تلفن همراه

سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

گوشی

March 13, 2015
14:26 جمعه، 22ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68261

معرفی 5 محصول در کنفرانس بهاره اپل

اپل در روز یکشنبه کنفرانس بهارانه خود را برگزار کرد و با معرفی مک‌بوک جدید 12 اینچی با صفحه رتینا تا ساعت هوشمندی که برای فیتنس و تناسب اندام در کنار یک وسیله متصل به آیفون، دوباره غوغایی به پا کرد.
 
 
تیم کوک زمانی که روی صحنه آمد تا به همه خوشامد بگوید، دمویی از افتتاح فروشگاه اپل در چین نمایش داده می‌شد. وی ابتدا درباره این فروشگاه و استقبال مردم صحبت کرد و گفت: اپل در شش هفته گذشته، شش فروشگاه در چین باز کرده و در حال حاضر 21 فروشگاه در چین دارد. با این اوصاف، تعداد فروشگاه‌های اپل در کل جهان به 453 فروشگاه رسیده است. 
 اپل‌ تی‌وی
وی سپس به سراغ اپل تی‌وی رفت و گفت که اپل تی‌وی با سازندگان برنامه‌های مختلفی همکاری دارد. وی به HBO اشاره کرد و افزود که سریال‌های مختلفی روی این شبکه تلویزیونی معروف پخش می‌شود که Game of Thrones از آن جمله است. او سرویس جدیدی به نام HBO NOW معرفی کرد که اپل پارتنر اختصاصی HBO در این سرویس است. این سرویس دسترسی به برنامه‌های تلویزیونی این شبکه را فراهم می‌کند.
HBO Now یک سرویس استریم آنلاین مستقل است که می‌توان از طریق اپل تی‌وی به آن دسترسی داشت. کاربران می‌توانند برنامه این کانال را روی آیفون، آی‌پد یا تلویزیون تماشا کنند. این سرویس 99/14 دلار در ماه است. 
 آیفون و سیستم پرداخت همراه
تیم کوک گفت که آیفون‌های جدید بهترین گوشی‌های هوشمند جهان هستند. در حال حاضر 700 میلیون آیفون در سراسر دنیا به فروش رسیده است!
وی شرح داد که میزان فروش آیفون دو برابر محصولات فروخته شده در این صنعت است و به همین خاطر الان آیفون پر فروش‌ترین گوشی هوشمند جهان است. میزان رضایت کاربران از این محصول نیز 99 درصد اعلام شده است که رقمی قابل توجه به شمار می‌آید.
اپل Pay حالا توسط 2 هزار و 500 بانک پشتیبانی می‌شود و شرکت‌های مختلف نیز آن را پذیرفته‌اند. نکته جالب آنکه اپل قصد دارد امکان استفاده از اپل Pay را برای ماشین‌های فروش نوشابه نیز فعال کند. کوکاکولا برای انجام این کار با اپل همکاری می‌کند. 
تیم کوک در اینباره گفت: آیفون یک محصول انقلابی به شمار می‌آید. این دستگاه موسیقی و اینترنت را در جیب شما قرار داده است. در آینده نیز آیفون بخش‌های بیشتری از زندگی ما را تغییر خواهد داد. 
 CarPay
تیم کوک به پلات‌فرم CarPay نیز اشاره کرد و گفت که تا پایان سال جاری میلادی، CarPlay به ۴۰ خودروی دیگر نیز راه خواهد یافت. وی همچنین گفت که حالا تمام سازندگان بزرگ خودرو، از این پلات‌فرم استفاده خواهند کرد. البته سطح همکاری‌ها متفاوت است؛ برای مثال، تویوتا هنوز زمانی را برای استفاده از CarPlay را اعلام کرده است. این پلات‌فرم، سعی دارد تا با Android Auto گوگل به رقابت بپردازد. در هر صورت، هر دو آمده‌اند تا استفاده از موبایل را در هنگام رانندگی برای ما آسان‌تر سازند.
 ResearchKit
تیم کوک گفت که سیستم سلامت اپل حالا شامل ResearchKit نیز می‌شود؛ یک چارچوب نرم‌افزاری که طراحی شده تا در تحقیقات پیشرفته پزشکی، مورد استفاده قرار گیرد. این Kit همراه با اپلیکیشن‌های مختلفی ارایه شده که هر کدام یک بیماری خاص را هدف قرار داده‌اند. از این بیماری‌ها می‌توان به پارکینسون و همچنین سرطان سینه اشاره کرد. این اپلیکیشن در حقیقت آیفون کاربر را به یک ابزار تشخیصی پزشکی مبدل می‌سازد.
کوک همچنین گفت که به داده‌ها و اطلاعات مربوط به سلامت کاربران دسترسی نخواهد داشت و آنها را ذخیره نخواهد کرد، مگر اینکه توسط خود کاربر به اشتراک گذاشته شوند. در حال حاضر ۵ اپلیکیشن در این مجموعه وجود دارند و ResearchKit از ماه آینده، به عنوان پلات‌فرمی منبع باز عرضه خواهد شد.
 مک‌بوک پرو 13 اینچی طلایی
تیم کوک گفت که مک‌بوک پرو 13 اینچی نیز ارتقا یافته و به پردازنده‌های سریع‌تر و همچنین باتری 10 ساعته مجهز شده است. تاچ‌پد جدید نیز در این نسخه تازه به کار گرفته خواهد شد.  به نظر می‌رسد طراحی بدون نقص مک‌بوک ایر، پس از سال‌ها، کم کم خسته کننده شده است. به همین دلیل اپل مک‌بوک طلایی رنگ ارایه داده است.  نوت بوک جدید صرفا ۹۰۷ گرم وزن دارد و از نمایشگری رتینا و ۱۲ اینچی بهره می‌برد. اپل هنوز نام مشخصی برایش در نظر نگرفته و آن را «مک‌بوک» صدا می‌زند. بدنه این محصول حال در حد یک کیبورد نازک شده و جالب‌تر اینکه خود کیبورد هم تا جای ممکن فشرده و همچنین از تکنولوژی جدیدی استفاده می‌کند که به عملیات تایپ، سرعت نیز می‌بخشد.
ترک‌پد جدید به کار رفته در مک‌بوک،‌ از قابلیت بازخوردهای ویبره‌ای بهره برده و مقدار عمق فشار وارده را نیز تشخیص می‌دهد. 
این مک‌بوک فن ندارد و اپل می‌گوید در استفاده‌ای مانند وب‌گردی، تا ۹ ساعت با یکبار شارژ‌ دوام خواهد آورد. رنگ‌های آن نیز متنوع‌تر شده و حالا می‌توان مک‌بوک را در سه رنگ نقره‌ای، خاکستری و طلایی خریداری کرد. فروش این محصول در ۲۱ فروردین ماه، با قیمت یکهزار و 299 دلار آغاز می‌شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.