بازار سرمایه

تجارت الکترونیک

فناوری

May 16, 2015
12:30 شنبه، 26ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70106

هیچ کس حق ندارد خالق Bitcoin را شناسایی کند

«ناسنیال پایر» از نویسندگان روزنامه نیویورک‌تایمز آخرین شخصی است که در مورد «ساتوشی ناکاموتو» خالق مرموز واحد پولی Bitcoin توضیح داده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، او در آخرین مقاله خود نوشت: «بسیاری از اعضای حاضر در انجمن جهانی Bitcoin اعلام کردند که خواستار حفظ حریم شخصی خالق این واحد پولی هستند و هیچ تمایلی ندارند تا در جریان پشت‌پرده خالق Bitcoin قرار بگیرند. اما بین همین افرادی که می‌خواهند صحبتی در مورد این شخص نشود، چند فرد دیگر هم هستند که به دنبال سرنخ‌هایی در مورد این شخص مرموز می‌گردند».

او در ادامه توضیح داد: «من با برنامه‌نویسان و کارآفرینانی که به طور مستقیم و عمیق با Bitcoin در ارتباط هستند گفت‌وگو کردم. در این صحبت‌ها هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای به دست نیامد، اما برخی شواهد من را به یک مرد آمریکایی رساند که اسلیت مجارستانی داشت و با نام "نیک زابو" شناخته می‌شد».

روزنامه‌نگار نیویورک‌تایمز در این مقاله طولانی اعلام کرد که زابو از اینکه در کانون توجه قرار بگیرد احساس خوشایندی ندارد و به همین خاطر قبول نمی‌کند که مخترع واحد پولی Bitcoin بوده است.

نشریه نیوزویک سال گذشته در گزارش جداگانه اعلام کرد که Bitcoin را شخص دیگری اختراع کرده است. او گفت که این فرد از طرف جامعه جهانی مورد انتقاد فراوان قرار گرفته و شکایت‌هایی از او شده است. به همین خاطر تمایل ندارد خود را معرفی کند.

پاپر که در آخرین بررسی‌های خود با زابو صحبت کرد، به این نتیجه رسید که او برای انجام مصاحبه بسیار معذب بوده است و حتی احتمال می‌رود که او آقای ساتوشی باشد. به هر حال، هنوز به درستی مشخص نشده است چه کسی Bitcoin را اختراع کرد و این مسئله در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد.

  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.