سیستم‌عامل و نرم‌افزار

فناوری اطلاعات

April 11, 2015
13:09 شنبه، 22ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68836

نسخه ضعیف‌ شده ویندوز برای رقابت با لینوکس عرضه می‌شود

این روزها نام‌های بزرگ دره سیلیکون از جمله گوگل و توئیتر سرویس‌های آنلاین خود را روی هزاران دستگاه ارائه می‌دهند و به منظور اجرای هرچه بهتر نرم‌افزارهای خود روی انواع سیستم‌های سخت‌افزاری، از سیستم‌عامل متن‌باز لینوکس و فناوری ویژه‌ای موسوم به «کانتینر» استفاده می‌کنند. اما ویندوز هیچ یک از این اقدامات را انجام نمی‌دهد.
سیستم‌عامل محبوب مایکروسافت نسبت به لینوکس کاملا متفاوت عمل می‌کند و از آنجایی که کانتینرها یک روش کارآمد برای پردازش‌های مبتنی بر فضای ابری محسوب می‌شوند، این اقدام ویندوز را دچار مشکل می‌کند.
اما از آنجایی که هم‌اکنون دیگر شرکت‌ها رویه گوگل و توئیتر را دنبال می‌کنند، مایکروسافت در ویندوز تغییر حالت ایجاد کرده است و از این پس قابلیت مذکور کنار گذاشته نمی‌شود.
شرکت مایکروسافت در پاییز گذشته اعلام کرده بود که فناوری مشابه کانتینر لینوکس را به نسخه آتی سیستم‌عامل ویندوز اضافه می‌کند.
این شرکت هم‌اکنون توضیح داد که نسخه بسیار محدود از ویندوز را طراحی کرده است که در قالب نوعی کانتینر اجرا می‌شود و سطح جدیدی از امنیت برای آن در نظر گرفته شده است. برای سیستم‌عامل نام Windows Server Nano در نظر گرفته شده است.
به گفته «مایک شاتز» سخنگوی مایکروسافت، این شرکت در حال ساخت روش جدید برای پوشش‌دهی کانتینرها در فناوری مجازی‌سازی Hyper-V خود است که این کانتینرها از یکدیگر کاملا مجزا هستند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.