اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

May 17, 2015
8:28 یکشنبه، 27ام اردیبهشتماه 1394
کد خبر: 70142

قابلیت خرید کالای مستقیم از میان جستجوهای گوگل فراهم خواهد شد

گزارش جدیدی از سوی وال استریت ژورنال حکایت از آمادگی گوگل برای رقابت با آمازون و eBay دارد. گفته می شود گوگل قصد می خواهد در نتایج جستجو، کلید «خرید» را اضافه کند.
 
حال نکته آن است که وقتی با موبایل خود به جستجو بپردازید، در کنار کلید خرید، عنوان «Shop on Google» را نیز خواهید دید. پس از کلیک کردن بر روی کلید یاد شده، به صفحه ای (در گوگل) هدایت خواهید شد که می توانید در آن، سایز و رنگ محصول مورد نظر خود را برگزینید؛ وال استریت ژورنال اذعان می کند که گوگل قرار نیست مانند آمازون، انبارهای خود را از اجناس پر کند و ایده های دیگری در سر می پروراند. در ادامه با دیجیاتو همراه باشید.
 
حال برخی از خرده فروشان نگران شده اند که گوگل می خواهد خود رابطه مستقیم را با مشتریان در دست گرفته و آنها را از داشتن ارتباط با خریداران محروم سازد. اما از آنجایی که گوگل به هیچ عنوان تمایل ندارد رابطه اش را با خرده فروشان به هم بزند، (به هر حال بخش عمده ای از درآمد تبلیغاتی از سوی آنها تامین می گردد) به فروشگاه ها اجازه می دهد تا به شکل انتخابی، بتوانند به برنامه بازاریابی اش راه یابند. چنین حرکتی نیز به معنای آن است که در صورت درخواست از سوی خرده فروشان، گوگل اطلاعات خریداران را در اختیارشان خواهد گذاشت؛ اطلاعاتی نظیر نام و آدرس.
 
از طرف دیگر گوگل به فروشگاه های خرده فروشی وعده داده که در صفحات خرید مستقیم، برند آنها نمایش داده خواهد شد و در اصل همین مورد نیز باعث می گردد تا فروش آنها بالاتر نیز برود.
 
آنطور که پیداست گوگل آینده را در دستگاه های همراه و موبایل می بیند و برای این امر نیز دلایل خاص خودش را دارد. بزرگترین دلیل نیز اینکه در حال حاضر جستجوهای صورت پذیرفته از طریق موبایل ها، از کامپیوترهای شخصی پیشی گرفته اند.
 
گوگل هنوز لیست همکاران خود که محصولاتشان را از طریق جستجوی مستقیم به فروش می رساند را اعلام ننموده اما می توان انتظار داشت فروشگاه Macy، یکی از اولین ها باشد. وال استریت ژورنال همچین خبر می دهد که قابلیت خرید مستقیم از نتایج جستجو، به زودی و احتمالا تا دو هفته آینده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.