اپراتورها

بازار سرمایه

رگولاتوری

June 20, 2015
14:54 شنبه، 30ام خردادماه 1394
کد خبر: 71236

ایرنا: با عدم پرداخت 6قسط باقیمانده هنوز سهام مخابرات به نام توسعه اعتماد مبین نشده و نمیتواند آگهی فروش سهام منتشر کند

ایرنا نوشت: پس از اعلام رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران، مبنی بر فروش سهام این شرکت، امروز شنبه و در اقدامی عجیب آگهی فروش سهام شرکت توسعه اعتماد مبین در جراید منتشر شد.
 
با توجه به اینکه هنوز 6 قسط از اقساط خرید سهام شرکت مخابرات ایران باقی مانده و هنوز سهام مذکور به نام شرکت توسعه اعتماد مبین نشده، شرکت مخابرات نمی تواند آگهی فروش سهام مخابرات را اعلام نماید.
 
لذا به نظر می رسد در اقدامی عجیب آگهی فروش سهام شرکت توسعه اعتماد مبین منتشر شده که علاوه بر 51 درصد سهام مخابرات، سهام شرکتهای دیگری را نیز داراست.
 
همچنین براساس بند 11 آگهی منتشر شده، کسب اطلاعات کافی و وافی از وضعیت مالی، اقتصادی، فنی و حقوقی شرکت مورد معامله برعهده خریدار است، این در حالی است که شرکت توسعه اعتماد مبین حتی از سایت رسمی نیز برخوردار نیست.
 
براساس این گزارش، شرکت توسعه اعتماد مبین که شرایط سختی برای خریدار آن در آگهی منتشره درج شده در واقع یک کنسرسیوم متشکل از چند شرکت است که شش سال پیش موفق به خرید بلوک 50 درصد به علاوه یک سهمی شرکت مخابرات ایران به قیمت 7.8 هزار میلیارد تومان شد.
 
شرکت مخابرات ایران که از آن به عنوان سودده ترین شرکت ایران نام برده می شد در شرایطی جنجالی با رد اهلیت تنها رقیب اعتماد مبین به این شرکت واگذار شد، واگذاری که در طول سال های گذشته با انتقادات زیادی همراه بوده است، برخی از کارشناسان اقتصادی فروش این شرکت را حراج اموال دولت دانسته و قیمت فروش این شرکت را با توجه به دارایی ها و سود بالای آن ناچیز می دانند.
 
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.