بازار سرمایه

April 21, 2015
14:54 سه شنبه، 1ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69205

در اولین مجمع عمومی عادی سال ۹۴ اعلام شد؛ تقسیم سود ۵۴۱ تومانی برای هر سهم همراه اول

در اولین مجمع عمومی عادی سالیانه سال ۹۴ کشور، برای هر سهم همراه اول ۵۴۱ تومان سود تقسیم شد.
پنجمین مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول که اولین مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به ۹۳.۱۲.۲۹ در کشور بود، صبح روز دوشنبه ۳۱ فروردین ماه با حضور بیش از ۹۵.۷ درصد سهامداران، در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد.
 
 . تقسیم سود ۵۴۱ تومانی هر سهم همراه اول
در این مراسم پس از سخنان رئیس مجمع و مدیرعامل همراه اول و استماع گزارش حسابرس و نظرات سهامداران، در خصوص سود تقسیمی، روزنامه های کثیرالانتشار چاپ آگهی، پاداش و حق جلسه  هیأت مدیره تصمیم گیری شد.
در جلسه مذکور پس از نظر خواهی از سهامداران حاضر و سخنان تعدادی از اعضای هیأت رئیسه، برای هر سهم ۵۴۱ تومان سود معادل ۸۷ درصد سود تلفیقی محقق شده در نظر گرفته و مقرر شد سود سهامداران حقیقی از پنجم اردیبهشت ماه از طریق شعب بانک ملت واریز شود.
در پایان مراسم، روزنامه های دنیای اقتصاد و فناوران برای چاپ آگهی های مجمع همراه­ اول تعیین شدند.
 
. گزارش عملکرد هیأت مدیره
در این مراسم مهندس وحید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، گزارش جامعی از عملکرد سال ۹۳ هیأت مدیره به مجمع سهامداران ارائه کرد.
صدوقی با اشاره به اینکه سال ۹۳، سال «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» نام گذاری شده است، اظهار داشت: با توجه به اینکه سال مالی همراه اول ۲۹ اسفندماه است، اولین شرکتی هستیم که در سال جدید مجمع خود را برگزار و در کمترین زمان سود سهام را واریز می کنیم.
وی با اشاره به برگزاری آبرومندانه جشن ۲۰ سالگی همراه اول در سال گذشته و شعار سال جاری گفت: در هفته های پایانی سال ۹۳، طرح دولت همراه (M Government) تصویب شد و دولت درصدد است هر چه سریعتر دولت همراه را پیاده کند که این امر با همکاری اپراتورها عملی است.
صدوقی در ادامه با اعلام اینکه گزارش مالی همراه اول از نظر حسابرس هیچ بندی نداشته و با عنوان مقبولیت تأیید شده است، اظهار داشت: ارتقاء ۷۷ رتبه ای در رتبه بندی شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران از نظر کیفیت افشاء و اطلاع رسانی مناسب در پایان سال ۹۴ منتهی به ۹۳.۱۲.۲۹ نسبت به ۹۳.۰۹.۳۰، از دیگر دستاوردهای مالی همراه اول است.
 
. ضریب نفوذ ۸۰ درصدی همراه اول
مدیرعامل همراه اول ضمن تشریح دستاوردهای توسعه بازار و سبد محصولات این شرکت در سال ۹۳ تأکید کرد: طی دو سال پس از تدوین استراتژی همراه نوین، ۳۴ عنوان سرویس به مشترکین عرضه شده است که عزم جدی همراه اول را نشان می دهد.
در سال گذشته محصولات و خدماتی از جمله سیم کارت دیتا، موبایل باند پهن، سیم کارت دانشجو، پرتال my mci و درسا به مشترکین عزیزمان ارائه کردیم که درسا محصول مناسبی برای حفاظت خانواده ها و نوجوانان است که در اردیبهشت ماه به مردم ارائه می شود.
وی افزود: علی رغم اشباع بازار، با جذب ۶.۷ میلیون مشترک جدید در سال ۹۳، تعداد مشترکین ثبت شده همراه اول به ۷۰.۸ میلیون رسید.
اکنون سهم بازار سیم کارت های فعال همراه اول ۶۱ درصد و ضریب نفوذ آن ۸۰.۵ درصد است. همچنین همراه اول با ۲۶۸ اپراتور در ۱۱۰ کشور قرارداد رومینگ بین الملل دارد.
صدوقی ادامه داد: هم اکنون همراه اول از طریق کانال های حضوری مستقیم و غیرمستقیم و کانال های غیرحضوری مستقیم و غیرمستقیم مشغول خدمت رسانی به مشترکین خود است. 
وی گفت: همراه اول از طریق بیش از ۴۰۰ هزار کانال حضوری مستقیم نظیر کیوسک و فروشگاه های زنجیره ای، توزیع کنندگان اصلی و نقاط فیزیکی فروش و حدود ۱۳۴۰۰ کانال حضوری غیرمستقیم نظیر ادارات مشترکین، دفاتر بخش خصوصی، مراکز تلفن ثابت، دفاتر ICT روستایی و فروشندگان عمده به مشترکین خود خدمت می کند. همچنین اپراتور اول از طریق بیش از ۳ میلیون کانال غیرحضوری مستقیم نظیر خودپردازها، پایانه های فروشگاهی و درگاه های خرید شارژ بر بستر USSD و با بیش از ۳۵ میلیون کانال غیرحضوری غیرمستقیم نظیر سرویس دهنده  تلفن گویا(IVR)، مشترک فعال جیرینگ و درب کیوسک و با خدمات خود را ارائه می کند.
 
. رشد مناسب در بازاریابی سازمانی
مدیرعامل اپراتور اول کشور با اشاره به محصولات و خدمات سازمانی همراه اول گفت: سیم کارت سازمانی، بسته های سازمانی، راهکارهای ماشین به ماشین، شبکه خصوصی مجازی موبایل، ابر همراه، همراه اول سلامت و … از اهم محصولات و خدمات سازمانی همراه اول هستندکه در سال گذشته رشد مناسبی داشته اند.
 
. افزایش ۳۷ برابری ترافیک دیتا
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیارایران با اشاره به دستاوردهای فنی و توسعه شبکه این اپراتور گفت: تا پایان سال گذشته ۷۹۵۹ سایت جدید تلفن همراه در کشور نصب شده است. ۱۲۴۲ شهر(۱۰۰ درصد)، ۴۳۷۷۰ روستا(۸۶.۹ درصد) و تمام جزایرمسکونی کشور تحت پوشش شبکه همراه اول است. بدین ترتیب ۹۶.۳ درصد (۷۷ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۸۷۵ نفر) جمعیت کشور تحت پوشش شبکه این اپراتور هستند.
صدوقی افزود: ۲۸۸۰۹ کیلومتر از جاده های اصلی، ۶۷۵۵ کیلومتر از جاده های ریلی، ۲۰۱۶۰ کیلومتر از جاده های فرعی(بین فرمانداری) و در مجموع بیش از ۷۰ هزار کیومتر از جاده های کشور تحت پوشش شبکه همراه اول است که ۱۴۳۷۹ کیلومتر آن مازاد تعهدی است. همچنین طبق آمار، در عید نوروز امسال بالغ بر ۶۰۰ هزار نفر از مشترکین اپراتورهای دیگر از طریق رومینگ ملی از شبکه همراه اول استفاده کردند.
وی در ادامه با اشاره به کاهش نرخ قطع مکالمه در شبکه همراه اول، بیان داشت: نرخ قطع مکالمه به ۰.۵۲ درصدکاهش یافته است. همچنین با افزایش نرخ موفقیت تماس(CSSR) در سال گذشته، این شاخص به ۹۸.۹۱ درصد رسیده است.
 
. رشد ۱۲ درصدیEPS
مدیرعامل همراه اول از درآمد ۸۹۲۱ میلیاردتومانی حاصل از سرمایه گذاری های تلفیقی گروه در سال ۹۳ و رشد ۱۲درصدی این شاخص نسبت به سال ۹۲ خبرداد و افزود: سود خالص تلفیقی گروه در سال گذشته ۲۵۲۹میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل از آن ۱۴ درصد رشد را نشان می دهد.
صدوقی تصریح کرد: EPS همراه اول نیز نسبت به سال قبل ۱۲ رشد داشته و به ۶۳۱ تومان رسیده است.
وی در ادامه با اشاره به مبالغ پرداختی به دولت طی سال های گذشته اظهار داشت: همراه اول در سال ۱۳۹۳ بیش از ۳۹۳۲ میلیارد تومان به دولت پرداخت کرده است که نسبت به سال ۸۸ (سال واگذاری به بخش خصوصی) رشد ۱۷۲ درصدی را نشان می دهد.
 
. جایگاه نخست همراه اول در خاورمیانه
صدوقی ضمن برشمردن دستاوردها و افتخارات همراه اول در سال ۹۳ به جایگاه این اپراتور در صنعت تلفن همراه اشاره کرد و گفت: همراه اول از نظر تعداد مشترک در کشور و خاورمیانه اول، در آسیای جنوبی هشتم و در دنیابیست و یکم است.
وی با بیان اینکه طبق رتبه بندی ۵۰۰ شرکت برتر کشور در سال ۹۳ توسط سازمان مدیریت صنعتی، همراه اول تنها اپراتور تلفن همراه کشور در میان ۱۰ شرکت برتر از نظر ارزش افزوده و ارزش بازار بوده است، افزود: در این ارزیابی همراه اول از نظر ارزش بازار رتبه ۶ و از نظر ارزش افزوده رتبه ۱۰ را کسب کرده است.
وی افزود: کسب عنوان برترین اپراتور تلفن همراه کشور از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، دریافت گواهینامه اشتهار به کیفیت ۴ ستاره، دریافت گواهینامه ملی رعایت حقوق مصرف کنندگان، دریافت تندیس زرین سرآمدی روابط عمومی و تقدیرنامه شرکت برتر دانشی از اهم دستاوردها و افتخارات همراه اول در سال ۹۳ است.
صدوقی در ادامه با اشاره به چشم انداز همراه اول اظهار امیدواری کرد: تلاش می کنیم محبوب جامعه، محبوب مشتریان، محبوب سهامداران، محبوب شرکای تجاری و در نهایت محبوبترین شرکت ایرانی باشیم.
صدوقی در پایان با اشاره به اینکه خدمات همراه اول تاکنون بیشتر بر خدمات پایه نظیر مکالمه و پیامک بوده است، اظهار داشت: از این پس رویکردمان بیشتر تمرکز در حوزه های دیوایس و  خدمات ارزش افزوده است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.