سخت‌افزار

فناوری اطلاعات

May 2, 2015
12:12 شنبه، 12ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69561

پشتیبانی مادربوردهای X99 و Z97 ایسوس از دستگاه های NVMe

در میان فعالان حوزه سخت افزار و تولیدکنندگان مادربورد، ایسوس نخستین برند در دنیا است که تمامی  مادربوردهای X99 و Z97 آن از دستگاه های ذخیره سازی NVMe (NVM Express) پشتیبانی میکنند. برای فعال سازی این قابلیت تنها لازم است که کاربران بایوس UEFI مادربورد خود را به روز رسانی و یا از کارت توسعه ASUS Hyper Kit استفاده کنند.
 
ایسوس در طی دوران فعالیت خود همواره کاربران و طرفداران محصولاتش را با فناوریها و امکانات جدید تحت تاثیر قرار میدهد و نه تنها به طراحی و تولید سخت افزار اکتفا نکرده است بلکه فناوریهای انحصاری جدید و خلاقانه ای را نیز ارائه میکند تا محدودیت های موجود را از میان بردارد. از طرفی این شرکت تلاش دارد تا با استفاده از فناوریها و استانداردهای معرفی شده در سایر حوزه ها و پیاده سازی آن ها بر روی محصولات خود، دنیای جدیدی پیش روی کاربران قرار دهد. تجهیزات و دستگاه های ذخیره سازی یکی از موضوعاتی است که به دلیل افزایش حجم قابل توجه اطلاعات، روز به روز در حال گسترش و پیشرفت بوده و امکانات متعددی در این حوزه ارائه میشود تا کیفیت، امنیت و سرعت دسترسی به اطلاعات را نیز افزایش دهد. یکی از جدیدترین فناوریهایی که در دنیای ذخیره سازی اطلاعات معرفی شده NVMe نام دارد که برخورداری از آن نیازمند زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری جدید است.
در میان فعالان حوزه سخت افزار و تولیدکنندگان مادربورد، ایسوس نخستین برند در دنیا است که تمامی  مادربوردهای X99 و Z97 آن از دستگاه های ذخیره سازی NVMe (NVM Express) پشتیبانی میکنند. برای فعال سازی این قابلیت تنها لازم است کاربران بایوس UEFI مادربورد خود را به روز رسانی و یا از کارت توسعه ASUS Hyper Kit استفاده کنند. پس از به روزرسانی بایوس UEFI، تمامی مادربوردهای X99 و Z97 ایسوس از قابلیت سازگاری با آخرین دستگاه های ذخیره سازی NVMe برخوردار خواهند شد. به علاوه با مجهز کردن مادربورد X99 به کارت توسعه انحصاری ASUS Hyper Kit ، سیستم کاربر از قابلیت سازگاری با حافظه های SSD  2.5 اینچی NVMe نیز برخوردار خواهد شد و نرخ انتقال داده ها از این طریق حداکثر به 32 گیگابیت بر ثانیه افزایش می یابد.
 
 
NVM Express، آینده سیستم های ذخیره سازی کامپیوتری
NVM Express معماری جدیدی در حوزه ذخیره سازی اطلاعات است که استاندارد رایج ACHI (Advanced Host Controller Interface) را به روز رسانی میکند. این فناوری جدید محدودیت هایی که عملکرد حافظه های SSD جدید را تحت تاثیر قرار میدهند از بین میبرد و مصرف انرژی و ثبات دستگاه را بهبود میبخشد.
تنها زمانی که کاربران حافظه های SSD را از طریق NVMe به مادربورد متصل کنند، میتوانند از بالاترین سطح از عملکرد این دستگاه ها  بهره مند شوند و اطلاعات خود را تا 5 برابر سریعتر از اتصالات 6 گیگابیت برثانیه ای SATA منتقل کنند.
 
پشتیبانی از تمامی کاربران مادربوردهای X99 و Z97 ایسوس
تمامی کاربرانی که از مادربوردهای X99 و Z97 ایسوس استفاده میکنند برای استفاده از دستگاه های NVMe میتوانند به راحتی و به صورت رایگان بایوس UEFI مادربورد خود را توسط USB BIOS Flashbak انحصاری ایسوس به روز کنند.
توسط این یوتیلیتی شما میتوانید آخرین نسخه از بایوس مادربورد خود را دانلود و روی حافظه فلش ذخیره کنید و به این ترتیب به راحتی و با سرعت بایوس مادربورد شما به روز خواهد شد. حتی در صورتی که پردازنده و یا ماژول حافظه روی مادربورد نصب نباشد به روز رسانی بایوس امکان پذیر است. برای این منظور تنها لازم است منبع تغذیه به مادربورد متصل و روشن شود. سپس کاربر حافظه فلش را به مادربورد متصل کرده و کلید USB BIOS Flashback و یا کلید Reset روی مادربورد را فشار میدهد تا مراحل به روزرسانی بایوس به صورت خودکار انجام شود.
با یک بار به روزرسانی بایوس، تمامی مادربوردهای X99 و Z97 ایسوس قادر به پشتیبانی از انواع مختلف دستگاه های ذخیره سازی PCIe و m.2 NVMe خواهند بود. با استفاده از کارت توسعه Hyper Kit ایسوس، کاربران مادربوردهای X99 ، میتوانند به راحتی دستگاه های ذخیره سازی 2.5 اینچی NVMe را از طریق کانکتور SFF-8639 موجود روی Hyper Kit به مادربورد خود وصل کنند. لازم به ذکر است کاربران میتوانند ASUS Hyper Kit را به صورت مجزا نیز خریداری کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.