اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 17, 2015
7:57 جمعه، 28ام فروردینماه 1394
کد خبر: 69055

مخابرات تهران: دسترسی مستاجران تهرانی‌ به اینترنت اعتباری

معاون تجاری مخابرات استان تهران از ارائه‌ی اینترنت اعتباری برای شهروندان تهرانی ساکن در منازل استیجاری خبر داد.
 
محمدرضا بیدخام در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در آخرین روزهای سال 1393 شرکت مخابرات استان تهران طرح ارائه‌ی اینترنت اعتباری را که پیش از این در یکی از مناطق تهران به شکل آزمایشی اجرا شده بود، در تمام مناطق پایتخت اجرایی کرد تا بدین ترتیب برای تمامی افراد اجاره‌نشین این امکان وجود داشته باشد که به‌طور شش ماهه یا یک ساله نسبت به فعال‌سازی اینترنت مخابرات اقدام کنند.
 
وی همچنین خاطر‌ نشان کرد: برای فعال‌سازی این طرح تنها به مدارک شناسایی و اجاره‌نامه نیاز است و بدین ترتیب هزینه مصرف شش ماهه یا یک ساله از قبل از مستاجران دریافت می‌شود.
 
بیدخام در عین حال اظهار کرد:علاقمندان دریافت این سرویس می توانند به طور شش ماهه یا یک ساله نسبت به فعالسازی بسته هایی با سرعت 512 کیلوبایت یا یک و دو مگابیتی اقدام کنند.
 
معاون مخابرات استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا اینگونه واگذاری اینترنت بعدها مشکلی برای مالک ساختمان به دنبال نخواهد داشت، توضیح داد: هزینه مصرف اینترنت به‌طور پیش‌پرداخت از مستاجران دریافت می‌شود و برهمین اساس مالک مشکلی بابت بدهی‌های اینترنتی مستاجران خود نخواهد داشت.
 
وی همچنین یادآور شد: این شیوه از مدت‌ها پیش توسط سایر شرکت‌های ارائه کننده اینترنت نیز اعمال می شده است.
 
هزینه‌های مربوط به این سرویس و تعرفه خرید حجم اضافی در قالب جدول زیر آمده است:
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.