اپلیکیشن

تلفن همراه

July 5, 2015
7:42 یکشنبه، 14ام تیرماه 1394
کد خبر: 71706

تعداد دفعات نصب مرورگر کروم روی ابزارهای اندرویدی از مرز ۱ میلیارد بار گذشت

فروشگاه نرم افزاری گوگل در طی سالها بطور دائم گسترده تر شده و اکنون بیش از یک میلیون اپلیکیشن در دسته های مختلف و برای رفع هر نوع نیازی روی آن وجود دارد که روز به روز نیز به تعداد آنها افزوده می شود. اما برخی اپلیکیشن ها نیز وجود دارند که تقریبا همه کاربران به آنها احتیاج دارند و این همان نرم افزارهایی هستند که آمارهای تعداد دانلود و نصب را دائما جابجا می کنند.
 
البته با در نظر گرفتن تمام این موارد بازهم رسیدن به آماری مثل یک میلیارد نصب برای هر اپلیکیشنی موفقیت بزرگی به شمار خواهد رفت، حتی اگر به دست بزرگترین و مشهورترین کمپانی ها ساخته شده باشند.
 
مرورگر گوگل کروم یکی از این اپلیکیشنهایی است که اخیرا به آمار نصب یک میلیاردی دست یافته. هرچند این اولین نرم افزار این شرکت نیست که به چنین موفقیتی دست پیدا می کند، اما باید این نکته را نیز در نظر گرفت که مرورگر های بسیاری روی این فروشگاه با کروم رقابت می کنند که بسیاری از آنها از سابقه بیشتری نیز نسبت به مرورگر گوگل برخوردار هستند مانند Dolphin Browser که تقریبا از ابتدای ظهور اندروید وجود داشته است.
 
هفته پیش نیز اپلیکیشن دیگر گوگل یعنی Hangouts آمار یک میلیارد نصب را از سر گذرانده بود و حالا با اضافه شدن کروم، تعداد کل نرم افزارهایی که تا کنون به این موفقیت رسیده اند به عدد ۱۲ می رسد، که نشان می دهد رسیدن به چنین آماری تا چه حد سخت و نادر است.
 
گفتنیست گوگل و فیس بوک موفقیت فوق را بین یکدیگر تقسیم کرده و ۹ اپلیکیشن از این تعداد از جمله YouTube, Gmail, Maps, Play Books و +Google ساخته گوگل بوده و ۳ نرم افزار باقی مانده نیز Facebook Messenger، Facebook و Whatsapp هستند که به این شبکه اجتماعی تعلق دارند.
 
انتظار می رود اپلیکیشن بعدی که به تعداد نصب ۱ میلیاردی برسد نیز Street View باشد و در نتیجه می توان انتظار داشت حداقل فعلا چنین موفقیتی بین این ۲ غول تکنولوژی آمریکایی تقسیم شده باقی بماند و رقیب دیگری یارای بدست آوردن سهمی از آن را نداشته باشد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.