تلفن همراه

گوشی

June 7, 2015
15:46 یکشنبه، 17ام خردادماه 1394
کد خبر: 70858

چرا اپل باید در راه‌اندازی سرویس تلویزیونی‌اش دست بجنباند؟

بر اساس یک بررسی تحقیقاتی، سرویس استریمینگ تلویزیونی اپل می‌تواند درآمدی چند میلیارد دلاری را برای این شرکت به همراه داشته باشد.
 
 
دو روز پیش «نیویورک تایمز» خبر داد که اپل برنامه معرفی Apple TV جدید و سرویس استریمینگ اینترنتی تلویزیونی خود در WWDC امسال را کنار گذاشته است. گفته می‌شود که علت این تاخیر عدم امضای قرارداد نهایی این شرکت با تولیدکنندگان محتوا بوده است. این گزارش افزوده که ممکن است معرفی این محصول تا پایان سال و یا حتی سال 2016 به تاخیر بیفتد.
 
حال بر اساس بررسی‌های تحقیقاتی، ادامه این تاخیر می‌تواند اپل را از درآمدی چند میلیارد دلاری در سال آینده محروم کند. 
 
بر اساس پیشبینی وبسایت «بیزینس اینسایدر»، در صورت راه اندازی سرویس پولی Apple TV در پاییز امسال، درآمدی 2.4 میلیارد دلاری در سال 2016 عاید اپل خواهد شد. این درآمد می‌تواند در سال 2018 میلادی به 4.3 میلیارد دلار افزایش یابد.
 
این درآمد بر اساس اشتراکی 35 دلاری به ازای هر ماه محاسبه شده است.
 
هدف اپل، گسترش این سرویس تلویزیونی در سرتاسر دنیاست؛ هدفی که از دیگر عوامل اصلی تاخیر در راه‌اندازی این سرویس عنوان شده است. در نمودار زیر پیشبینی بیزینس اینسایدر را مشاهده می‌کنید.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.