تلفن همراه

سیستم‌عامل

گوشی

February 21, 2015
16:53 شنبه، 2ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67672

لینوکس باز هم اولویت شغلی شد

تقاضای شغلی برای توسعه دهندگان لینوکس سال باز هم با رشد مواجه شده و در مقایسه با سال گذشته هفت درصد ارتقا یافته است.
سازمان مدیریتی اشتغال سال 2014 نشان می‌دهد که استخدام مدیران برای بخش تکنولوژی سازمانی بیشتر با توجه به تخصص لینوکس صورت گرفته است؛ این در حالی است که میانگین درآمدی متخصصان این سیستم عامل اُپن سورس بیشتر از کسانی بوده که با دیگر سیستم عامل‌ها کار می‌کردند.
در این زمینه موسسه دایس و بنیاد لینوکس بررسی‌هایی را در ارتباط با مدیریت استخدام‌ها و استعدادهای لینوکسی انجام داده‌اند تا با دیدی 360 درجه‌ای نسبت به این حوزه، چشم‌انداز شغلی این بخش را ترسیم کنند که نتیجه آن به شرح زیر است:
77 درصد از مدیران بخش استخدام، به سمت استعدادهای لینوکسی رفته‌اند و اولویت گزینش را در سال 2014 به مهارتی از این دست داده‌اند در حالیکه نرخ این رده برای سال قبل، 70 درصد بوده است.
با این استراتژی اولویت، از بین 10 مدیر استخدام 9 نفر به دنبال استخدام متخصصان حرفه‌ای لینوکس در شش ماه آینده بوده‌اند.
حدود نیمی از مدیران بخش استخدام (46 درصد) درصدد استخدام استعدادهای لینوکسی تا شش ماه آینده هستند که در این بخش نیز شاهد رشد سه درصدی هستیم.
جالب است که 86 درصد کاربران حرفه‌ای لینوکس می‌دانند که اگر به سمت سیستم عامل دیگری می‌رفتند قطعا فرصت‌های شغلی بیشتری برای آنها مهیا بود اما با این حال باز هم به سمت لینوکس آمده‌اند؛ 64 درصد معتقدند زیرساختی فراگیر در جهان مدرن است و بیش از دیگر OSها (سیستم عامل‌ها) به کار می‌آید.
این گزارش چکیده نظرسنجی از هزار و 100 مدیر بخش استخدام در شرکت‌های کوچک و سازمان‌های دولتی بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.