تلفن همراه

گوشی

March 27, 2015
11:00 جمعه، 7ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68513

هواوی اسند میت7 در دستان ایستنا

 

DSCF0723.jpg

گوشی هوشمند Ascend Mate7 نخستین فبلت هوواوی محسوب می‌شود که امکان رقابت آن با پرچمداران دیگر شرکت‌ها را فراهم می‌کند. البته برای این گوشی هوشمند نباید به عددی که نامگذاری آن استفاده شده است توجه چندانی بکنید زیرا شرکت چینی هوواوی برای Mate7 نمایشگر لمسی 6 اینچی در نظر گرفته است که آن را با ظاهر قابل قبول و امکانات پیشرفته به دست شما می‌رساند.
 
گوشی هوشمند Ascend Mate7 قابلیت‌های فراوانی در خود جدا داده است و بدنه آلومینیومی دارد، اما تمرکز اصلی آن بر کیفیت 1080 پیکسلی نمایشگر 6 اینچی است که در کنار آن تراشه Kirin 925 هوواوی و دوربین دیجیتالی 13 مگاپیکسلی دیگر نیازهای کاربران را برآورده می‌کنند.
 
هوواوی به‌تازگی سراغ حسگرهای تشخیص اثر انگشت برای افزایش ایمنی دستگاه رفته است و البته دیگر قابلیت های امنیتی را هم در اختیار مشتریان خود می‌گذارد. گوشی جدید این شرکت ضمن برخورداری از انواع حسگرهای هوشمند، سیستم کوتاه‌بورد NFC را نیز شامل می‌شود و باتری 4100 میلی‌آمپری آن می‌تواند بیش از گوشی‌های پیشرفته امروزی انرژی را در خود ذخیره کند.
 
مهم‌ترین مزایا:
 
  • سیستم ارتباطی مخابراتی Cat. 6 LTE با سرعت بارگذاری 300 مگابیت در ثانیه با یوسیم های ایرانسل سازگاری کامل دارد
  • محل قرارگیری سنسور اثر انگشت کار با این گوشی را لذتبخش میکند
  • مدل دو سیم‌کارت برای برخی بازارهای جهانی که ورودی دوم سیم‌کارت می‌تواند قابلیت پذیرش کارت حافظه microSD را داشته باشد. در ایران این مدل به طور قانونی هنوز وارد نشده است ولی طبعا در بازار یافت میشود. 
  • نمایشگر لمسی 6 اینچی مجهز به 16 میلیون رنگ با کیفیت 1080 پیکسل از نوع IPS LCD، پوشیده شده از سیستم محافظ Gorilla Glass، با قابلیت استفاده از روی دستکش
  • نسخه 4.4.2 سیستم‌عامل اندروید KitKat با رابط کاربری Emotion UI v3.0
  • چهار هسته‌ پردازشگر Cortex-A15 با توان 1.8 گیگاهرتز و چهار هسته پردازشگر Cortex-A7 با توان 1.3 گیگاهرتز، پردازنده گرافیکی Mali-T628، دو و سه گیگابایت رم برحسب انتخاب کاربر، تراشه مرکزی Huawei Kirin 925
  • دوربین دیجیتالی 13 مگاپیکسلی مجهز به قابلیت اتوفوکوس و فلش LED، با قابلیت تصویربرداری با کیفیت 1080 پیکسل و با سرعت 30 فریم در ثانیه
  • دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی، با قابلیت تصویربرداری 720 پیکسلی، مجهز به حالت پانوراما برای عکس‌های سلفی
  • 16 یا 32 گیگابایت حافظه داخلی، قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه microSD در حالت روشن بودن گوشی
  • رادیو FM
  • جک استاندارد صوتی 3.5 میلمیتری
  • سیستم هوشمند حذف صداهای اضافی محیط با میکروفون اختصاصی
  • باتری 4100 میلی‌آمپری
 
 
مهم‌ترین معایب
 
  • عدم قابلیت تعویض باتری توسط کاربر
  • عدم پشتیبانی از کیفیت تصویری 4 هزار پیکسلی و ناتوانی دوربین در گرفتن تصاویر 1080 پیکسلی با سرعت 60 فریم در ثانیه
  • عدم پشتیبانی از کیفیت QHD نمایشگر

یکی از قابل ملاحظه‌ترین نکات به کار رفته در این گوشی ورودی سیم‌کارت دوم است که از آن می‌توان برای ورود کارت حافظه microSD هم استفاده کرد. گوشی هوشمند Ascend Mate7 مانند LG G3 همراه با رم 2 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی عرضه می‌شود که البته اگر کاربران بخواهند مدل دیگر آن با رم 3 گیگابایتی را خریداری کنند، حافظه داخلی گوشی به 32 گیگابایت ارتقا میابد. یکی از دلایل این مسئله این بوده است که هوواوی سعی کرده با این اتفاق ضمن پاسخگویی به نیاز کاربران، رقابت تنگاتنگی با بهترین گوشی‌های موجود در بازار جهانی داشته باشد. با این توضیحات، اگر کاربران قصد نداشته باشند پول زیادی هزینه کنند، باز هم می‌توانند Ascend Mate7 را با حافظه داخلی 16 گیگابایت بخرند.

DSCF0696.jpgDSCF0711.jpg
 
در کنار این مسایل، بدنه آلومینیومی یکپارچه گوشی از مهم‌ترین قابلیت‌های آن محسوب می‌شود که امکان رقابت با آیفون 6 Plus اپل را هم فراهم می‌کند و البته باتری پرقدرتی که برای گوشی چینی در نظر گرفته شده است، آن را از رقیب آمریکایی جلو می‌اندازد.
 
محتویات جعبه
 
گوشی هوشمند Ascend Mate7 یک جعبه مستطیلی و تخت دارد که داخل آن یک شارژر کوچک 2A، کابل microUSB، هندزفری گوشی قرار گرفته است. چیز دیگری بیش از لوازم اصلی گوشی در این محصول دیده نمی‌شود Mate7 مانند مدل‌های ارزان‌تر قبلی فقط لوازم اصلی را در اختیار کاربارن می‌گذارد.
 
 
 
 
 
نمای 360 درجه
 
گوشی هوشمند Ascend Mate7 اندازه بزرگ دارد که قابل انکار نیست. طول، عرض و ضخامت این محصول به‌ترتیب 157، 81 و 7.9 میلیمتر و وزن آ> 185 گرم است که از این نظر می‌توان آن را هم‌اندازه آیفون 6 Plus دانست که البته با نمایشگر 5.5 اینچی عرضه می‌شود. فبلت Galaxy Note 4 سامسونگ نیز از این محصول کوچکتر و با ضخامت 5.7 اینچ باریک‌تر است. با این توضیحات Ascend Mate7 نمایشگر بزرگتر و باتری پرقدرت‌تری را نسبت به هر دو محصول یاد شده ارایه می‌دهد.
 
طراحی و کیفیت
 
بیش از 95 درصد بدنه بیرونی گوشی از فلز ساخته شده است و به همین خاطر Ascend Mate7 ظاهری ارایه می‌دهد که پیش از این در سری محصولات Mate هوواوی دیده نشده بود. این گوشی هوشمند با شکل و ظاهر مناسب توجه هرکاربری را به خود جلب می‌کند و کیفیت آن در سطح قابل قبولی است.
 
DSCF0718.jpg
 
اگر از لبه‌های گوشی به آن نگاه کنیم ما را یاد آیفون 5 می‌اندازد، بخش پشتی گوشی شبیه به HTC One Max ساخته شده است و حسگر تشخیص اثر انگشت نیز مانند HTC One است. این مشخصه‌ها شبیه به محصولات رقیب هستند، اما Mate7 نکات دیگری را شامل می‌شود که آن را از گوشی رقبا متمایز می‌کند: نمایشگر لمسی 6 اینچی که 83 درصد سطح بیرونی گوشی را به خود اختصاص داده است.
 
DSCF0721.jpg
 
گوشی هوشمند Ascend Mate7 هوواوی را می‌توان بهترین محصولی دانست که تاکنون در این شرکت چینی ساخته شده است. اگرچه بدنه باریک Ascend P6 اغواکننده است، اما امکانات Mate7 در سطح بالاتری به سر می‌برد. زمانی که این محصول را در دست می‌گیرید به خوبی متوجه می‌شوید که از آیفون 6 Plus با نمایشگر 5.5 اینچی بزرگتر است و می‌توان کارایی بیشتری داشته باشد.
 
کنترلگرها
 
تقریبا بخش اعظم بخش رویی Ascend Mate7 را نمایشگر 6 اینچی IPS با کیفیت 1080 پیکسل به خود اختصاص داده است. بدنه این فبلت بسیار باریک ساخته شده است و اگر نمایشگر بزرگ را کنار بگذاریم، دیگر قابلیت‌های به کار رفته در آن هم به چشم می‌آید. لوگوی هوواوی در پایین نمایشگر چاپ شده است و بالای نمایشگر حسگر 5 مگاپیکسلی دوربین سلفی و دو حسگر هوشمند قرار دارند. اسپیکرهای استریو مانند HTC One Max در قسمت بالای نمایشگر قرار گرفته‌اند و طراحی کاملا مشابه دارند. برای این گوشی هوشمند چینی فقط یک اسپیکر در نظر گرفته شده است.
 
DSCF0701.jpg
DSCF0703.jpg
DSCF0704.jpg
DSCF0705.jpg
 
ورودی کارت حافظه microSD و میکرو‌سیم‌کارت در سمت چپ بدنه تعبیه شده است که یک پین کوچک برای باز کردن در مخصوص هر دو بخش ارایه شده است.
 
مدل دو سیم‌کارت Mate7 ترفند قابل ملاحظه‌ای را شامل می‌شود. بخش ورودی microSD در این گوشی هوشمند به گونه‌ای ساخته شده است که اگر نیاز به استفاده همزمان از دو سیم‌کارت باشد، می‌توان از آن برای ورود نانوسیم‌کارت هم استفاده کرد. برخلاف کارت حافظه microSD، نانوسیم‌کارت به صورت عمو بر بدنه گوشی وارد می‌شود و کار را برای کاربر راحت می‌کند.
 
سمت راست بدنه کلیدهای مخصوص کنترل صدا و کلید خاموش/روشن کردن دستگاه را در خود جا داده است. هر دو کلید از جنس آلومینیوم و بسیار باریک ساخته شده‌اند و با این وجود در مقابل کوچکترین لمس‌ها هم عکس‌العمل نشان می‌دهند.
 
جک استاندارد 3.5 میلیمتری گوشی و میکروفون ثانویه در قسمت بالای بدنه تعبیه شده‌اند و این در حالی است که میکروفون اولیه و ورودی کابل microUSB نیز در قسمت پایین قرار دارند.
 
قسمت پشت گوشی بخشی است که قابلیت‌های جالبی در آن دیده می‌شود. دقیقا مشابه HTC One Max، این محصول حسگر تشخیص اثر انگشت را در قسمت پشتی و پایین لنز دوربین تعبیه کرده است. در حالی که این طراحی کاملا کپی‌برداری است، اما نوآوری‌های فراوانی در حسگر دیده می‌شود. این حسگر هوشمند سیستم 8 بیتی تشخیص اثر انگشت دارد، به صورت 360 درصد قابلیت تشخیص انگشت برای آن در نظر گرفته شده است و حتی انگشت خیس را هم شناسایی می‌کند که این قابلیت در هیچ حسگر مشابهی دیده نمی‌شود. تنها کافی است یک ضربه با انگشت خود به آن بزنید تا فعال شود و برخلاف آنچه که در گوشی‌های سامسونگ می‌بینیم، نیازی نیست چند بار انگشت خود را روی آن بکشید.
 
DSCF0707.jpg
 
دروبین اصلی گوشی با حسگر 13 مگاپیکسلی در بالای حسگر اثر انگشت قرار دارد که تصاویر را با کیفیت 1080 پیکسل و با سرعت 30 فریم در ثانیه ضب می‌کند و این در حالی است که دوربین ثانوی گوشی با حسگر 5 مگاپیکسلی قابلیت تصویربرداری با کیفیت 720 پیکسلی را دارد. در بخش پشتی همچنین باتری 4100 میلی‌آمپری وجود دارد که البته کاربر نمی‌تواند آن را تعویض کند.
 
نمایشگر
 
گوشی هوشمند Ascend Mate7 هوواوی شامل نمایشگر لمسی 6 اینچی IPS LCD می‌شود که تصاویر در آن با کیفیت 1080 در 1920 پیکسل به نمایش درمی‌آیند. تراکم تصویر در این نمایشگر 368 پیکسل در هر اینچ مربع است که از این نظر می‌توان آن را در سطح بالاتری از نمایشگرهای Retina دانست. این نمایشگر حالت ویژه‌ای دارد که با فعال کردن آن می‌توان با دستکش هم از قابلیت لمسی آن استفاده کرد. این قابلیت در بخش تنظیمات گوشی فعال می‌شود.
 
DSCF0715.jpg
 
سیستم ارتباطی
 
گوشی هوشمند Ascend Mate7 به سیستم چهار بانده 2G/GPRS/EDGE مجهز شده است، از شبکه پنج بانده 3G با HSDPA و HSUPA پشتیبانی می‌کند و سیستم 9 بانده Category 6 LTE برای آن در نظر گرفته شده است. شما می‌توانید در هر نقطه از جهان که هستید از این گوشی به صورت مجازی استفاده کنید. قابلیت دو سیم‌کارت بودن گوشی نیز برای برخی بازارها ارایه می‌شود.
 
DSCF0714.jpg
 
سیستم ارتباط محلی گوشی بر اساس گیرنده دو بانده Wi-Fi a/b/g/n با فناوری DLNA برقرار می‌شود و شما به راحتی می‌توانید عکس‌ها، تصاویر و موسیقی‌های خود را از سیستم‌های ذخیره‌سازی اطلاعات DLNA در اختیار بگیرد و از این طریق با انواع دستگاه‌های الکترونیکی و گیرنده‌های تلویزیونی ارتباط برقرار کنید.
 
فناوری ارتباطی بلوتوث 4 مجهز به سیستم‌های A2DP، EDR و LE برای این محصول در نظر گرفته شده است. سیستم ورودی microUSB 2.0 نیز به گونه‌ای به کار رفته است که می‌تواند با کابل مخصوص از فلش‌های USB پشتیبانی کند.
 
گیرنده ماهواره‌ای GPS با قابلیت پشتیبانی از فناوری GLONASS در این گوشی بزرگ تعبیه شده است. گیرنده رادیو FM نیز از دیگر قابلیت‌های آن محسوب می‌شود. فناوری کوتاه‌بورد NFC برای پرداخت‌های الکترونیکی در این گوشی پشتیبانی می‌کند. تنها قابلیت ارتباطی که در این گوشی وجود ندارد، سیستم مادون قرمز است.
 
قابلیت 4G/Cat6 این گوشی با سیمکارت های نسل چهارم ایرانسل (یوسییم) سازگاری کامل دارد. 
 
رابط کاربری
 
گوشی هوشمند Ascend Mate7 مبتنی بر نسخه 4.4.2 سیستم‌عامل اندروید KitKat فعالیت می‌کند و هوواوی با به‌روزرسانی رابط کاربری Emotion UI v3.0 را برای آن ارایه کرده است. نتیجه این به‌روزرسانی این است که کاربران آیکون برنامه‌ها را به صورت تخت مشاهده می‌کنند و هیچ کشوی ابزاری در آن دیده نمی‌شود که این اتفاق را می‌توان شبیه iOS اپل دانست.
 
اگرچه رابط کاربری EMIUI به نسخه v3.0 ارتقا یافته است، اما از زمان عرضه Ascend P7 در تابستان گذشته تاکنون تغییر چندانی در نحوه ارایه نرم‌افزار در گوشی‌های هوواوی دیده نمی‌شود. استفاده از این رابط کاربری بسیار آسان است، کاربران به راحتی می‌توانند بخش‌های مختلف آن را برحسب سلیقه شخصی تغییر دهند، ظاهر نرم‌افزارها بر اساس این رابط کاربری تخت است، آیکون‌ها شکل معمولی دارند و قابلیت اضافی در آن دیده نمی‌شود.
 
قابلیت قفل نمایشگر گوشی، وال‌پِیپر، ویجت‌ها و دیگر قابلیت‌های نمایشگر مانند iOS طراحی شده‌اند. اما هوواوی یک ابزار اختصاصی برای قفل نمایشگر را در اختیار شما قرار می‌دهد که با آن می‌توانید از طریق اثرانگشت ایمنی کامل برای هر یک از ابزارهای مورد نظر خود را برقرار سازید. این اتفاق به واسطه حسگر پیشرفته تشخیص اثر انگشت رخ می‌دهد که یک لایه امنیتی ویژه برای گوشی عرضه می‌کند.
 
 
 
 
در کنار قفل یاد شده، نمایشگر اصلی شبیه به تمام گوشی‌های اندرویدی دیده می‌شود که پنج آیکون اصلی برای ورود آسان به برنامه‌های داخلی در نظر گرفته شده است و کاربران می‌توانند برحسب سلیقه آن‌ها را تغییر دهند.
 
کاربران در بیشترین حالت ممکن می‌توانند 9 پنل مجزا در نمایشگر اصلی گوشی در اختیار داشته باشند و برنامه‌های مورد نیاز خود را برحسب سلیقه در این پنل‌ها قرار دهند. در این گوشی امکان ایجاد شورت‌کات روی صفحه اصلی وجود ندارد و البته، شما نمی‌توانید آیکون مربوط به هیچ یک از نرم‌افزارهای خود را مخفی کنید. با این وجود امکان گروه‌بندی و فولدرسازی برای برنامه‌ها در نظر گرفته شده است.
 
 
 
برای نمایشگر اصلی حالت Overview در نظر گرفته شده است که با آن می‌توانید پنل‌های موجود را بررسی و مدیریت کنید. این کار امکان حذف برنامه‌ها را نیز برای شما فراهم می‌کند و قابلیت تغییر وال‌پِیپر، انتقال برنامه‌ها و ویرایش آن‌ها در همین بخش وجود دارد.
 
https://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/huawei-ascend-mate7/shots/gsmarena_008.jpg
 
https://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/huawei-ascend-mate7/shots/gsmarena_009.jpg
 
https://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/huawei-ascend-mate7/shots/gsmarena_010.jpg
 
هوواوی برخی قابلیت‌ها برای مدیریت انرژی ذخیره شده در باتری را هم ارایه می‌دهد، سیستم تنظیم قابلیت‌های ناوبری گوشی برحسب سلیقه کاربر دارد، استفاده از کلید اصلی گوشی را آسان کرده است، حالت «مزاحم نشوید» دارد و قابلیتی برای گوشی در نظر گرفته شده است که کاربر تنها با یک دست خود می‌تواند ابزارها و نرم‌افزارها را تنظیم کند.
 
قابلیت Power Manager در بخش تنظیمات گوشی ارایه شده است که نشان می‌دهد با انرژی باقیمانده در باتری چند ساعت می‌توانید از گوشی خود استفاده کنید. همچنین حالت ویژه‌ای وجود دارد که تنظیمات بخش انرژی از مدیریت کاربر خارج می‌شود و در حالت Smart، Normal و Ultra قرار می‌گیرد.
 
نوار مربوط به سیستم ناوبری گوشی کلیدهای کنترلی پیش‌فرض اندروید را ارایه می‌دهد که با آن می‌توانید وارد منوی اصلی شوید، یک مرحله به عقب برگردید یا فعالیت خود را بین ابزارهای در حال اجرا تغییر دهید. شما می‌توانید بخش ناوبری گوشی را مخفی کنید.
 
حالت Do Not Disturb گوشی به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند برحسب زمان خاموش و روشن کردن گوشی برنامه‌ریزی شود و البته شما می‌توانید لیستی از استثنائات را به آن بیفزایید تا به عنوان مثال اگر یک شماره تلفن ویژه با شما تماس گرفت، مطلع شوید.
 
برای گوشی یک کلید مجازی نام Suspend ارایه شده است که می‌توانید در هرکجا که می‌خواهید آن را تعبیه کنید. این کلید به شما امکان می دهد کنترل Mate7 را به راحتی با یک دست در اختیار بگیرید. اما اگر این امکان برای شما کافی نیست، حالت کنترل گوشی با یک دست هم در بخش تنظیمات ارایه شده است که با این کار استفاده از صفحه‌کلید آسان می‌شود و شماره‌گیری نیز به راحتی انجام می‌گردد.
 
 
 
در منوی تنظیمات گوشی حالتی با نام Gloves وجود دارد که اگر آن را فعال کنید، حساسیت نمایشگر لمسی افزایش میابد و با این کار به‌راحتی می‌توانید با دستکش از نمایشگر و قابلیت‌های آن بهره ببرید. البته توجه داشته باشید که فعال کردن این قابلیت باعث می‌شود انرژی ذخیره شده در باتری سریع‌تر به اتمام برسد.
 
قابلیت‌های Ascend Mate7 برای تغییر فعالیت در برنامه‌های درحال اجرا به شما امکان می‌دهد به راحتی برنامه‌هایی که هم‌اکنون به آن نیاز ندارید را ببندید. همچنین یک کلید با Clear all ارایه شده است که اگر آن را فشار دهید، همه برنامه‌های درحال اجرا به‌صورت یکجا بسته می‌شوند.
 
 
 
 
سرویس Google Now که در این گوشی ارایه شده است فقط با وارد کردن حساب کاربری گوگل فعال می‌شود و به شما امکان می‌دهد فعالیت‌های معمول، جست‌وجوهای اینترنتی، ایمیل و … را از داخل این برنامه مدیریت کنید. این سرویس همچنین موارد مورد علاقه شما را حدس می‌زند و پیش از آنکه بخواهید این موارد را جست‌وجو کنید، آنها را در اختیار شما می‌گذارد.
 
این سرویس می‌تواند ترافیک خیابان‌های محل کار تا خانه را روی نمایشگر اصلی مشخص کند، آخرین اخبار مربوط به تیم‌های ورزشی مورد علاقه شما را اطلاع دهد و شما را در جریان آخرین اخبار آب‌وهوایی بگذارد. اطلاعات این سرویس بسیار ارزشمند است و البته همه آنها به صورت خودکار در اختیار شما قرار می‌گیرد.
 
قابلیت‌های اجرایی
 
گوشی هوشمند Ascend Mate7 هوواوی مبتنی بر آخرین تراشه ساخته شده این شرکت موسوم به Kirin 925 فعالیت می‌کند که این تراشه 8 هسته پردازشگر را روی خود جا داده است. چهار هسته پردازشگر از نوع Cortex-A15 هستند که با توان 1.8 گیگاهرتز فعالیت می‌کند و برای کاهش مصرف انرژی چهار هسته پردازشگر دیگر از نوع Cortex-A7 با توان 1.3 گیگاهرتز تعبیه شده است. تراشه Kirin 925 پردازنده گرافیکی Mali-T628 و رم 2 گیگابایتی را شامل می‌شود که البته در صورت تمایل کاربران می‌توانند این گوشی را با رم 3 گیگابایتی و حافظه داخلی 32 گیگابایتی خریداری کنند.
 
اگرچه Mate7 نمایشگر لمسی 6 اینچی دارد، اما تصاویر در آن با کیفیت 1080 پیکسل به نمایش درمی‌آیند. این مسئله به آن معنی است که فبلت هوواوی می‌توانست کیفیت بالاتری را برای نمایشگر خود عرضه کند.
 
پردازنده مرکزی Ascend Mate7 هوواوی بسیار پرتوان است، اما در مقابل خروجی پردازنده گرافیکی گوشی چندان قابل قبول نیست. پردازنده گرافیکی Mali-T628 قابلیت اجرای قوی‌ترین بازی‌های موجود را شامل می‌شود، اما هوواوی این امکان را در اختیار داشت تا هسته‌های بیشتری به این بخش گرافیکی بیافزاید.
 
دفترتلفن استاندارد
 
دفترتلفن Ascend Mate7 سه بخش مجزا را شامل می‌شود که شما با آن می‌توانید شماره تلفن‌های خود را مدیریت کنید. لیست شماره‌ تلفن‌ها بر اساس حروف الفبا در سمت راست قرار گرفته است که به شما کمک می‌کند با فشردن نخستین حرف از نام مورد نظر، در کوتاه‌ترین زمان شماره را پیدا کنید. زمانی که روی شماره تلفن یک ضربه می‌زنید، تمام اطلاعات مربوط به شخص برای شما نمایان می‌شود.
 
مانند بسیاری از گوشی‌های اندرویدی، شما در این محصول می‌توانید اطلاعات مختلفی را برای هر یک از مخاطبان وارد کنید و حتی عکس او را نیز در کنار شماره تلفن قرار دهید. شما همچنین می‌توانید شماره تلفن اشخاص مختلف را با یکدیگر لینک کنید یا اینکه از اطلاعات شخص در سرویس‌های مختلف بهره ببرید.
 
دفترتلفن گوشی گزینه لیست سیاه راه هم شامل می‌شود تا بتوانید شماره‌هایی که میخواهید را مسدود کنید.
 
قابلیت‌های فراوان تلفنی
 
سیستم دریافت سیگنال برای گوشی Ascend Mate7 و برقراری تماس‌های صوتی بسیار باکیفیت است. حسگر مجاورتی باعث می‌شود زمانی که گوشی را کنار گوش خود می‌گذارد نمایشگر خاموش شود و کمترین میزان انرژی مصرف شود.
 
زمانی که شخصی با شما تماس می‌گیرد و قصد دارید آن را در حالت بی‌صدا قرار دهید،  می‌توانید نمایشگر گوشی را به سمت زمین بگیرید. همچنین وقتی گوشی در حالت زنگ خوردن است، اگر آن را کنار گوش خود بگذارید به صورت خودکار می‌توانید پاسخ دهید.
 
سیستم ثانوی گوشی برای حذف صداهای اضافی محیط به همراه میکروفون اضافی صدای شما را با بهترین کیفیت به گوش مخاطب می‌رساند و البته صدای طرف مقابل را هم با کیفیت عالی می‌شنوید.
 
بخش شماره‌گیرنده در گوشی و تاریخچه تماس‌های برقرار شده مانند قبل است. در بخش شماره‌گیرنده یک سیستم هوشمند در اختیار دارید که برحسب نام و شماره افراد  می‌تواند مخاطب را در سریع‌ترین حالت پیدا کند.
 
پیام‌رسانی
 
بخش پیام‌رسان در گوشی قابلیت‌های SMS و MMS را ارایه می دهد و برنامه‌ریزی‌های مختلفی برای آن وجود دارد. در این بخش شما می‌توانید عکس، ویدیو و صدای ضبط شده را به پیام خود ضمیمه کنید و پیام شما به صورت خودکار وارد بخش MMS شود.
 
بخش پیام‌رسان گوشی Ascend Mate7 همچنین قابلیتی با نام Hangouts دارد که روش دیگر برای ارسال متن‌ها محسوب می‌شود. در این بخش شما می‌توانید ابزارهای پیام‌رسان Gtalk و Google+ را در اختیار داشته باشید.
 
برای ارسال پست الکترونیکی، ابزار Gmail با چهار قابلیت مجزا در اختیار شما قرار می‌گیرد: Primary، Social، Promotions و Updates. این قابلیت‌ها را گوگل در اختیار شما می‌گذارد تا پست‌های الکترونیکی دریافتی را مدیریت کنید.
 
صفحه‌کلید این گوشی هوشمند نیز قابلیت‌های فراوانی را در خود جا داده است که امکان Swype آن را تکمیل می‌کند. با این امکان برای تایپ کلمه‌های مختلف نیازی به برداشتن انگشت از روی صفحه‌کلید نیست و اگر انگشت خود را پشت‌سرهم روی حروف حرکت دهید، صفحه‌کلید کلمه مورد نظر شما را حدس می‌زند. گوگل همچنین بسته‌های مربوط به زبان‌های مختلف را در این صفحه‌کلید ارایه داده است که به راحتی می‌توانید آنها را بارگذاری کنید.
 
 
گالری عکس‌ها
 
ابزار مخصوص گالری در گوشی Ascend Mate7 نسبت به قبل به‌روز شده است و در آن قابلیت جدیدی با نام Timeline دیده می‌شود که عکس‌های شما را برحسب تاریخ گرفتن آنها مدیریت می‌کند. عکس‌ها در گالری به صورت پیش‌فرض با همین قابلیت نمایش داده می‌شوند، اما شما می‌توانید آلبوم‌های استاندارد برای خود درست کنید و عکس‌ها را در آلبوم‌ها دسته‌بندی کنید.
 
 
زمانی که یک عکس را به صورت مجزا باز می‌کنید، قابلیت حذف یا ویرایش آن ارایه می‌شود. شما همچنین می‌توانید امکانات به اشتراک گذاشتن عکس را با کلیک کردن روی آن در اختیار بگیرید.
 
شما همچنین می‌توانید ابزارهای مختلف برای ویرایش عکس در اختیار داشته باشید، نور آن را تغییر دهید، شفافیت عکس را بیشتر کنید، فیلترهای مختلف روی آن بگذارید و در جریان ویرایش عکس قابلیت تشخیص صورت را به صورت خودکار فعال کنید.
 
پخش‌کننده ویدیو
 
گوشی هوشمند Ascend Mate7 در این بخش یک نرم‌افزار پیش‌فرض ارایه می‌دهد که همه امکانات مورد نیاز شما را شامل شده است. این نرم‌افزار از انواع تصاویر ویدیویی با فرمت‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و البته امکان پشتیبانی از پسوند صوتی AC3 برای آن در نظر گرفته نشده است.
 
در حالی که این سرویس پخش تصاویر ویدیویی از قابلیت صوتی Dolby Mobile پشتیبانی می‌کند، اما امکان افزودن زیرنویس به فیلم‌ها وجود ندارد.
 
 
 
دوربین 13 مگاپیکسلی
 
برای این گوشی هوشمند دوربین دیجیتالی با حسگر 13 مگاپیکسلی در نظر گرفته شده است که نهایت کیفیت عکس‌های گرفته شده با آن 4160 در 3120 پیکسل است. این دوربین یک فلش LED دارد که کیفیت عکس‌برداری را افزایش می‌دهد.
 
رابط کاربری بخش دوربین بسیار خوب طراحی شده و استفاده از آن آسان است. در سمت راست از هر بخش کلید مجازی شاتر دیده می‌شود که در کنار آن قابلیت مشاهده عکس‌های گرفته شده، فوکوس و حالت فیلمبرداری وجود دارد. برای فعال کردن حالت Burst کافی است کلید شاتر را به مدت طولانی‌تر نگه دارید.
 
در سمت چپ منوی پیشرفته وجود دارد که امکان انتخاب حالت‌های HDR و Panorama را برای تصویربرداری فراهم می‌کند. با امکانات این بخش به راحتی می‌توانید شیئ مورد نظر و لبخند را تشخیص دهید، با یک بار لمس نمایشگر روی سوژه فوکوس کنید، اطلاعات جغرافیایی را به عکس اضافه کنید، قابلیت ISO را به کار بگیرید، سفیدی تصویر را تنظیم کنید و …
 
 
 
قابلیت فوکوس در دوربین این گوشی مانند حالت Refocus در سری گوشی‌های Lumia مایکروسافت ارایه شده است. گوشی Mate7 قابلیت با نامی All In Focus را شامل می‌شود که بسیاری کارآمد است.
 
گوشی Ascend Mate7 می‌توانند در حالت پانوراما با کیفیت 60 مگاپیکسل تصویربرداری کند و کنتراست قابل قبولی برای عکس‌ها ارایه دهد. اگر قصد عکس‌برداری در حالت پانوراما را دارید، دوربین این گوشی هوشمند بهترین محصول محسوب می‌شود.
 
 
 
 
دوربین Ascend Mate7 هوواوی عکس‌های واقعا باکیفیت تهیه می‌کند و بسیاری از جزییات موجود در فضای مقابل را به نمایش می‌گذارد. سیستم دیجیتالی حذف نویز در تصویر این امکان را فراهم می‌کند تا کیفیت عکس‌ها بسیار بالا باشد. شما با گوشی هوشمند Mate7 یک دوربین با کیفیت واقعی 13 مگاپیکسل را در اختیار می‌گیرید.
 
دو مرورگر اینترنتی
 
گوشی Ascend Mate7 مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند پیشرفته امروزی دو مرورگر اینترنتی مجزا در اختیار کاربر می‌گذارد تا جست‌وجوی اینترنتی برحسب سلیقه فرد آسان‌تر شود. مرورگر اصلی گوشی Chrome گوگل است که همه قابلیت‌های گوگل با آن ارایه می‌شود. این مرورگر به کاربر امکان می‌دهد تا وارد حساب کاربری گوگل شود و البته پنجره‌های مربوط سایت‌های فعال را نیز به نمایش می‌گذارد.
 
ابزارهای کاربردی
 
یکی از کاربردی‌ترین ابزارهایی که هوواوی برای این گوشی هوشمند ارایه کرده Phone Manager است. این ابزار به شما امکان می‌دهد کنترل همه بخش‌ها و قابلیت‌ها از تماس و پیام‌رسانی گرفته تا تنظیمات داخلی گوشی را در اختیار بگیرید. در این ابزار قابلیت استفاده از گوشی با یک دست نیز ارایه شده است و شما با آن می‌توانید مدیریت حافظه داخلی گوشی را در اختیار بگیرید. این ابزار همچنین نشان می‌دهد چه میزان از انرژی ذخیره شده در باتری استفاده شده است و چگونه می‌توانید میزان مصرف انرژی در گوشی را به حداقل برسانید.
 
 
گوشی هوشمند Huawei Ascend Mate7 ابزار Polaris Office 4.0 را در خود جا داده است که امکان باز کردن تمامی اسناد و فایل‌ها را برای شما فراهم می‌کند. این ابزار کاربردی از نرم‌افزارهای Word، Excel و PowerPoint پشتیبانی می‌کند و حتی قادر است فایل‌هایی با فرمت PDF را باز کند.
 
شما همچنین قابلیتی برای جست‌وجوی فایل‌ها در اختیار دارید. دو پنجره برای شما نمایان می‌شود که امکان جست‌وجوی فایل در بخش‌های مختلف و همچنین در حافظه داخلی و کارت حافظه را برای شما فراهم می‌کند. این ابزار همچنین می‌تواند فایل‌های مبتنی بر فرمت ZIP را باز کند. یک فولدر بسیار کاربردی در این ابزار ارایه شده است که با نام Safe شناخته می‌شود و به کمک آن می‌توانید با استفاده از اثر انگشت خود ایمنی کامل برای فایل‌های خود را برقرار سازید.
 
هوواوی همچنین برخی قابلیت‌های جذاب را برای دوربین Ascend Mate7 ارایه کرده است که در این ابزار به آنها دسترسی دارید. قابلیت Magnifier برای عکسبرداری از فاصله بسیار نزدیک مورد استفاده قرار می‌گیرد و قابلیت Mirror این امکان را در اختیار شما می‌گذارد تا بتوانید به راحتی تصویر صورت خود را مانند آیینه در اختیار داشته باشید. میزان زوم و شفافیت تصویر در این قابلیت هم برحسب سلیقه کاربر تنظیم می‌شود.
 
مهم‌ترین قابلیت در هر گوشی هوشمند مربوط به استفاده از ابزارهای کاربردی در آن می‌شود که اندروید آن را در بهترین حالت به شما ارایه می‌دهد و البته با این گوشی هوشمند به راحتی می‌توانید تمام ابزارهای مورد نیاز خود را به صورت مستقیم از Google Play بارگذاری کنید.
 
کلام آخر
 
گوشی هوشمند Ascend Mate7 را می‌توان آخرین گام هوواوی در عرصه رقابتی بازار جهانی تلفن همراه دانست. این محصول با بزرگترین گوشی‌های هوشمند موجود رقابت می‌کند و از این نظر می‌توان آن را یکی از بهترین‌های موجود در بازار دانست.
 
شکل ظاهری فبلت جدید هوواوی به‌قدری زیبا است که توجه هر کاربری را به خود جلب می‌کند و البته بدنه آلومینیومی آن به این زیبایی افزوده است. هوواوی با اندازه بزرگ نمایشگر، بدنه آلومینیومی، باتری پرتوان و قابلیت‌های فراوان توانسته است با محصولاتی چون آیفون 6 Plus اپپل و Galaxy Note 4 سامسونگ رقابت کند.
 
 
 
حسگر تشخیص اثر انگشت در این گوشی هوشمند نوآوری‌هایی را در خود جا داده است که تاکنون در مدل‌های مشابه دیده نشده بود، دوربین دیجیتالی آن کیفیت واقعی حسگر 13 مگاپیکسلی را در اختیار شما قرار می‌دهد، باتری 4100 میلی‌آمپری انرژی مورد نیاز شما برای انجام فعالیت‌های مختلف را فراهم می‌کند؛ و همه این اتفاقات در محصولی با نام Ascend Mate7 هوواوی به‌دست شما می‌رسد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.