اپراتورها

بازار سرمایه

تلفن همراه

رگولاتوری

May 3, 2015
19:14 یکشنبه، 13ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69618

وزیر ارتباطات: افزایش 15درصدی نرخ مکالمه تلفن ثابت منوط به تایید دولت است

  • طبق بخشنامه دولت،اگر قرار است تعرفه‌ای‌ افزایش یابد،باید توجیه کافی داشته باشد واین توجیهات در دولت مطرح شود و ما نیز این روال را طی خواهیم کرد. درصورت تایید،با مجوز دولت حداکثرتا سقف 15درصد که سقف تورم است،تعرفه‌ها راافزایش می‌دهیم.
  • این که گفته شده تا قبل از اجرای شبکه ملی اطلاعات نباید پهنای باند را افزایش می‌دادیم، اصلا حرف کارشناسی و درستی نیست.
در روز جهانی ارتباطات شاهد خواهید بود که شبکه ملی اطلاعات نسبت به سال گذشته چقدرتوسعه یافته است .زهرا حاجیان – خراسان: وزیر ارتباطات در خصوص درخواست مخابرات برای افزایش تعرفه‌های‌ مکالمه تلفن ثابت اعلام کرد :طبق بخشنامه جدید دولت به دستگاه‌ها مبنی بر عدم افزایش قیمت‌ها در سال جاری ،این موضوع به بخش تعرفه‌های‌ تلفن ثابت نیز ارتباط پیدا می‌کند براین اساس ،اگر قرار است تعرفه‌ای‌ افزایش پیدا کند باید به‌اندازه کافی توجیه داشته باشدوما این توجیهات را در دولت مطرح کنیم و درصورت تایید ،با مجوز دولت حداکثر تا سقف 15درصد که سقف تورم است، تعرفه‌ها را افزایش دهیم. ما نیز این روال را طی خواهیم کرد و در صورت تایید دولت، تعرفه‌ها را تا سقف 15درصد افزایش می‌دهیم.
 
دکتر واعظی درحاشیه گردهمایی مدیران دفاتر پستی کشور در پاسخ به سوال خراسان مبنی براین که با توجه به بخشنامه دولت مبنی بر عدم افزایش قیمت‌ها در سال جاری، سرانجام بررسی موضوع افزایش تعرفه‌های‌ تلفن ثابت چه خواهد شد ، افزود: طبیعی است،تصمیمی که دولت امسال درخصوص عدم افزایش قیمت‌ها از سوی دستگاه‌ها ونهاد‌های‌ مختلف گرفته است به بخش ارتباطات وفناوری اطلاعات وموضوع تعرفه‌های‌ مکالمات تلفن ثابت نیز تسری پیدا خواهد کرد . مطابق این بخشنامه که ما نیز باید حتما آن را اجرایی کنیم، دستگاه‌های‌ مختلف برای این که تعرفه‌ها را افزایش دهند، باید با هماهنگی مسئولان ذی ربط باشد . همان کاری که روز یکشنبه توسط وزیر بهداشت و رفاه برای پزشکان انجام شد یعنی اگر قرار است تعرفه‌ای‌ افزایش پیدا کند،باید توجیه کافی داشته باشد واین توجیهات در دولت مطرح شود و ما نیز این روال را طی خواهیم کرد و درصورت تایید،با اجازه دولت آن هم تا سقف 15درصد که سقف تورم است، تعرفه‌ها را افزایش می‌دهیم .
 
وزیر ارتباطات تصریح کرد : موضوع افزایش تعرفه‌های‌ تلفن ثابت در سازمان تنظیم مقررات در دست بررسی بود اما با ابلاغ بخشنامه دولت، این موضوع کنار گذاشته شد تا پس از طرح در دولت و ارائه دلایل محکم در این زمینه، مجدد روند بررسی آن ادامه پیدا کند .
 
وزیر ارتباطات در پاسخ به سوال دیگر خراسان در خصوص انتقاد برخی نمایندگان مجلس مبنی براین که وزارت ارتباطات اجازه افزایش پهنای باند اینترنت را قبل از اجرایی شدن شبکه ملی اطلاعات نداشته است، گفت : این که گفته شده ما تا قبل از اجرای شبکه ملی اطلاعات نباید پهنای باند را افزایش می‌دادیم اصلا حرف کارشناسی و درستی نیست مگر می‌شود کار کشور را تا زمان اجرای شبکه ملی اطلاعات تعطیل کرد ؟
 
وی ادامه داد : یکی از دلایل کارت زرد مجلس این بود که چرا پهنای باند اینترنت توسعه پیدا می‌کند و من هم اعلام کردم که بر اساس برنامه پنجم و تکلیفی که دولت به این وزارتخانه محول کرده و همچنین برنامه‌های‌ رئیس جمهوری سیاست ما سیاست توسعه‌ای‌ است و این کار ادامه پیدا خواهد کرد.
 
وی با بیان این که توسعه پهنای باند ادامه پیدا خواهد کرد، افزود : توسعه شبکه ICTکشور در گذشته انجام می‌شده است و در آینده نیز افزایش خواهد یافت و مهم این است که خدمات متنوع امن داخلی را روی این شبکه قرار دهیم تا مردم بتوانند همه نیازمندی هایشان را از این طریق دریافت کنند .
 
وی همچنین در پاسخ به این سوال خراسان که گفته می‌شود شبکه ملی اطلاعات تنها 5 درصد اجرایی شده است، تصریح کرد : ما به سرعت در حال گسترش زیر ساخت‌های‌ شبکه ملی اطلاعات هستیم و در روز جهانی ارتباطات شاهد خواهید بود که حجم این توسعه نسبت به سال گذشته چقدر افزایش یافته است . شبکه ملی اطلاعات مبتنی بر خدمات است به این معنا که باید در داخل کشور تلاش کنیم همه وزارت خانه‌ها و سازمان‌ها و دانشگا ه‌ها ومراکز خدمات رسان همه برنامه‌ها وخدماتشان را روی فضای مجازی قرار دهند .اپلیکیشن‌های‌ مختلفی نوشته شود وما هم برنامه ریزی کرده‌ایم که پهنای باند داخل را 80درصد و پهنای باند بین الملل را 20درصدافزایش دهیم.
 
بنابراین با این ظرفیت مردم می‌توانند 80درصد نیازمندی‌های‌ خود را از پهنای باند داخل دریافت کنند و این بدان معنا ست که به سرعت به سمت شبکه ملی اطلاعات پیش می‌رویم .
 
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.