اپراتورها

تلفن همراه

May 2, 2015
12:48 شنبه، 12ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69569

اختصاص باندهای فرکانس کلید توسعه سریع نسل 3 و 4 در ایران

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار گفت: اگر در اختصاص باندها تجدید نظر صورت گیرد سرعت توسعه چندین برابر می‌شود.
 
زمانی که مجوز ارایه خدمات نسل سوم و چهارم تلفن همراه در شبکه اپراتورهای ارتباطی ایران قرار گرفت و به اصطلاح شبکه این نسل‌ها آغاز شد، توقعی برای تمام مردم کشور ایجاد شد تا بتوانند به این خدمات جدید دسترسی داشته باشند. اما هنوز توسعه مناطق روستایی کامل نشده است و به طور قطع و یقین، نسل‌های 3و4 هم دیرتر به این مناطق می‌رود. با این حال مدیر بزرگترین اپراتور کشور هم که این ضعف را در نظام ارتباطات همراه درک کرده، با تأیید اینکه ممکن است نسل‌های سوم و چهارم کمی‌دیرتر به مناطق دور افتاده برسد اما راهکاری برای توسعه بیشتر با هزینه کمتر را ارایه می‌کند. صدوقی اختصاص باندهای فرکانسی مناسب خدمات سیار را بهترین راهکار توسعه سریع شبکه عنوان کرد و در این باره گفت: قطعا برای توسعه این نسل‌های جدید در کشور بهتر است که باندهای فرکانسی مناسب‌تری تخصیص داده شود تا علاوه بر کاهش هزینه‌ها، سرعت توسعه نیز افزایش یابد. مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ، با بیان پیشنهادی گفت: به عنوان مثال اگر به جای باند فرکانسی 2100 از 900 مگاهرتز، یا از باندهای 1800-700-800 به جای 2600 مگاهرتز استفاده کنیم، هزینه توسعه کمتر می‌شود. وی در ارتباط با چرایی عدم اختصاص این باندها به اپراتورهای موبایل گفت: ممکن است بعضا در ارتباط با واگذاری این باندها مشکلی وجود داشته باشد به عنوان مثال یا هنوز آزاد نشده‌اند یا آزاد هستند اما واگذار نشده‌اند که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ارتباط با آنها باید تصمیم‌گیری کند. صدوقی افزود: سازمان‌های مختلفی در بخش‌های متفاوت از باندهای فرکانسی استفاده می‌کنند که به عنوان نمونه یکی از آنها سازمان صداوسیما است و رگولاتوری مسوول رسیدگی به آنهاست. وی با بیان اینکه مشترکان ما گسترده هستند و می‌خواهیم پوشش را سریعا برای تمامی ‌نقاط کشور داشته باشیم، گفت: باندهای پایین‌تر فرکانسی می‌تواند سرعت توسعه را تسریع کند. مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ، در پاسخ به این سوال که گمان می‌کنید با در اختیار قرار گرفتن باندهای فرکانسی مورد نظر برای توسعه سریع‌تر شبکه، سرعت توسعه‌بخشی تا چه اندازه افزایش یابد؟، گفت: به عنوان مثال اگر از باند 1800 به جای 2600 مگاهرتز استفاده کنیم سرعت توسعه ما دو برابر می‌شود زیرا پوشش هر سایت که نصب می‌کنیم دو برابر است.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.