تبلت

تلفن همراه

March 15, 2015
8:26 یکشنبه، 24ام اسفندماه 1393
کد خبر: 68308

بلک بری Secutablet را معرفی کرد

بلک بری تبلت جدیدی را معرفی کرده که کاملاً نسبت به Playbook این کمپانی متفاوت بوده و دارای وجه تشابهات بسیاری با محصولات سامسونگ است، علت هم در اینجاست که Secutablet در اصل یک نسخه ی ویرایش و سفارشی شده از گلکسی تب S 10.5 به حساب می آید.
 
 
 
همانطوری که می توان از نام انتخابی برای این تبلت (Secutablet) حدس زد، گجت مذکور برای کاربران عادی طراحی نشده و دنباله رو برنامه های John Chen، مدیر عامل این شرکت، در راستای تغییر ساختار و جامعه ی مشتریان بلک بری است. بر همین اساس نیز امید می رود سازمان ها و نهاد های دولتی به سفارش انبوه آن بپردازند.
 
در طراحی محصول جدید کمپانی کانادایی تلاش شده، سطحی از امنیت فراهم گردد که به توان از آن برای کار با اسناد طبقه بندی شده ی دولتی با خیالی آسوده استفاده برد.
 
بخش بزرگی از پروژه ی یاد شده وابسته به خرید سال گذشته بلک بری یعنی کمپانی امنیتی Secusmart است. این کمپانی تکنولوژی رمزنگاری را در اختیار دارد که برای ایمن سازی تماس های تلفنی در سطح بسیار بالا مورد استفاده قرار می گیرد و تکنولوژی مورد بحث به صورت پیش فرض در Secutablet  هم پیاده سازی شده است.
 
بلک بری برای تولید تبلت تازه ی خود علاوه بر همکاری با سامسونگ از IBM نیز یاری گرفته، تا لایه امنیتی در گجت خودش ایجاد نماید که با کمک آن اپلیکیشن های مهم، از خطراتی که می توانند توسط سایر اپها مثل فیس بوک، توییتر، یوتیوب و… ایجاد گردند در امان بمانند. به کمک همین لایه و اپ مرتبط به آن در صورتیکه کاربر یک برنامه یا بدافزار را دانلود نماید، امنیت اسنادی که در تبلتش ذخیره کرده هرگز دچار مخاطره نخواهند شد.
 
این اولین باری نیست که بلک بری و سامسونگ با یکدیگر همکاری می نمایند، دو سال پیش نیز آنها خبر از عقد قراردادی دادند که بر اساس آن قرار بود پکیج امنیتی Knox شرکت کره ای با استفاده از تکنولوژی های برند کانادایی بهبود یافته و سطح ایمنی اش بالاتر رود.
 
اکنون نیز قرار است تازه ترین میوه ی این شراکت یعنی Secutablet، از تابستان امسال وارد بازار گردد. باید منتظر ماند و دید آیا بلک بری می تواند با محصول جدیدش همانطوری که برنامه ریزی کرده گروه تازه ای از مشتریان، یعنی شرکت ها و نهادهای دولتی را جذب خود نماید و قراردادهایی کلان را با آنها امضا کند یا خیر.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.