اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

April 20, 2015
12:17 دوشنبه، 31ام فروردینماه 1394
کد خبر: 69152

ایمیل، عنوان درسی شد

رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: ایمیل دانش‌آموزی سال قبل در پایه هفتم و هشتم متوسطه شروع شد و فکر می‌کنم تا سقف تعداد یک میلیون ایمیل دانش‌آموزی در سال‌های آینده قابل توسعه باشد.
 
محی‌الدین بهرام محمدیان رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی افزود: ایمیل دانش‌آموزی سال قبل، در پایه هفتم و هشتم متوسطه شروع شد. در آن پایه در درس کار و فناوری درسی تحت عنوان آموزش ایمیل داریم و برای اینکه دانش‌آموزان در یک محیط امن با ایجاد ارتباط آشنا شوند ایمیل دانش‌آموزی اختصاص داریم.
بهرام محمدیان یادآور شد: تجربه نشان می‌دهد که وقتی دانش‌آموزان ایمیلی را درست کردند با همین ایمیل ادامه می‌دهند و فکر می‌کنم تا سقف یک میلیون ایمیل دانش‌آموزی در سال‌های آینده قابل توسعه باشد.
خبر دیگر از آموزش و پرورش این که سرپرست اداره کل نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش جزییات عرضه کتب پیش دانشگاهی به صورت اینترنتی را اعلام کرد و گفت: امکان ثبت سفارش و پرداخت آنلاین توسط دانش‌آموز، مدرسه،‌ منطقه و اداره آموزش‌وپرورش فراهم است.
لیلا نیک روش افزود:‌ علت اینکه کتب درسی دوره پیش دانشگاهی را برای فروش اینترنتی انتخاب کردیم به این دلیل بود که آموزش‌وپرورش در سال‌‌های گذشته اقدام به توزیع کتب درسی این مقطع می‌کرد همچنین تغییراتی در کتب درسی این مقطع نداریم.
سرپرست اداره کل نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش بیان کرد:‌ تسهیل و تسریع دسترسی دانش‌آموزان به مواد آموزشی اصلی ترین هدف فروش اینترنتی کتب درسی است. همچنین با این اقدام، نظارت‌ها بر توزیع و فروش کتب درسی افزایش می‌یابد.
نیک روش گفت:‌ آدرس وبگاه فروش اینترنتی کتب درسی تا هفته نخست اردیبهشت اعلام خواهد شد و دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به این وبگاه درخواست خود را اعلام و کتب درسی را دریافت کنند. اگر دانش‌آموز امکان خرید اینترنتی را نداشته باشد، مدیر مدرسه می‌تواند هنگام ثبت‌نام دانش‌آموز در سیستم سناد (سیستم ثبت اطلاعات دانش‌آموزان)، درخواست خرید اینترنتی کتاب را برای دانش‌آموز ثبت کند.
وی با بیان اینکه فروش اینترنتی کتب درسی در راستای توسعه دولت الکترونیکی است، بیان کرد: در بند 6 سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش نیز ذکر شده است به منظور اصلاح فرآیند فروش و توزیع کتب درسی باید بسترهای مورد نیاز فراهم شود. همچنین معلمان نیز می‌توانند با مراجعه به این وبگاه اقدام به خرید بسته‌های آموزشی و کتب مورد نیاز خود کنند. 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.