سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

April 6, 2015
9:19 دوشنبه، 17ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68666

مایکروسافت ۴۰ ساله شد

بزرگترین سازنده نرم‌افزار جهان امروز چهل ساله‌شد، شرکتی که در سال ۱۹۷۵ چیزی بیشتر از یک موسسه‌ نوپا نبود که دو دانشجوی ترک‌ تحصیل‌کرده آن را راه‌اندازی کرده‌بودند.
بیل‌گیتس و پاول آلن چهل سال پیش شرکتی کوچک را راه‌اندازی کردند که امروز بیش از 125 هزار کارمند دارد و فضایی بیش از 740 هزار متر مربع را در اطراف شهر سیاتل آمریکا به خود اختصاص داده‌است و اصلی‌ترین محصولات آن را می‌توان در 90 درصد رایانه‌های سرتاسر جهان یافت. مایکروسافت امروز پس از شرکت اپل و شرکت Exxon سومین شرکت ارزشمند جهان به شمار می‌رود.
 
 
بیل گیتس که پیش از استعفایش از مایکروسافت در سال 2000، برای 25 سال مدیریت این شرکت را به عهده داشت، به مناسبت چهلمین سالگرد تولد مایکروسافت برای کارمندان این شرکت توصیه‌هایی دارد: قدرت تکنولوژی را برای همه قابل دسترس سازید، انسان‌ها را به یکدیگر متصل کرده و رایانش (توسعه فناوری رایانه در زمین سخت‌افزار و نرم‌افزار) خصوصی را درهمه‌جای جهان قابل دسترس سازید.
 
وی در ایمیلی که برای تمامی کارمندان شرکت مایکروسافت ارسال کرد، بر پایبندی‌اش بر دیدگاهی که چهل سال پیش آن را خلق کرده،‌ تاکید کرد و از مایکروسافت درخواست کرد هرگز توانایی خود را در متحول‌ساختن زندگی انسان‌ها فراموش نکند. وی در ایمیل خود نوشت آنچه بیش از همه‌چیز اهمیت دارد، قدمی است که در آینده برداشته خواهد‌شد.
 
گیتس که پس از استعفایش از مایکروسافت، در مقام مشاور مدیرعامل مایکروسافت باقی مانده‌است، اکنون بر فعالیت‌های بشردوستانه فعالیت دارد و ثروت شخصی‌اش او را برای شانزده‌سال به عنوان ثروتمند‌ترین فرد جهان حفظ کرده‌است. با این‌همه او متعهد شده که 95 درصد از ثروتش را صرف امور خیریه کند و تاکنون 28 میلیارد دلار را در بنیاد خیریه بیل و ملیندا گیتس هزینه کرده‌است.
 
گیتس در نامه‌اش به کارمندان مایکروسافت نوشت:
 
فردا روزی ویژه‌است: مایکروسافت چهل ساله می‌شود.
 
در آن روزها، پاول الن و من قرار دادن رایانه برروی میزهای تمامی خانه‌های جهان را هدف خود قرار دادیم، هدفی بسیار بزرگ که باعث شد بسیاری به دلیل اینکه فکر می‌کردیم این هدف عملی است، ما را دیوانه تصور کنند. دیدن اینکه رایانش از آن زمان تاکنون تاچه‌اندازه پیشرفت کرده‌اند شگفت‌انگیز است و همه ما می‌توانیم به خاطر نقش مایکروسافت در این پیشرفت به خود ببالیم.
 
امروز من بیشتر به آینده این شرکت می‌اندیشم تا گذشته آن، معتقدم محاسبات و فعالیت‌های رایانه‌ای در 10 سال آینده سریعتر از گذشته رشد خواهد‌کرد. ما هم‌اکنون در جهانی چند‌سکویی زندگی می‌کنیم و نفوذ رایانش هرروز بیشتر از دیروز می‌شود. ما درحال نزدیک شدن به نقطه‌ای هستیم که رایانه‌ها و روبات‌ها قدرت دیدن، حرکت کردن و تعامل طبیعی را به دست خواهند‌آورد و با قفل‌گشایی از کاربرد‌ها و توانایی‌های جدید، توانایی‌های بشر را بیش از همیشه خواهند‌ساخت.
 
مایکروسافت تحت مدیریت ساتیا نادلا در موقعیتی بهتر از همیشه قرار گرفته و پیشگام پیشرفت‌های رایانه‌ای است. ما از منابع کافی برای حل و مهار مشکلات دشوار برخورداریم. ما با تمامی جنبه‌های رایانش مدرن درگیریم و عمیق‌ترین پایبندی را به تحقیقات در این صنعت داریم. من به عنوام مشاور ساتیا در جلسات رونمایی از محصولات جدید حضور دارم و تحت تاثیر نبوغی قرار می‌گیرم که شاهد آن هستم. نتایج این نبوغ و دیدگاه‌های جدید را می‌توان در محصولاتی مانند کورتانا، مترجم اسکایپ، و هولولنز مشاهده کرد و این محصولات تنها نمونه‌هایی کوچک از نوآوری‌هایی است که در پیش رو قرار دارند.
 
مایکروسافت در سال‌های آینده از فرصت دستیابی به افراد و شرکت‌های بیشتری برخوردار خواهد‌بود. تکنولوژی هنوز به دلیل پیچیدگی و گرانی‌اش، و یا به دلیل غیرقابل‌دسترس بودنش، از دسترس بسیاری از انسان‌ها خارج است. از این رو امیدوارم به راه‌حلی برای قابل دسترس شدن تکنولوژی برای تمامی انسان‌های جهان بیاندیشید، راهی برای متصل ساختن تمامی انسان‌ها به یکدیگر و برای قابل‌دسترس ساختن رایانش در سرتاسر جهان.
 
طی این چهل سال اول اهداف زیادی را در کنار یکدیگر محقق ساخته‌ایم و از تجارت‌ها و افراد زیادی پشتیبانی کرده‌ایم تا به قابلیت‌های واقعی خود پی ببرند. آما آنچه اکنون بیشترین اهمیت را دارد، کاری است که در آینده انجام می‌دهیم. از اینکه کمک کردید مایکروسافت امروز و در آینده شرکتی شگفت‌انگیز باشد، از شما تشکر می‌کنم.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.