست کاربران می‌رسد و قرار است که این نسخه از سیستم‌عامل جدید مایکروسافت در هفته‌ها یا ماه‌های پیش‌رو عرضه شود.
نسخه جدید مرورگر اینترنتی مایکروسافت که با نام Spartan شناخته می‌شود در فروشگاه اینترنتی این شرکت با نام Windows Store عرضه خواهد شد. این اقدام به مایکروسافت امکان می‌دهد تا بتواند مرورگر خود را به صورت مرتب به‌روز کند و آن را به صورت رقابتی‌تر در اختیار کاربران قرار دهد.
با این اتفاق مرورگر IE کنار گذاشته نمی‌شود و پشتیبانی از آن برای سازمان‌ها و کاربران خانگی همچنان ادامه خواهد داشت.
دستیار مجازی مایکروسافت موسوم به Cortana نیز در کنار Spartan ارتقا یافته است و قابلیت‌های جست‌وجو و ردیابی اطلاعات را برعهده خواهد داشت.
مرورگر اینترنتی Spartan روش جدیدی برای باز کردن چند صفحه در یک گروه ویژه ارائه می‌دهد. مایکروسافت در تاریخ ۲۱ ژانویه مراسمی را برای ویندوز برگزار می‌کند و پیش‌بینی شده است که طی این اتفاق در مورد بازی‌های این سیستم‌عامل نیز صحبت‌هایی به میان آید.
پیش‌بینی شده است که ویندوز به یک پلتفرم یکپارچه تبدیل شود و تمام محصولات مایکروسافت را در یک قالب به دست کاربران برساند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.