تجارت الکترونیک

فناوری اطلاعات

February 10, 2015
9:53 سه شنبه، 21ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67352

رشد سالانه ۲۶ درصدی خدمات ابری تحلیلی تا سال ۲۰۲۰

همگان به‌خوبی می‌دانند که خدمات پردازش ابری و سیستم‌های تحلیل داده پرسرعت‌ترین بخش‌ها در صنعت فناوری اطلاعات محسوب می‌شود. اگر آنها را در کنار یکدیگر قرار دهید، یک ترکیب موفق در اختیار خواهید داشت که طی ۵ سال آینده رشد سالانه ۲۶ درصدی آن را شاهد خواهید بود.این نتایجی است که مرکز تحقیقاتی Research and Markets در آخرین بررسی خود به دست آورده و گزارش نهایی آن را به‌تازگی برای بازار جهانی خدمات تحلیلی پردازش ابری منتشر کرده است.
افزایش سازگاری با ابزارهای تحلیل داده یکی از نکات اصلی در این بازار محسوب می‌شود که مرکز تحقیقاتی مذکور به آن پی برده است. بسیاری از سازمان‌ها با ابزارهای تحلیل داده سازگاری پیدا می‌کنند تا از این طریق به الگوهای مصرف، خریدهای مشتری و دیگر عوامل که بر افزایش درآمد، کاهش هزینه و بالا بردن میزان وفاداری مشتری تاثیر دارد، پی ببرند.
این مرکز تحقیقاتی توضیح داده است که HP، IBM، مایکروسافت، اوراکل و SAP از بزرگترین شرکت‌های محسوب می‌شوند که چنین ابزارهایی را تولید می‌کنند.
کلان داده یکی از گرایش‌های قابل توجه برای سازمان‌ها محسوب می‌شود که Research and Markets به آن اشاره کرده است. 
این مرکز تحقیقاتی گفت: «بهره‌مندی از ابزارهای تحلیلی ابری همراه با مدیریت داده‌های سازماندهی نشده به سازمان‌ها کمک می‌کند تا به اطلاعات مهم دسترسی داشته باشند و در هر زمان بهترین تصمیم را در راستای اهداف کسب‌وکار خود اتخاذ کنند».
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.