سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

February 13, 2015
0:09 جمعه، 24ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67432

وقت خوب خرید تلویزیون

بازار خرید و فروش تلویزیون دوباره گرم و پررونق شده و البته می‌دانیم که بخش بزرگی از رونق بازار ناشی از جشنواره‌های ویژه نوروزی است که به رسم هر سال در بازار برگزار می‌شود.
 
برگزاری این جشنواره‌ها موجب شده که خریداران به امید خرید ارزان در ماه‌های پایانی سال، از خرید در شش ماه دوم سال خودداری کنند.
امسال هم با وجودی که نرخ دلار روی رقمی حدود سه هزار و 500 تومان تثبیت شده است، در بازار خرید و فروش تلویزیون شاهد یک رونق نسبی هستیم و شرکت‌های عرضه‌کننده تلویزیون تخفیف‌هایی را در قالب هدیه به خریداران ارائه می‌کنند. اما این تخفیف‌ها در چه حد است و تسهیلات دیگری که شرکت‌های عرضه‌کننده به خریداران می‌دهند چیست؟  گزارش ما را بخوانید.
 
  از کارت‌های هدیه تا هدایای دیجیتالی
هر سال اکثر شرکت‌های عرضه کننده تلویزیون در ماه‌های پایانی سال با ارایه دستگاه‌های سینمای خانگی نه تنها خریداران را تشویق به خرید تلویزیون می‌کردند، بلکه پای سینماهای خانگی را که ممکن بود کمتر کسی برای خرید ان اقدام کند، به خانه‌ها باز کردند. سال گذشته اما برخی از شرکت‌ها از ارایه سینماهای خانگی، دوربین‌های عکاسی و فیلمبرداری به خریداران خودداری کرده و به جای این دستگاه‌ها اقدام به ارایه کارت‌های هدیه به خریداران کردند. ال‌جی یکی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه بود که امسال هم با ارایه تخفیف‌های نقدی به خریداران در صدد افزایش فروش خود در بازار است. در این زمینه شرکت ال‌جی اعلام کرده است که در قالب جشنوراه صوتی و تصویری «تمام عیار» ال‌جی به خریداران تلویزیون‌های 22 تا 105 اینچ خود هدایایی در قالب کارت‌های هدیه و کالاهای صوتی و تصویری نظیر سینمای خانگی ارایه می‌کند. به عنوان مثال این شرکت برای برخی از تلویزیون‌های 47 تا 70 اینچ خود تخفیف‌های 3 میلیون تومانی و برای برخی دیگر دستگاه‌های سینمای خانگی به عنوان هدیه در نظر گرفته است. بر اساس اعلام نمایندگی‌های فروش این شرکت، ارایه این پروموشن‌ها (هدایای ضمن خرید) تاثیر زیادی در جلب نظر مخاطب داشته و موجب رونق بازار  نسبت به ماه‌های قبل‌تر شده است.
شرکت سونی هم تخفیف‌هایی در حدود 300 هزار تا 3 میلیون تومان به مشتریان تلویزیون‌هایش ارایه می‌کند که مشخص است تلویزیون‌های سایز بزرگ و مبتنی بر تکنولوژی‌های جدید از تخفیف بیشتری بهره‌مند خواهند شد. بر اساس گفته یکی از نمایندگی‌های فروش شرکت بازرگانی ایران، میزان تقاضا برای محصولات صوتی و تصویری پس از برگزاری این جشنواره افزایشی چشمگیر یافته است. شرکت سامسونگ هم به مشتریان خود تخفیف‌های 30 درصدی بابت خرید تلویزیون‌هایش اریه می‌دهد.
 
  تلویزیون بخریم یا نه؟
به گفته کارشناسان در شرایط فعلی و با توجه به این موضوع در سال آینده امکان افزایش قیمت‌ها به دلیل رشد نرخ تورم و افزایش هزینه‌های جانبی وجود دارد بهتر است خریداران از فرصت بدست آمده استفاده کرده و برای خرید تلویزیون و یا هر کالای صوتی و تصویری دیگر اقدام کنند. کارشناسان به خریداران توصیه می‌کنند که اگر قصد خرید دارند بهترین زمان برای خرید است.  زیرا نه تنها می‌توانند از تخفیف‌های شرکتی بهره ببرند، بلکه موجودی کالاها هم در بازا ر کامل است و خریداران می‌توانند از میان مدل‌های موجود در بازار تلویزیون مورد نظر را انتخاب و خریداری کنند.
کارشناسان بازار می‌گویند: با توجه به اینکه بسیاری از شرکت‌ها مدت برگزاری جشنوراه را تا پایان فروردین ماه تمدید می‌کنند 
می‌توانید در ایام تعطیلات هم برای خرید تلویزیون اقدام کنید تا ضمن برخورداری از تخفیف‌های ویژه، به راحتی در محدوده طرح ترافیک هم تردد کنید.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.