باندپهن

باندپهن سیار

March 28, 2015
15:16 شنبه، 8ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68522

اجرای ۵ هزار کیلومتر فیبرنوری/ برقراری ٢.٢ میلیارد دقیقه مکالمه

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از اجرای ۵ هزار کیلومتر فیبرنوری در کشور خبر داد و گفت: با افزوده شدن چهار هزار و ۸۰۰ کیلومتر فیبر نوری به شبکه فیبر نوری شرکت، کل شبکه به بیش از ۵۵ هزار کیلومتر رسید.
محمود خسروی افزود: ظرفیت شبکه انتقال  نیز از ۵۰۰ هزار E۱   به ۸۲۷ هزار E۱  رسیده است و با اجرای طرح ضربت ظرفیت پهنای باند اینترنت  با رشدی ۵۳ درصدی از ۶/۱۲۲ گیگابیت بر ثانیه برابر با ۷۹۱  لینک  STM۱  به ۱/۱۸۷گیگابیت بر ثانیه برابر با ۱۲۰۷ لینک  STM۱   رسید.
 
وی افزود: همزمان ظرفیت IP داخل کشور از ۸۵۰ گیگا بیت بر ثانیه به ۱۲۰۰ گیگا بیت بر ثانیه رسید که در این بخش نیز شاهد رشدی ۴۱ درصدی بودیم.
 
به گفته مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، ترانزیت پهنای باند بین الملل نیز  از ۷۵۰STM۱  به STM۱۲۳۵۰  افزایش یافت که رشدی ۲۱۳ درصدی را نشان می دهد.
 
خسروی در ادامه با اشاره به پیشرفت  پروژه ها در بخش امنیت شبکه اظهار داشت: پروژه CERT با ۲/۴۴ درصد رشد، حدود  ۲/۸۷ درصد  پیشرفت داشته‌است.
 
وی گفت: افزایش ظرفیت در مسافت شبکه انتقال با دو میلیون و ۵۰۰ هزار  Gbps.km  رشد به ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار Gbps.km رسید.  علاوه بر این شرکت ارتباطات زیرساخت دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون دقیقه مکالمه و ارتباط تلفنی بین الملل را هم برقرار کرد که برقراری این حجم مکالمه در سال گذشته، با بکارگیری فناوریهای نوین در شبکه زیرساخت امکان پذیر شد.
 
وی با بیان این که  در یک سال گذشته کیفیت ارتباطات نسبت به قبل بهبود داشت، گفت: ASR ترافیک صادره بین الملل نسبت به سال گذشته ۵ درصد رشد را نشان می دهد.
 
مهندس خسروی با اشاره به بهره برداری پروژه اوج به منظور ترانزیت ترافیک بین الملل عراق از مسیر ایران گفت: در گام نخست ۳۷۰۰ کیلومتر از این شبکه بر روی شبکه فیبر نوری شرکت توانیر با استفاده از آخرین فناوری روز دنیا و از طریق اتصال به شبکه مادر مخابراتی و تحت مدیریت شرکت ارتباطات زیرساخت به بهره برداری رسید  در مرحله نخست دارای ظرفیتی معادل ۲۰۰ گیگابیت بر ثانیه است و تا یک ترابیت بر ثانیه قابلیت افزایش دارد 
 
مدیرعامل زیرساخت، افزایش ظرفیت ترانزیت ترافیک بین المللی، ارتقاء شاخص های اعتبار بین المللی و ارز آوری اقتصادی را از جمله  مزایای  این طرح برشمرد و گفت: این پروژه با ایجاد خطوط پشتیبان برای شبکه انتقال، گامی در جهت  تبدیل  ایران به هاب منطقه است و حرکتی به سمت تعمیق روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با همسایگان محسوب می شود.
 
 وی افزود: شرکت ارتباطات زیرساخت امسال با هدف ایجاد فرصت برابر برای تمامی شرکت های  فعال حوزهvoip   بین الملل با اعلام آمادگی ترافیک IP TO IP دارندگان مجوز voip بین الملل را از اول آذر ماه مستقیما از طریق درگاه های بین الملل این شرکت راهیابی کرد.
 
خسروی در ادامه از راه اندازی سه مسیر پشتیبان جدید برای انتقال دیتا، صوت و تصویر در استان های خوزستان، هرمزگان و بوشهر به منظور افزایش امنیت شبکه ارتباطی کشور خبر داد و گفت: این سه مسیر پشتیبان ضریب دسترسی و قابلیت اطمینان لینک های ارتباطی استان های یادشده و برخی استان های همجوار را افزایش می دهد.
 
وی همکاری در اجرای طرح هم کد سازی تمامی استان ها و پیاده سازی این طرح در تمامی مراکز شبکه سوئیچ شرکت ارتباطات زیرساخت را از دیگر اقدامات  شرکت در یک سال گذشته برشمرد و  خاطر نشان کرد: این طرح به منظور حذف کدهای بین ‌شهری استان‌ها اجرا شد، یکی شدن کدها در استانها و کاهش هزینه ارتباطات بین شهری در استان ها با نگاه  پیاده سازی مفهوم عدالت در شبکه از مهمترین دستاوردهای این طرح به شمار می رود.
 
وی از دیگر امتیازات مهم این طرح به ارتقای کیفیت سرویس های ارایه شده به مشتریان، همخوانی و هماهنگی با ویژگی ها و ساختار شبکه مخابراتی، ارایه الگوی مناسب موجود آدرس دهی و شناسایی مبدا و مقصد یک ارتباط اشاره کرد و افزود: این طرح  علاوه بر استفاده بهینه از منابع ملی نامبرینگ و تجهیزات سوئیچینگ  بدون تغییر در شماره های واگذار شده به کاربران  اجرا شد.
 
مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت، حضور و همکاری در مرحله دوم طرح کشوری پایش و نظارت بر بازار ICT با هدف حفظ حقوق مردم در این حوزه را ازدیگر فعالیت های شرکت در سال ۹۳ عنوان کرد و افزود: همچنین شرکت ارتباطات زیرساخت، در جمع شرکت های تابعه وزارت ارتباطات در زمینه شاخص های اختصاصی ارزیابی عملکرد دستگاه، حداکثر امتیاز هدف گذاری شده در شاخص های اختصاصی ارزیابی در سطح دستگاه را کسب و به صد در صد اهداف از پیش تعیین شده دست یافت.
 
خسروی با ابراز امیدواری از ادامه روند رو به رشد شرکت در سال ۹۴ دستیابی به اهداف تعیین شده و برنامه های مدون را مهم ترین برنامه سال بعد عنوان کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.