رگولاتوری

May 22, 2015
16:10 جمعه، 1ام خردادماه 1394
کد خبر: 70309

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: زنجان قطب فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور می‌شود

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:‌ برای تبدیل زنجان به قطب فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور برنامه‌ریزی لازم انجام شده و به زودی وارد مرحله عملیاتی می‌شود.
 
محمود واعظی در سفر استانی به استان زنجان در جلسه مدیران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات ICT این استان تصریح کرد: تبدیل استان زنجان به قطب فناوری اطلاعات و الکترونیک تأثیر چشم‌گیری در فضای اقتصادی استان خواهد داشت، زیرا در استان زنجان پتانسیل‎های زیادی وجود دارد که باید برای هرچه بیشتر کردن این ظرفیت‎ها تلاش روز افزونی داشته باشیم، تا به مقصد و هدف عالی دست پیدا کنیم.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: وزارت ارتباطات نیز در این راستا با در اختیار گذاشتن بودجه و امکانات لازم حمایت‌های خود را برای طرح تبدیل زنجان به قطب فناوری اطلاعات افزایش می‌دهد، اما  بخش خصوصی بازیگران اصلی این طرح خواهند بود.
 
 وی ادامه داد: توسعه در هر استانی  نیازمند مولفه‌های زیادی است و وزارت ارتباطات و دولت در این میان تلاش دارد، با حمایت از بخش خصوصی به روند پیشرفت استان ها کمک کند، چرا که کسانی که به استانشان و شهرشان احساس تعلق دارند، با انگیزه بیشتری کار می کنند.
وی تقویت شرکت های فعال در حوزه ICT  را از مهم ترین برنامه های وزارت ارتباطات در استان ها دانست و گفت: با پرداخت وام وجوه اداره شده به شرکت های دانش بنیان ها و استار تاپ ها از این شرکت ها حمایت خواهیم کرد.
وی همچنین از عزم این وزارتخانه در راه اندازی مرکز تماس (Call Center) استان با مشارکت بخش خصوصی خبر داد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.