اپراتورها

باندپهن سیار

تلفن همراه

April 10, 2015
23:58 جمعه، 21ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68805

بیش‌از 200شهر تحت پوشش 3G و 50 شهر تحت پوشش 4G ایرانسل قرار دارد

تا پایان 94 بیش از 500 شهر تحت پوشش 3G و 120 شهر تحت پوشش 4G ایرانسل قرار می‌گیرد
مدیرعامل ایرانسل با اعلام نصب و راه‌اندازی بیش از 4200 سایت نسل سوم و چهارم تلفن همراه در کشور گفت: تاکنون بیش از 200 شهر تحت پوشش 3G و بیش از 50 شهر تحت پوشش 4G قرار گرفته اند و مطابق برنامه، تا پایان سال جاری، 500 شهر را تحت پوشش خدمات 3G و 120 شهر را تحت پوشش خدمات 4G و همچنین 250 دهستان را تحت پوشش خدمات باندپهن همراه ایرانسل قرار خواهیم داد.
 
به گزارش روابط عمومی ایرانسل، علیرضا قلمبر دزفولی عصرچهارشنبه، طی سخنانی در همایش "سیاست ها، برنامه ها و انتظارات از بخش فاوا" در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که با حضور وزیر ارتباطات، معاونین و مدیران ارشد این وزارتخانه، فعالان بخش خصوصی حوزه ICT و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: تعداد مصرف کنندگان دیتا در شبکه ایرانسل در یک بازه زمانی سه ماهه به 20 میلیون نفر رسیده و بیش از 6 میلیون نفر تابحال از خدمات نسل سه ایرانسل استفاده کرده اند.
 
وی درخصوص وضعیت ترافیک دیتا در شبکه ایرانسل پس از دریافت مجوزهای ارتقای شبکه به نسل های سوم، چهارم  و بالاتر در شهریورماه 93 گفت: مصرف روزانه دیتا در شبکه فعلی ایرانسل به بیش از 200 ترابایت رسیده و ترافیک در اوج مصرف در شبکه نسل سه به 13 گیگابیت بر ثانیه رسیده است و این عدد در کل شبکه ایرانسل شامل ترافیک شبکه در نسلهای دوم، سوم، چهارم و وایمکس ایرانسل هم به 20 گیگابیت در ثانیه افزایش یافته است.

dezfuli.jpg

مدیرعامل ایرانسل پیشبینی کرد امسال مصرف روزانه دیتا در شبکه باندپهن همراه ایرانسل از 200 ترابایت فعلی به حدود 500 ترابایت افزایش پیدا خواهد کرد.
 
به گفته دزفولی متوسط سرعت در شبکه تلفن همراه نسل دوم 100 کیلوبیت در ثانیه بود اما در نسل سوم ایرانسل متوسط سرعت به بیش از1.3 مگابیت و در نسل چهارم ایرانسل به بیش از 10 مگابیت در ثانیه افزایش یافته است و این اتفاق قابل توجهی بوده که تنها در طی کمتر از 7 ماه در کشور رخ داده است.
به گفته وی، همزمان ایرانسل به سرعت سرویس های ارزش افزوده جدید صوتی و تصویری مبتنی بر شبکه نسل سه و چهار را روی شبکه خود آماده سازی کرده است.
 
مدیرعامل ایرانسل از همکاری و همراهی 400 شرکت داخلی با پروژه ایرانسل از زمان راه اندازی شبکه خبر داد و گفت بیشتر از 40 شرکت تامین کننده محتوا و خدمات ارزش افزوده با ایرانسل همکاری دارند که دائما درحال افزایش هستند و با ارتقا شبکه ایرانسل به 3G و 4G، سطح فناوری این شرکتهای داخلی هم به این نسلها ارتقا پیدا کرده است.
مدیرعامل ایرانسل از اعلام آمادگی این شرکت برای همکاری با تمام شرکتهای تولید کننده نرم افزارهای کاربردی و محتوا گفت: فراگیرترین و مقرون به صرفه‌ترین لایه دسترسی به شبکه ملی اطلاعات به وسیله شبکه اینترنت پهن باند ایرانسل فراهم شده و زیرساختها برای تحقق دولت الکترونیک و دولت همراه فراهم است.
 
دزفولی با اشاره به اینکه همراه با توسعه و ارتقا شبکه همه پارامترهای کیفی شبکه در حد استاندارد باقی ماندند، گفت: در سال 94 توسعه شبکه باند پهن همراه ایرانسل شتاب میگیرد و تعداد سایت های شبکه های نسل سوم و چهارم را به 9 هزار سایت در کشور افزایش خواهیم داد.
به گفته مدیرعامل ایرانسل، درآمدهای مستقیم و غیرمستقیم دولت از محل پروژه ملی ایرانسل تابحال به حدود 19هزار میلیارد تومان رسیده و پیشبینی می‌شود این عدد طی سال جاری به 22 تا 23 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
 
مدیرعامل ایرانسل از پیش‌بینی سرمایه گذاری 5.5 میلیارد دلاری برای توسعه فناوری های نسل سه و چهار طی سال 94 خبر داد و گفت: میزان سرمایه گذاری خارجی جذب شده توسط این پروژه 1.3 میلیارد دلار بوده که با ارائه برخی فناوری‌های جدید مثل TD LTE افزایش پیدا خواهد کرد. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.