تلفن همراه

گوشی

May 12, 2015
12:15 سه شنبه، 22ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 69976

ملاقات تیم کوک با علی بابا و بانک‌ های چینی جهت راه اندازی سیستم اپل پی

ماه گذشته شرکت اپل برای دریافت تاییده‌ی اپل پی از بانک‌‌های چینی دچار مشکل شده بود و مذاکره با هشت بانک به سرانجام نرسید. با این حال تیم کوک اخیرا به چین سفر کرده و مذاکراتی با بانک‌های این کشور داشته که در صورت به توافق رسیدن، اپل ۰.۱۵ درصد از ۲ درصد سود معاملات کارت‌های بانکی را دریافت می‌کند.
 
 تیم کوک مدیرعامل شرکت اپل، اخیرا سفری به کشور چین داشته و به شین هوا، خبرگزاری رسمی چین اعلام کرده که با بانک‌های چینی و علی‌بابا مذاکره‌ای را در خصوص سیستم پرداخت اپل پی خواهد داشت؛ علی بابا یکی از شرکت‌های تجاری/الکتریکی بزرگ کشور چین است. شرکت اپل امیدوار است با علی بابا و سیستم پرداخت موبایلی آن به نام Alipay که بزرگ‌ترین سیستم پرداخت چین است، همکاری‌هایی داشته باشد.در ماه اکتبر سال گذشته، جک‌ما رئیس اجرایی علی بابا اعلام کرده بود که قصد همکاری با اپل در خصوص سیستم اپل پی را دارد.
 
اما تمامی شرایط به سیستم پرداخت UnionPay چین بستگی دارد. این بانک، اولین بانک کشور چین است که به سیستم پرداخت داخلی مجهز بوده و شرکت اپل اوایل سال جاری معاملاتی را با آن داشته است. به دلیل شرایط خاص این بانک، اپل آن را برای معاملات اپل پی و اجرای این سیستم پرداختی در کشور چین، برگزیده است. اگرچه علی بابا از سیستم پرداخت بانکی مجهز به NFC و QR کد به همراه حسگر اثر انگشت استفاده می‌کند، (این حسگر با همکاری شرکت اپل ساخته شده است)؛ هنوز به پشتیبانی شبکه‌ی NFC سیستم UnionPay نیاز دارد.
 
تیم کوک اعلام کرده که در حال حاضر برای ملاقات و بحث در خصوص سیستم اپل پی به کشور چین عازم شده است.کوک اظهار امیدواری کرده که اپل پی بسیار سریع‌تر از کشور آمریکا در چین راه‌اندازی خواهد شد. 
 
کوک در این خصوص گفت:
 
ما علاقه‌ی بسیاری برای راه‌اندازی این سیستم در کشور چین داریم.
علاوه براین، کوک به خبرگزاری شین هوا گفت که انتظار دارد تا سال آینده تعداد فروشگاه‌های رسمی اپل در کشور چین از ۲۲ فروشگاه به تعداد ۴۰ فروشگاه افزایش یابد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.