اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 9, 2015
12:15 دوشنبه، 20ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67333

واعظی: کاربران اینترنت پرسرعت در کشور به ۸ میلیون نفر رسیده است

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در شروع کار این وزارتخانه ۳ میلیون نفر از ADSL استفاده می کردند، گفت: در حال حاضر این تعداد کاربر به ۸ میلیون رسیده است.
محمود واعظی ظهر دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود، اظهار کرد: سال آینده شاهد خبرهای بهتری در حوزه ICT کشور، مخابرات، اینترنت و شبکه های پست کشور و پست بانک ها خواهیم بود.
 
وی ادامه داد: سازمان فضایی به تازگی زیر نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته است و امیدورام در آینده شاهد تحولات و خبرهای خوبی باشیم.
 
واعظی تصریح کرد: دولت عزم خود را بر روی این مساله گذاشته مناطقی که در کشور از خدمات کمتری برخوردار هستند بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.
 
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در ۱۲۰ شهر کشور اینترنت نسل سوم و در ۴۰ شهر کشور اینترنت نسل چهارم ایجاد شده است.
 
واعظی با بیان اینکه پهنای باند کشورهمواره با یک معضل مواجه بوده است، خاطر نشان کرد: امروزه ادعای ما این است که پهنای باند کشور از ۵۲۰ گیگا بیت بر ثانیه بود الان به ۱۵۰۰ گیگا بیت بر ثانیه رسیده است.
 
بیش از ۸ هزار روستا مجهز به اینترنت شده اند
 
وی با بیان اینکه بیش از ۸ هزار روستا اینترنت واگذار شده است، ادامه داد: فیبری که در داخل کشور شهرهای مختلف را به هم متصل می کند ۸ یا ۹ هزار کیلومتر است.
 
واعظی با بیان اینکه زیرساخت های ICT در گلستان در حال تحول و گسترش پیدا کرده، گفت: امسال در استان گلستان ۱۹۷ میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده است.
 
وی ادامه داد: در چند ماه گذشته ۱۰۵ کیلومتر فیبر نوری و از ابتدای سال ۵۷۰ کیلومتر فیبر نوری در استان گلستان کشیده شده است.
 
واعظی با بیان اینکه ۴۱ روستا استان گلستان مجهز به تلفن شده، افزود: ۴۶۳ روستا در گلستان به اینترنت مجهز شده و برای اینکه پایداری ارتباطات در استان های مختلف افزایش پیدا کند شبکه پشتیبان ایجاد کرده ایم.
 
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ظرفیت پهنای باند استان کلستان در حال حاضر ۸ گیگا بیت بر ثانیه است که در حال حاضر از ۴ گیگا بیت بر ثانیه استفاده می شود و ظرفیت آن را هم دارد که تا ۴۰ گیگا بیت بر ثانیه افزایش پیدا کند.
 
وی با اشاره به اینکه رضایت کافی از جلسات برگزار شده در استان گلستان داشته است، افزود: صحبت های این نشست ها در آینده استان گلستان تاثیر دارد.
 
پیامک های تبلیغاتی تجاری کشور ساماندهی می شوند
 
وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به تازگی در شورای عالی فضای مجازی سیاست هایی را به تصویب رسانده ایم که پیامک های تبلیغاتی تجاری کشور ساماندهی شود.
 
وی گفت: کمیته ای در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شده و نماینده ای از وزارت ارتباطات هم حضور دارد که وظیفه این کمیته ساماندهی این پیام ها است تا کسانی که تمایل به استفاده ندارند دچار مشکلات موجود نشوند.
 
واعظی با بیان اینکه کاهش بودجه نفت در انجام پروژه ها بی تاثیر نیست، افزود: مردم دولت تدبیر را انتخاب کرده اند و این دولت می تواند برای مشکلاتی که وجود دارد برای مشکلات راه حلی پیدا کند که فشار کمتری بر روی مردم وجود داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه برای نسل سوم و چهارم تلفن همراه هم کد سازی انجام شده، افزود: پروانه های مختلفی برای ایجاد اشتغال با توجه به بودجه ایی که اختصاص داده شده به وجود خواهد آمد.
 
واعظی خاطر نشان کرد: اجرای پروژه های بزرگ بدون مشکل نمی شود ولی ما این مسئولیت را پذیرفته ایم و امیدوار هستیم که مشکلات باعث نشود به آنچه تعهد کرده نتوانیم عمل نکنیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یک گروه مشاوره ایی را انتخاب کرده ایم که بررسی های لازم را انجام دهند که اپراتور چهارم در این شرایط جواب می دهد یا نه؟
 
وی افزود: اپراتور از نوع یک، دو و سه در شرایط بازار مصلحت نیست و قصد داریم تا پایان امسال تعدادی پروانه برای اپراتورهای مجازی بدهیم که سال آینده عملیاتی خواهد شد.
 
شبکه های اجتماعی می تواند در خدمت تبلیغ اندیشه اسلامی ما باشد
 
واعظی با بیان اینکه شبکه های اجتماعی باعث ارتباطات می شود، اظهار کرد: این ارتباطات می تواند در خدمت تبلیغ اندیشه های اسلامی ما باشد.
 
وی تصریح کرد: می توانیم به این طریق فرهنگ ملی و ایرانی را تبلیغ کنیم و عقاید و ایده های صحیح خود را به مردم دنیا برسانیم.
 
واعظی با بیان اینکه ما یاد نگرفته ایم که چگونه از این شبکه ها استفاده کنیم، گفت: باید از شبکه های اجتماعی که میزبان آن ها در خارج از کشور است استفاده نکنیم.
 
وی ادامه داد: سعی داریم که شبکه های بومی را ایجاد کنیم که این مساله هم سرعت بیشتری را ایجاد می کند و هم اطلاعات در داخل کشور است.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در گذشته حدود ۱۰ درصد از اینترنت محتوی داخل کشور و ۹۰ درصد از محتوی خارج استفاده می کردیم.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۶ درصد از محتوی امروز و ۶۴ درصد از محتوی خارج و سعی داریم سال آینده این آمار ۵۰ درصد برابر و در آینده هدف گذاری ما به گونه ای است که ۸۰ درصد از محتوی داخل و ۲۰ درصد از محتوی خارج استفاده کنیم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.