فناوری اطلاعات

April 12, 2015
13:08 یکشنبه، 23ام فروردینماه 1394
کد خبر: 68889

فناوری جدید آمازون برای استفاده هوشمندانه‌تر از کلان داده‌ها

مرکز توسعه خدمات پردازش ابری آمازون(AWS) اعلام کرد که به زودی گزینه یادگیری ماشینی را در اختیار مشتریان خود می‌گذارد.
این فناوری الگوریتم ویژه‌ای در اختیار دارد که به کمک آن زمانی که از سایت اینترنتی یک فروشگاه دیدن می‌کنید، به صورت خودکار موارد مورد علاقه شما برایتان نمایش داده می‌شود.
شرکت آمازون این خبر را طی کنفرانس AWS Summit که هفته جاری در سانفرانسیسکو برگزار شده بود، اعلام کرد و توضیح داد که اتفاق مذکور به مشتریان کمک می‌کند تا از کلان داده‌ها در روش‌های هوشمندانه‌تر بهره‌مند شوند.
«جِف بیلگر» از مدیران ارشد مرکز آموزش‌های ماشینی آمازون گفت: «شرکت آمازون در حوزه یادگیری‌های ماشینی سابقه طولانی دارد».
او در ادامه توضیح داد: «فناوری جدید امکان توصیه محصولات مختلف به مشتریان مبتنی بر سایت Amazon.com را فراهم می‌کند. با این فناوری سیستم Amazon Echo می‌تواند به صدای شما پاسخ دهد، و این همان چیزی است که به ما اجازه امکان می‌دهد محصولات مختلف را به طور کامل تحلیل کنیم و در کمتر از ۳۰ دقیقه آن را برای فروش آماده کنیم».
ابزارهای مختلف برای یادگیری‌های ماشینی از جمله اینترنت اشیا(IoT) هنوز در نخستین گام‌های خود به‌سر می‌برند و با این وجود می‌توانند به صورت کارآمد مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال، می‌توان از آن برای کشف ارتباط میان سوابق پزشکی ذخیره ‌شده از بیمار استفاده کرد تا با این اتفاق در شرایطی که بیماری نمی‌تواند اطلاعات مفید ارائه دهد، بهترین درمان برای آن به کار گرفته شود.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.