اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 6, 2015
14:27 دوشنبه، 17ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68697

شکایات ارتباطی در نوروز؛ سرعت اینترنت در صدر اعتراضات

همزمان با ۱۵ روز تعطیلات عید نوروز ۹۴ بالغ بر ۳۴ هزار و ۲۳۷ تماس با سامانه پاسخگویی به شکایات ارتباطی -۱۹۵ – گرفته شد که بیشترین شکایت ثبت شده مربوط به کندی سرعت اینترنت بود.
جزئیات میزان تماس ها و شکایات ثبت شده در سامانه پاسخگویی «سپاس» وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (۱۹۵) در ۱۵ روز نخست سال جاری اعلام شد.
 
براین اساس طی ۱۵ روز تعطیلات نوروزی ۳۴ هزار و ۲۳۷ تماس با سامانه ۱۹۵ برقرار شد که در این میان ۳۲۱ شکایت به ثبت رسید.
 
میانگین تماس روزانه با سامانه تماس در طول این ایام روزانه ۲ هزار و ۲۸۲ تماس بود که به صورت خودکار و یا از طریق اپراتور به آن پاسخ داده شده است.
 
در این میان تعداد کل شکایت به ثبت رسیده ۳۲۱ شکایت اعلام شده و ۱۴۲ درخواست نیز نهایی و مختومه اعلام شده است.
 
براساس اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در بین شکایات ثبت شده در این ایام به ۶۴ فقره از شکایات پاسخ داده شده که حدود ۲۰ درصد شکایات را شامل می شود و ۴۶ درصد شکایات نیز مختومه اعلام شده است .
 
در این میان، بیشترین شکایات اعلام شده به مرکز پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ مربوط به کندی سرعت اینترنت واگذار شده توسط اپراتورهای تلفن همراه و ارائه دهندگان اینترنت پرسرعت و وایمکس بوده است.
 
در همین حال عدم رعایت کیفیت خدمات مطابق قرارداد و عدم ارائه و یا ارائه نامطلوب خدمات پشتیبانی توسط فروشندگان خدمات اینترنت پرسرعت از دیگر موارد مورد شکایات تماس گیرندگان بود.
 
قرار است گزارش وضعیت پاسخگویی به شکایات ثبت شده در سامانه ۱۹۵ در جلسه شورای فنی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح و بررسی شود.
 
مشترکین خدمات ارتباطات و فناوری اطلاعات می توانند با مراجعه به سایت www.۱۹۵.ir یا تماس با تلفن گویای ۱۹۵ یا شماره پیامک ۶۰۰۱۹۵ و یا آدرس ایمیل ۱۹۵@ICT.GOV.IR ، شکایت، انتقاد و پیشنهاد خود را در خصوص خدمات ارائه شده در این حوزه گزارش دهند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.