اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

February 23, 2015
10:03 دوشنبه، 4ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67757

رونمایی از سامانه آنلاین صدور پروانه مطب پزشکان

وزیر بهداشت دیروز در مراسم رونمایی از سامانه آنلاین صدور پروانه مطب پزشکان که در سازمان نظام پزشکی برگزار شد، گفت: در حوزه خدمات الکترونیکی در سلامت، خیلی کمبود داریم، حتی نسبت به برخی بخش‌های خدماتی هم عقب هستیم و باید هر چه زودتر خود را مجهز کنیم. این موضوع در سازمان‌های مختلف اعم از وزارت بهداشت، سازمان‌های بیمه، نظام پزشکی، گمرک و وزارت صنعت بوده که به سلامت کمک خواهد کرد.
 
حسن هاشمی گفت: الکترونیکی شدن سلامت از ورود افراد، دارو و تجهیزات پزشکی غیرمرتبط و تقلبی پیشگیری خواهد کرد و از طرفی خدمتی به مردم خواهد شد که از نظر صحت و اصالت مدارک و تجهیزات و داروها مطمئن می‌شوند.
هاشمی گفت: بسیاری از کشورهای دنیا سال‌ها این فناوری را در سلامت به کار گرفته و هزینه‌هایشان را کاهش داده‌اند و زحمت مردم را هم کم کرده‌اند، چون برای مردم و مصرف‌کننده اطمینان فراهم کرده‌اند.
وزیر بهداشت افزود: در وزارت بهداشت این کار شروع شده، در گذشته کارهایی شده، اما چون محوریت با پزشکان بوده نه صاحبان فن، قابل بهره‌برداری نبوده است، به همین دلیل کار از ریشه آغاز شده و امیدواریم تا پایان کار دولت، نظام الکترونیکی را مستقر کنیم.
وی افزود: استقرار این نظام کار راحتی نیست و همراهی جامعه پزشکی را می‌طلبد و امروز خوشحالیم که سازمان نظام پزشکی قدم موثری را برای صدور پروانه الکترونیکی برداشته است. این اقدام، پاسخ به کسانی است که به ایجاد ارتباط بین دولت، وزارت بهداشت و نظام پزشکی علاقه‌مند نیستند و تنگ‌نظرانه به برخی موضوعات این حوزه نگاه کرده و می‌کنند.
وی گفت: گاهی تریبون در اختیارشان است و به سلامت نه تنها کمک نمی‌کنند بلکه آسیب‌های جدی هم می‌زنند، بنابراین ما از وگذاری برخی خدمات به نظام پزشکی خوشحالیم و امیدواریم توانمندی آن افزایش یافته و بخشی از باری که بر دوش دولت است را برعهده بگیرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.