رگولاتوری

June 3, 2015
15:32 چهارشنبه، 13ام خردادماه 1394
کد خبر: 70737

در همایش ISPها در وزارت ارتباطات بیان شد: حمایت سازمان تنظیم مقررات از کنسرسیوم ایران اف سی پی

 
کنسرسیوم فراگیر ارایه دهندگان خدمات مخابراتی و ارتباطات باند وسیع کشور که با اعلام حضور 140 شرکت تشکیل یافته است در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات همایشی را برگزار کردند.
IMG_1071.jpg
 
در این همایش که با حضور اعضاء کنسرسیوم ایران اف سی پی ،فعالان فعالان پهنای باند کشور،اصحاب رسانه ،معاونیم و مدیران وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور برگزار شد،اعضاء هیات موسس این کنسرسیوم به تشریح و چگونگی شکل گیری این کنسرسیوم پرداختند و فرصت های حضور کنسرسیبوم ایران اف سی پی  و اخذ پروانه اف سی پی توسط سازمان تنظیم مقررات را بررسی کردند.
 
در ابتدای این همایش عامری عضو هیات موسس کنسرسیوم ایران اف سی پی با بیان این که کنسرسیوم ایران اف سی  حرکتی است خودجوش و بی‌سابقه اظهار داشت: مشارکت کنندگان کنسرسیوم ایران اف سی پی بر این اعتقادند، بهره‌مندی از ظرفیت‌های پروانه‌های بالادستی حوزه خدمات ارتباطی حتی در قالب تاسیس یک شرکت تجمیعی، حق تمامی شرکتهایی است که سال‌ها در این حوزه و با رعایت ضوابط سازمان رگولاتوری فعالیت نموده‌اند ولی در مقطع حاضر به دلیل تغییر رویکرد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در صدور پروانه‌های جدید در مقیاس کشوری، قادر به اخذ پروانه‌های بالادستی از جمله FCP به تنهایی نیستند. 
 
وی افزود: از آغاز این تلاش ارزشمند تاکنون بالغ بر ۱۳۹ شرکت ارایه دهنده خدمات ارتباطی و مخابراتی در ۳۱ استان کشور، از این کنسرسیوم اعلام حمایت نموده و یا به آن ملحق شده‌اند. این حرکت با حمایت مالی و معنوی شرکتهای پیشگام مشارکت کننده در کنسرسیوم آغاز شد .
 
عضو کنسرسیوم فراگیر ارایه دهندگان خدمات مخابراتی و ارتباطات باند وسیع کشور  ابراز داشت: امروز می‌توان گفت، به یقین پتانسیل دستیابی به صلاحیت‌های فنی و مالی اخذ پروانه «ایجاد و بهره برداری از شبکه ارتباطات ثابت» (FCP) محقق شده و درحال انجام اقدامات حقوقی و اجرایی مربوطه جهت ثبت شرکت تجاری واحد موضوع اصول حاکم پروانه مذکور در مراجع ذیصلاح می‌باشد.
 
در ادامه این همایش نیک سار یکی دیگر از اعضاء کنسرسیوم ایران اف سی پی در خصوص تغییر نگرش سازمان تنظیم مقررات  نسبت به شرکت های پایین دستی صحبت کرد و اظهارداشت: شرایط به گونه ای است که شرکت هایی که تا پیش از رسیدن به ظرفیت هایی مانند دسترسی به تکنولوژی روز  و استفاده از ظرفیت زیرساخت کشوری برایشان یا مسدود بود و یا دشوار می نمود در قالب یک کنسرسیوم امکان پذیر شده است.
 
وی ادامه داد:حرکت هایی در قالب انجمن شرکت های اینترنتی و سازمان نظام صنفی رایانه ای صورت پذیرفت اما لازمه ایجاد یک کنسرسیوم متشکل از شرکت های فعال در این حوزه بیش از پیش نمود پیدا می کرد.
 
نیک سار افزود: تا پیش از تشکیل اولین جلسه هیئت موسس سهامداران، راهبری و عملیات اجرایی کنسرسیوم در قالب دبیرخانه کنسرسیوم به عهده مشارکت کنندگان پیشگام این کنسرسیوم می‌باشد که اقدام ایشان در پیشگام شدن در عضویت در کنسرسیوم، هیچ نفع مادی یا معنوی افزون بر دیگران نخواهد داشت. بدیهی است در اولین جلسه مجمع موسسین تمام مشارکت کنندگان با توجه به درصد سهام خود و صرف نظر از تقدم و تاخر ورود به جمع مشارکت کنندگان، وفق قانون دارای حق رای جهت انتخاب هیئت مدیره خواهند بود.
 
وی ادامه داد: با توجه به این نکته که هدف این کنسرسیوم در قالب تشکیل یک شرکت سهامی خاص محقق می‌شود، نحوه تشکیل هیئت مدیره نیز منطبق با قانون تجارت خواهد بود. هرکدام از سهامداران که تمایل دارند در قالب کاندیداتوری هیئت مدیره اقدام نمایند، می‌توانند با توجه به شرایط اساسنامه مصوب مجمع و تامین شرایط قانونی، در معرض انتخاب مجمع صاحبان سهام شرکت قرار گیرند.پس از انتخاب هیئت مدیره و مدیر عامل، مدیریت و راهبری شرکت با آن‌ها بوده و حق تغییر اعضای هیات مدیره مطابق قانون تجارت همواره برای مجمع صاحبان سهام محفوظ می‌باشد.
در ادامه این همایش دکتر عباسی معاونت سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور با بیان این که سازمان تنظیم مقرررات و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حمایت خود را از ایجاد چنین کنسرسیوم هایی اعلام می دارد گفت:سازمان تنظیم مقررات و رگولاتوری به این نتیجه رسیده است که فضای موبایل و فیکس در آینده همگرا خواهد بود و وابستگی تکنولوژی به پروانه های کاری را می بایست حذف کرد.
وی افزود:اصلاح پروانه ای فعالیت از دو اپراتور  بزرگ کشور یعنی مخابرات و ایرانسل شروع شد که خوشبختانه با همکاری این دو شرکت این اصلاحات صورت پذیرفت. در بحث پروانه ها در کشور 11 شرکت پروانه PAP و 6 پروانه تلفن ثابت وجود دارد. در بحث ISP ها نیز بیش از 700 پروانه وجود دارد که این بهم ریختگی و فراوانی پرونده ها  و همچنین محدودیت های جغرافیایی در برخی از حوزه ها  توجیه اقتصادی نداشته و نخواهد داشت. 
 
معاون سازمان تنظیم مقررات با بیان این که وضع موجود پرونده ها و اعطای پرونده ها ی جدید می بایست با صلاحاتی انجام شود گفت:سازمان تنظیم مقررات از وجود ایجاد کنسرسیوم های یکپارچه توسط شرکت های فعال حمایت می کند و این کنسرسیوم ها می توانند حتی با حق لایسنس 0 ریال یک لایسنس 20 میلیارد تومانی را اخذ کنند.
 
در پایان این مراسم نمایندگان شرکت های عضو و حامی کنسرسیوم ایران اف سی پی در جلسه پرسش و پاسخ با هیات موسس کنرسیوم و معاون سازمان تنظیم مقررات شرکت کردند و حضور در این کنسرسیوم و حمایت مراجع قانونی برای این عده شفافسازی و تشریح شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.