تلفن همراه

گوشی

June 13, 2015
10:13 شنبه، 23ام خردادماه 1394
کد خبر: 71018

۱۰ گوشی‌ که از پردازنده‌های اسنپدراگون کوالکام استفاده نمی‌کنند

با گذر زمان گوشی‌های بیشتری معرفی می‌شوند که از پردازنده‌های کوالکام استفاده نمی‌کنند. شاید این اتفاق پایانی برای کوالکام نباشد، اما این شرکت به‌تازگی رقبای قدرتمندی را در کنار خود می‌بیند. مدیاتک در آسیا بسیار معروف و پرکاربرد شده و اینتل نیز به تازگی رشد خوبی در این زمینه داشته است. هر چند سامسونگ برای تولید پردازنده‌ها از روش‌های کوالکام بهره می‌برد، اما این شرکت به دلیل تولید گوشی‌های زیاد و استفاده از پردازنده‌های خود در آنها، رقیبی جدی برای کوالکام شده است.
 
زن‌فون ٢
گوشی جدید ایسوس با بهره‌گیری از مشخصات فنی بالا و قیمت ۲۹۹ دلاری برای نسخه ZE۵۵١ML توجه زیادی را به سمت خود جلب کرده است. از مشخصات فنی آن می‌توان به پردازنده چهار هسته‌ای اینتل اتم Z٣۵٨٠ که با فرکانس ٢,٣ گیگاهرتزی کار می‌کند، چهار گیکابایت رم، صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۸۰ پیکسلی و اندروید آبنبات چوبی اشاره کرد.
 
آیفون ۶
اپل به استفاده‌نکردن از پردازنده‌های کوالکام شهرت دارد و چون اپل خود سازنده تراشه‌ نیست به کمک سایر سازندگان، پردازنده‌های طراحی خود را تولید و استفاده می‌کند. آیفون۶، تراشه‌ ۲۰ نانومتری A٨ ساخت تی‌ام‌سی را درون خود جا داده که از دو هسته ۶۴ بیتی با فرکانس ١,۴ گیگاهرتزی تشکیل شده است.
 
آیفون ۶ پلاس
مدل بزرگ‌تر اپل با وجود قیمت بالاتر از همان پردازنده A٨ مورد استفاده در آیفون۶ بهره می‌برد. آیفون۶ پلاس با وجود صفحه نمایش بزرگ‌تر ۵.۵ اینچی و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۸۰ پیکسلی، عملکرد و بازدهی عالی مانند آیفون ۶ دارد.
 
اچ‌تی‌سی و ان‌ام ٩ پلاس
صفحه نمایش QHD و سنسور اثر انگشت از مشخصات این گوشی هستند. صفحه نمایش ۵,٢ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در۱۴۴۰ پیکسلی، رابط کاربری سنس۷، دوربین ۲۰ مگاپیکسلی دوتایی، سه گیگابایت رم و پردازنده ۶۴ بیتی و هشت هسته‌ای مدیاتک MT۶٧٩۵T با فرکانس ۲.۲ گیگاهرتزی از مشخصات این گوشی قدرتمند هستند.
 
هواوی پی ٨
هواوی پردازنده‌های خود را می‌سازد و همان‌طور که انتظار می‌رود در پی ۸ نیز از پردازنده‌ استفاده می‌کند. این پردازنده‌ ۸ هسته‌ای، ‌سیلیکون کرین ۹۳۰ نام دارد که با فرکانس دو گیگاهرتز کار می‌کند. این گوشی بدنه تمام فلزی با ضخامت ۶,۴ میلی‌متری دارد و از دیگر مشخصات آن می‌توان به صفحه نمایش ۵.٢ اینچی با کیفیت فول اچ‌دی، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، دوربین سلفی هشت مگاپیکسلی و سه گیگابایت رم اشاره کرد.
 
هواوی پی ٨ مکس
صفحه نمایش این گوشی بسیار بزرگ‌تر و ۶,٨ اینچ است اما از همان رزولوشن ۱۰۸۰در۱۹۸۰ پیکسلی استفاده می‌کند. دیگر ویژگی چشمگیر پی۸ مکس باتری چهار‌هزارو ٣۶٠ میلی‌آمپرساعتی آن است. پی٨ و پی٨مکس هر دو از رابط کاربری EMUI ٣.١ روی سیستم‌عامل اندروید آبنبات چوبی بهره می‌برند.
 
لنوو وایب ایکس ٢
این گوشی هوشمند اولین گوشی است که از بدنه‌ چند لایه فلزی استفاده می‌کند و اگر به بدنه آن از زوایای مختلف نگاه کنید، رنگ‌های متفاوتی خواهید دید. از دیگر مشخصات وایب‌ایکس۲ می‌توان به پردازنده دو گیگاهرتزی مدیاتک MT۶۵٩۵M، صفحه نمایش پنج اینچی فول اچ‌دی، دو گیگابایت رم، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و دوربین سلفی پنج مگاپیکسلی اشاره کرد.
 
گلکسی اس۶
همه‌ مدل‌های اس۶، این‌بار به پردازنده ۶۴ بیتی هشت هسته‌ای اکسینوس هفت‌هزارو ۴٢٠ سامسونگ مجهز شده‌اند که اولین پردازنده‌ ۱۴ نانومتری در جهان است. علاوه بر آن اس۶ از صفحه نمایش ۵,١ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰در۱۴۴۰ پیکسلی، دوربین ۱۶ مگاپیکسل، سه گیگابایت رم، حسگر ضربان قلب و حسگر اثر انگشت بهره می‌برد.
 
گلکسی s۶-edge
نسخه‌ اج‌گلکسی اس۶ مشخصاتی معادل با اس۶ دارد و اما خمیدگی لبه‌های صفحه نمایش به آن زیبایی بخشیده است و در عوض مبلغ بیشتری باید برای خرید آن هزینه کنید.
 
میزو ام‌ایکس ۴ پرو
این گوشی یکی از معدود گوشی‌های غیرسامسونگی موجود بازار است که از پردازنده‌ آن شرکت استفاده می‌کند. میزو‌ام ایکس۴ پرو پردازنده دو گیگاهرتز هشت هسته‌ای اکسینوس پنج‌هزارو ۴٣٠ دارد و از دیگر مشخصات آن می‌توان به صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰در۱۵۳۶ پیکسلی، سه گیگابایت رم، دوربین ۲۰ مگاپیکسلی، دوربین سلفی پنج مگاپیکسلی و باتری سه‌هزارو ٣۵٠ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.