لبه تکنولوژی

May 7, 2015
18:53 پنجشنبه، 17ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69783

بهترین شرکت‌های تکنولوژی از نظر تسهیلات

افرادی که در شرکت‌های تکنولوژی کار می‌کنند، در واقع حساس‌ترین و در نتیجه راحت‌ترین کارمندان دنیا هستند. خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های متنوع، مراقبت درمانی روزانه، مراقبت از حیوانات خانگی و… امکاناتی هستند که در شرکت‌های بزرگ تکنولوژی به‌عنوان استانداردهای اساسی محسوب می‌شوند و حتی در شرکت‌های نوظهور و استارت‌آپ‌ها هم رواج پیدا کرده‌اند.

با این همه اما کارمندان این شرکت‌ها لزوما از تمام این امکانات راضی نیستند و گاه انتظارات بیشتری از شرکت و کارفرمای خودشان دارند. در همین راستا وب سایت Glassdoor که در زمینه تحلیل و بررسی شرایط کاری در شرکت‌های بزرگ فعالیت می‌کند، به تازگی در یک نظرسنجی از کارمندان شرکت‌های بزرگ تکنولوژی درباره امکانات و مزایایی که این شرکت‌ها در اختیارشان قرار می‌دهند، به انتخاب و معرفی بهترین شرکت‌های تکنولوژی از نظر امکانات و مزایا پرداخته است. در این نظرسنجی کارمندان این شرکت‌ها به رضایت خود از امکاناتی که در محل کارشان در اختیار دارند، از یک تا پنج امتیاز داده‌اند.
Facebook با امتیاز 8/ 4 از 5: کارمندان این شرکت امکانات و مزایایی مانند ناهار رایگان، پاداش برای عملکرد و کار در خانه را دوست دارند. یکی از کارمندان فیس‌بوک معتقد است: «کارمندان فیس‌بوک حتی اگر تازه به این شرکت پیوسته باشند، می‌توانند از چهار ماه مرخصی زایمان با دریافت حقوق کامل استفاده کنند.» یکی دیگر از کارمندان این شرکت می‌گوید که فیس‌بوک در واقع یک شهربازی هیجان‌انگیز برای بزرگسالان است. ما وعده‌های متعدد غذایی رایگان، خشکشویی، بودجه ویژه کمکی به پدر و مادرها، بودجه ویژه دوره‌های آموزشی ضمن کار و البته سالن اسپا و ماساژ را در اختیار داریم که بسیار خوب و راضی‌کننده هستند.
گوگل با امتیاز 6/ 4 از 5: کارمندان گوگل از سه مزیت ناهار یا میان وعده رایگان، مرخصی زایمان و هدایای بسیار راضی هستند. یکی از این کارمندان می‌گوید: «مرخصی 12 هفته‌ای برای پدرها و 5 ماهه برای مادرانی که تازه بچه‌دار شده‌اند آن هم با حقوق کامل واقعا امکان خوبی است.»
LinkedIn با امتیاز 6/ 4 از 5: برنامه‌‌های کاری متنوع، دوره‌های آموزش ضمن خدمت و مرخصی‌ اختیاری در زمان‌های مختلف یکی از مهم‌ترین مزایای کارمندان این شرکت هستند. یکی از کارمندان این شرکت می‌گوید: «روال مرخصی‌ها در این شرکت بسیار راحت است و به همین دلیل خانواده‌ها را به هم نزدیک‌تر می‌کند.»
Salesforce با امتیاز 5/ 4 از 5: کارمندان این شرکت از امکانات ناهار رایگان، وقت استراحت اختیاری و کمک هزینه تحصیل رضایت دارند. آنها معتقدند که بیمه درمانی، پاداش و برنامه‌هایی خاص برای خرید سهام شرکت از دیگر مزایای خوب کار در این شرکت است.
Apple با امتیاز 5/ 4 از 5: کارمندان محبوب‌ترین و ارزشمندترین شرکت تکنولوژی جهان از امکان خرید محصولات این شرکت با تخفیف ویژه، کار در خانه و دوره‌های آموزشی ضمن خدمت راضی هستند. یکی از کارمندان اپل در این مورد می‌گوید: «ما همیشه حس می‌کنیم که اپل برای ارائه امکانات بیشتر به ما تلاش می‌کند. بعضی امکاناتی که قبلا تنها برای کارمندان تمام وقت بود، حالا به کارمندان پاره وقت هم اختصاص پیدا کرده است.»
Adobe با امتیاز 5/ 4 از 5: کارمندان این شرکت که به خاطر نرم‌افزارهای محبوبش در دنیا شناخته می‌شود، از امکاناتی مانند مرخصی‌های با حقوق و مرخصی ویژه زایمان برای والدین رضایت دارند. مدیر بخش تحلیل بازار این شرکت در این باره می‌گوید: «شرایط خوب و راحت برای تحصیل در هنگام کار و امکان خرید سهام برای کارمندان شاید بهترین مزایای کار در این شرکت
باشد.»
Intuit با امتیاز 5/ 4 از 5: کارمندان این شرکت نرم‌افزاری از امکان پیشرفت و رسیدن به شرایط حرفه‌ای، برنامه‌های کاری متنوع و انعطاف‌پذیر و باشگاه ورزشی اختصاصی رضایت دارند. آنها معتقدند چکاپ‌های دوره‌ای پزشکی، محیط کار آرام و راحت، تعطیلات چهار هفته‌ای در سال و 12 روز تعطیلی با حقوق مزایای خوبی است که در اختیار دارند.
Qualcomm با امتیاز 4/ 4 از 5: این شرکت که سازنده پردازنده‌های الکترونیکی است، به خاطر امکاناتی مانند پاداش، برنامه‌های کاری انعطاف‌پذیر و بیمه درمانی مورد رضایت کارمندانش است.
VMware با امتیاز 4/ 4 از 5: این شرکت با ارائه مزایایی مانند کمک هزینه و مرخصی زایمان، ناهار رایگان و پاداش عملکرد توانسته است رضایت کارمندانش را جلب کند. یکی از کارمندان این شرکت در این مورد می‌گوید: «برنامه کاری انعطاف‌پذیر، چکاپ‌های دوره‌ای پزشکی و عضویت باشگاه ورزشی اختصاصی مواردی هستند که مورد توجه من و همکارانم قرار دارند.»
Microsoft با امتیاز 4/ 4 از 5: غول نرم‌افزاری دنیا امکانات خوبی مانند پرستار کودک، کمک هزینه زایمان و تحصیل در حین کار را در اختیار کارمندانش قرار می‌دهد. این در حالی است که کارمندان این شرکت بزرگ از امکانات و مزایایی مانند بیمه درمانی و کمک هزینه سفر رضایت دارند.
Yahoo با امتیاز 3/ 4 از 5: امکاناتی مانند ناهار و میان‌وعده رایگان، سرویس رفت و آمد و برنامه‌های ویژه بازنشستگی، از نظر همه کارمندان یاهو بهترین امکانات هستند. یکی از کارمندان این شرکت معتقد است: «ناهار رایگان و برنامه جدید یاهو برای مرخصی زایمان در میان کارمندان این شرکت محبوبیت زیادی دارد. این در حالی است که تعطیلات و مرخصی در این شرکت نسبتا سختگیرانه است.»
Twitter با امتیاز 3/ 4 از 5: این شرکت هم با مزایایی مانند ناهار رایگان و تعطیلات مناسب توجه کارمندانش را جلب کرده است. کارمندان این شرکت همچنین می‌توانند با شرایطی خاص از خرید سهام توییتر هم بهره‌مند شوند.
Intel با امتیاز 3/ 4 از 5: تخفیف‌های ویژه خرید محصولات برای کارمندان و پاداش عملکرد از نظر کارمندان اینتل بهترین مزایایی است که در اختیار دارند. از طرفی امکانات درمانی برای کارمندان و خانواده‌هایشان یکی دیگر از مزایایی است که رضایت کامل از آن دارند.
eBay با امتیاز 3/ 4 از 5: کارمندان این حراجی بزرگ آنلاین از امکاناتی مانند بیمه درمانی، کمک هزینه تحصیل هنگام کار و ناهار و میان‌وعده رایگان رضایت دارند. کارمندان این شرکت همچنین از چکاپ‌های پزشکی و باشگاه ورزشی داخل شرکت هم خیلی راضی هستند.
Oracle با امتیاز 4 از 5: میان وعده رایگان و عضویت باشگاه ورزشی داخل شرکت از امکانات خوب است که اوراکل در اختیار کارمندانش قرار می‌دهد. چکاپ‌های پزشکی و روانی هم یکی دیگر از مزایایی است که کارمندان این شرکت را راضی نگه داشته است.
Cisco با امتیاز 4 از 5: این شرکت هم به خاطر امکانات درمانی داخل مجموعه، باشگاه ورزشی و مرخصی و کمک هزینه زایمان توجه و رضایت کارمندانش را جلب کرده است.
HP با امتیاز 7/ 3 از 5: کارمندان این شرکت کامپیوتری بزرگ از آن به خاطر دوره‌های آموزش ضمن خدمت و مرخصی زایمان با حقوق کامل رضایت دارند. این در حالی است که آنها معتقدند برنامه‌های کاری در HP انعطاف‌پذیری کمی دارد.
Amazon با امتیاز 6/ 3 از 5: مرخصی زایمان و دوره‌های آموزش ضمن خدمت امکانات مورد علاقه کارمندان این شرکت است. اما برنامه کاری فشرده و شرایط نسبتا سخت مرخصی مواردی است که کارمندان آمازون را آزار می‌دهد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.