باندپهن

باندپهن سیار

January 28, 2015
11:06 چهارشنبه، 8ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67014

رومینگ میان ایران و عراق ارزان می شود

صبح دیروز وزرای ارتباطات ایران و عراق در محل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با یکدیگر دیدار کردند. در این برنامه که در راستای توسعه روابط ارتباطی دو کشور برگزار شد، محمود واعظی به دلیل تعدد بالای سفرهای زیارتی بین دو کشور خواستار کاهش تعرفه رومینگ تلفن همراه شد که این پیشنهاد با استقبال از سوی حسن کاظم الراشد روبرو شد.
 
وزیر ارتباطات در این دیدار گفت: در روزهای خاصی همچون اربعین حسینی شاهد تعداد بسیاری از زوار ایرانی در عتبات عالیات و نیازمند اتخاذ راهکارهایی به منظور تسهیل برقراری ارتباط برای زایران دو کشور هستیم.
واعظی در دیدار با همتای عراقی  خود، حسن کاظم الراشد گفت: کمیته‌ای مشترک بین دو کشور برای بررسی  و کمک به گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف پست، پست بانک، ماهواره، اینترنت، تلفن همراه و ثابت بین دو کشور تشکیل خواهد شد تا شاهد توسعه روابط دو کشور ایران و عراق در عرصه ارتباطات و فناوری اطلاعات باشیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان تردد قابل توجه سالانه  زوار ه به اماکن زیارتی دو کشور ایران و عراق گفت: از آنجایی که در روزهای خاصی همچون اربعین حسینی شاهد تعداد کثیری از زوار ایرانی در عتبات عالیات هستیم نیازمند اتخاذ راهکارهایی به منظور تسهیل برقراری ارتباط برای زایران دو کشور هستیم.
وی گفت: با کاهش تعرفه رومینگ بین الملل اپراتور‌های دو کشور باید ارتباطات بیشتری با کیفیت بهتری برای برقراری تماس ایجاد شود.
واعظی، مرز طولانی دو کشور ایران و عراق را موجب ایجاد برخی تداخلات فرکانسی عنوان کرد و گفت: باید در خصوص مقابله با تداخل فرکانسی بین دو کشور راهکارهای اثر بخشی اتخاذ شود.
در ادامه  این نشست دو جانبه، وزیر ارتباطات عراق نیز با تاکید بر اینکه زمینه همکاری دو کشور در حوزه ICT بسیار وسیع است خواستار کمک‌های ایران به عراق برای توسعه این صنعت در عراق شد.
وی از حضور بخش خصوصی دو کشور به منظور کمک به  رشد و توسعهICT  دو کشور استقبال کرد و گفت: آمادگی هرگونه کمک برای کاهش تعرفه رومینگ بین الملل بین اپراتور‌های تلفن همراه دو کشور ایران و عراق هستیم.
وی گفت: در گذشته همکاری‌هایی وسیعی در زمینه مبادلات  پستی داشتیم که باید همکاری‌های مشترک خود را در زمینه پست و پست بانک افزایش دهیم.
وزیر ارتباطات جمهوری عراق با بیان دستاوردهای پژوهشی ایران در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: کشور عراق در 25 سال اخیر با چالش‌ها و جنگ مواجه بوده و با توجه به رشد روز افزون ارتباطات و فناوری اطلاعات نیازمند استفاده از تجربیات ارزنده ایرانیان در این زمینه است.
حسن کاظم الراشد همچنین خواستار حمایت‌های متقابل دو کشور در اتحادیه جهانی بخصوص اتحادیه جهانی مخابرات(ITU)  شد و با اشاره به پیاده سازی دولت الکترونیک در ایران گفت: با توجه به تلاش ایران در جهت پیاده سازی شبکه ملی اطلاعات و ارایه خدمات الکترونیکی می توان شکوفایی این کشور را در حوزه ICT  قابل توجه دانست.
همچنین در ادامه سفر وزیر ارتباطات عراق به ایران قرار است امروز صبح فاز نخست پروژه «اوج» که به ترانزیت ارتباطات کشور عراق از مسیر ایران باز می‌گردد با حضور وزرای دو کشور راه‌اندازی ‌‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.