رگولاتوری

January 14, 2015
14:42 چهارشنبه، 24ام دیماه 1393
کد خبر: 66591

اصول حاکم بر صدور پروانه ارتباطات ثابت تصویب شد

سخنگوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات از تصویب اصول حاکم بر صدور پروانه ارتباطات ثابت (FCP) و شرایط دریافت این پروانه برای متقاضیان دارای پروانه‌های PAP، PSTN و ISDP خبر داد.
 
 
علی‌اصغر عمیدیان گفت: این موضوع با توجه به پایان یافتن دوره اعتبار برخی از پروانه‌ها و با هدف ساماندهی پروانه‌های حوزه ارائه خدمات ارتباطی بخش ثابت، انتقال داده و اینترنت باند پهن شامل پروانه‌های ارائه خدمات انتقال داده‌ها (PAP)، عرضه و توزیع‌کنندگان اینترنت (ISDP)، ارائه خدمات عمومی تلفن ثابت (PSTN) و عرضه‌کنندگان خدمات اینترنت (ISP)، تصویب شده است.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی استقلال از فناوری، تسریع در توسعه خدمات در سراسر کشور، ارتقاء سطح فعالیت شرکتهای توانمند، افزایش سرمایه‌گذاری و اشتغال و نیز رقابت سازنده در بخش توسعه شبکه ثابت و ارائه خدمات ارتباطی و انتقال داده در کشور را از اهداف دیگر بررسی و تصویب "اصول حاکم بر صدور پروانه ارتباطات ثابت" در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات عنوان کرد.
عمیدیان با اشاره به اینکه این موضوع با نظرخواهی کتبی و گسترده از نخبگان و متخصصان حوزه ICT و مشارکت فعال و برگزاری جلسات مختلف با تمام ذینفعان افزود: براساس این مصوبه دارنده پروانه مجاز است شبکه مستقل ارتباطی (انتقال و دسترسی) را در چارچوب شبکه موضوع پروانه راه‌اندازی کند.
وی اظهار کرد: دارنده پروانه ارتباطات ثابت می‌تواند هرگونه خدمات ارتباطی و انتقال داده را مستقل از فناوری از قبیل دسترسی به اینترنت پرسرعت، دسترسی به شبکه ملی اطلاعات و خدمات مبتنی بر آن، توزیع و عرضه پهنای باند اینترنت و انتقال و شبکه‌های اختصاصی، ارائه خدمات صوتی، تصویری، متنی و داده‌ای و انواع خدمات محتوایی و ارزش افزوده را با رعایت قوانین و مقررات جاری کشور ارائه کند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه قلمرو فعالیت پروانه ارتباطات ثابت، سراسری است گفت: رویکرد مصوبه، تجمیع پروانه‌های موجود در دو دسته شبکه (Netco) و خدمات (serveco) و کاهش تنوع پروانه‌های این حوزه است که برای رسیدن به این اهداف؛ اعمال سیاستهای تشویقی نیز مد نظر قرار گرفته است.
تامین شبکه دسترسی مستقل، تامین شبکه دسترسی پرسرعت با سیم، حضور در مناطق کمتر توسعه یافته و … از جمله تعهداتی است که به گفته دبیر کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در این مصوبه پیش‌بینی شده است.
وی اظهار امیدواری کرد با صدور این پروانه‌ها در فضای جدیدی که در زمینه ارتباطات ثابت شکل خواهد گرفت شاهد حضور اپراتورهای توانمندی باشیم که با استفاده از توان شرکتهای موجود فضای رقابتی جدی و سالمی را بوجود آورند که منجر به افزایش کمیت و کیفیت خدمات شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.