تبلت

تلفن همراه

March 3, 2015
7:20 سه شنبه، 12ام اسفندماه 1393
کد خبر: 67967

با MWC 2015: آرکاس از اولین تبلت ۲۵۶ گیگابایتی خود رونمایی کرد

آرکاس در نمایشگاه MWC 2015 اولین تبلت ۲۵۶ گیگابایت خود با نام‌های 101Magnus, 101Magnus+ و 94Magnus و به همراه تکنولوژی انحصاری‌ Fusion Storage معرفی کرد. با این فناوری نرم افزارها از الگوریتمی استفاده می‌کنند که در حافظه داخلی دستگاه و نیز کارت حافظه‌های جانبی بهترین حالت ذخیره سازی را در دسترس کاربر قرار می‌دهند.
 
آرکاس هر سه تبلت را با ظرفیت‌های بالا و امکانات خوبی ارائه کرده است. تبلت 94Magnus با ظرفیت 256 گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا حداکثر 128 گیگابایت عرضه می‌شود. این کمپانی ادعا می‌کند که به دلیل استفاده از تکنولوژی «Fusion Storage» قادر به ارائه حافظه‌های با ظرفیت بالا در تبلت است، که این فناوری کارت حافظه میکرو اس‌دی و حافظه داخلی را به یک پارتیشن مجزا ادغام می‌کند. کاربرد این تکنولوژی در استفاده از کل حافظه برای اپلیکیشن‌ها، بازی‌ها و فایل‌های با حجم بالا است.
 
Archos 101 Magnus مدل سوم تبلت مورد بحث است که دارای پردازنده‌ی چهار هسته‌ای مدیاتک MT8127 SoC و صفحه نمایشی ۱۰.۱ اینچی است و رزولوشن آن ۱۰۲۴ در ۶۰۰ پیکسل است. حافظه‌ی داخلی این محصول ۶۴ گیگابایت است و یک گیگابایت هم حافظه‌ی رم دارد. قیمت این مدل ۱۷۹ دلار است. تبلت 101Magnus+ دارای صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی است و رزولوشن آن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ پیکسل است. این دستگاه از چیپ چهار هسته‌ای Rockchip RK3288 بهره می‌برد که فرکانس کاری هر هسته آن بر روی ۱.۸ گیگاهرتز است. چیپ گرافیکی این محصول Mali-T764 است و حافظه‌ی رم آن هم ۲ گیگابایت است. حافظه ذخیره سازی مدل پایه این گجت ۱۲۸ گیگابایت است و باتری آن هم ۷۰۰۰ میلی آمپر ساعت و ۵۷۰ گرم وزن دارد. قیمت این تبلت ۳۴۹ یورو در نظر گرفته شده است.
 
تبلت Archos 94 Magnus تبلت دوم این شرکت است که صفحه نمایش آن ۹.۴ اینچ با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۸۰۰ پیکسل است. این تبلت همچنین دارای ۱.۵ گیگابایت رم است. حافظه داخلی ذخیره سازی این محصول ۲۵۶ گیگابایت است و قیمت آن هم مانند مدل قبلی ۳۴۹ یورو است.
 
در زیر می‌توانید مقایسه این سه مدل را مشاهده کنید:
 
 
هر سه تبلت از ماه آوریل امسال روانه بازار خواهند شد اما مدل 94Magnus تنها از طریق خرید اینترنتی و از سایت خود Archos امکان‌پذیر خواهد بود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.