اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 18, 2015
17:44 چهارشنبه، 29ام بهمنماه 1393
کد خبر: 67589

وزیر ارتباطات تاکید کرد:باید ماهواره ملی و مستقل داشته باشیم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در روز گرامیداشت فناوری فضایی با اشاره به حمایت دولت از فناوری های نوین به عنوان فناوری هایی که باعث اقتدار ایران می شود، گفت: دولت با اولویت به این بخش ها می نگرد و باید دنبال این بود که ماهواره ملی و مستقل داشت.
دکتر واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با تبریک پرتاب ماهواره فجر و تقدیر از تلاش پژوهشگران و دست اندرکارانی که در دو دهه اخیر در امر فضا کوشش کرده و موجب عزت و اقتدار کشور شدند گفت: حضرت علی(ع) می فرمایند علم قدرت است و هر کس دانش را به دست آورد می تواند قدرتمندی کند از این رو، سیاست دولت تدبیر و امید پشتیبانی از فناوری های نوین و فضایی است.
دکتر واعظی افزود: فناوری فضایی جزء فناوریهای نوین است که در دولت با قدرت توسط دستگاه های مختلف و به ویژه معاونت عملی رئیس جمهوری در حال پیگیری است و گامهای خوبی هم  در این زمینه برداشته شده است.
وزیر ارتباطات در ادامه با اشاره به این که در امر فضا رقابت و سرمایه گذاری بسیار زیادی شده است افزود: حدود 1200 ماهواره در فضا وجود دارد که در این میان، بیش از 50 کشور ماهواره مستقل دارند و 9 کشور از همسایگان ما به شمار می روند و عملاً اکثر کشورهای دنیا تلاش می کنند بتوانند جایگاه خاصی در امر فضا داشته باشند و رقابت در این زمینه بسیار جدی است.
وی با تاکید بر این که استفاده بهینه و صلح آمیز از فضا هدف دولت تدبیر و امید است، گفت: امروز دانشمندان و پژوهشگران ما توفیقات بسیار خوبی در ساخت ماهواره پرتابگر و ساخت تجهیزات زمینی و هوایی یافته اند.
دکتر واعظی در بخش دیگر سخنان خود با قدردانی از زحمات ریاست جمهوری در امر ساماندهی امور فضایی اظهار داشت: برنامه های ما برای این بخش جدی است و با توجه به اینکه برنامه 10 ساله اول تقریباً به پایان رسیده و در آستانه تدوین برنامه دوم هستیم، می خواهیم از تمام نیروها استفاده جدی داشته باشیم.
وی با تاکید بر این که باید از این مرحبه عبور کرد گفت: باید از فاز اول که بیشتر آزمایشی است فراتر رفت و وارد فازی شد که از ماهواره ها استفاده کار بردی کرد.
گفتنی است این مراسم با بازدید رییس جمهور از نمایشگاه دستاوردهای فضایی همراه بود که دکتر واعظی در این بازدید این نمایشگاه را حاصل تلاش فرزندان ملت دانست و از تمامی کسانی که موجب عزت و غرور همه ملت ایران شده تقدیر کرد.
وی گفت: در این مدت شاهد بودیم که با حمایت رییس جمهور و کمک همکاران من در دولت توانستیم گام به گام مراحل مختلف را طی کنیم .
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.