بازار سرمایه

July 12, 2015
10:36 یکشنبه، 21ام تیرماه 1394
کد خبر: 71850

جزئیات انتشار ۴۵۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت مخابرات اعلام شد

مدیر تامین مالی شرکت تامین سرمایه نوین از آغاز قریب الوقوع بزرگترین تامین مالی بازار سرمایه در قالب انتشار و فروش اوراق مشارکت مخابرات ایران خبر داد.
 
 
محدثه رزاقی در خصوص جزئیات انتشار و فروش اوراق مشارکت مخابرات ایران به عنوان یک پروژه بزرگ تامین مالی روز گذشته در جمع خبرنگاران گفت: شرکت مخابرات ایران به منظور تامین سرمایه در گردش جهت بازپرداخت بخشی از بدهی های خود درنظر دارد که 450 میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر کند.
 
مدیر تامین مالی شرکت تامین سرمایه نوین افزود: بر این اساس، اوراق شرکت مخابرات ایران تحت عنوان " اوراق اجاره شرکت واسط مالی تیر دوم" از روز بیست و دوم تیرماه به مدت یک روز کاری در فرابورس منتشر خواهد شد.
 
وی با اشاره به این که اوراق اجاره شرکت مخابرات ایران با نام و قابل معامله در فرابورس با نرخ 21 درصد روزشمار در فرابورس منتشر می شود که سود آن هر سه ماه یکبار  پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: مبلغ اسمی هر ورقه از این اوراق یک میلیون ریال است که مدت اوراق چهار سال می باشد.
وی در خصو ص ارکان این اوراق نیز گفت: شرکت واسط مالی تیر دوم به عنوان ناشر و شرکت مخابرات ایران به عنوان بانی این اوراق محسوب می شوند.
 
این مقام مسئول در شرکت تامین سرمایه نوین به عنوان مشاور عرضه و متعهد پذیره نویسی و بانک صادرات به عنوان ضامن آن نام برد که در این راستا شرکت تامین سرمایه نوین  بازار گردانی این اوراق را نیز  برعهده دارد.
رزاقی با اشاره به عدم محدودیت برای خرید اوراق از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی ادامه داد: شرکت تامین سرمایه نوین بازار گردانی 225 هزار ورقه را به صورت روزانه با دستکم قیمت یک میلیون ریال متعهد شده است. همچنین بازار گردان تحت ضوابط قرارداد بازار گردانی، این اوراق را خریداری خواهد کرد؛ اما در صورت وجود خریدار با نرخ بالاتر، دارندگان می توانند این اوراق را با نرخ بیشتری به فروش رسانند.
 
به گفته مدیر تامین مالی شرکت تامین سرمایه نوین؛ معاملات دست دوم این اوراق پس از پایان پذیره نویسی، در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز می شود.
وی در مورد کارمزد و هزینه های پذیره نویسی این اوراق تصریح کرد: کلیه کارمزدها و هزینه پذیره نویسی اوراق توسط ناشر اوراق پرداخت خواهد شد و بر این اساس، کارگزاران نباید مبلغی بابت کارمزد از مشتریان دریافت کنند و کارمزد معاملات دست دوم اوراق نیز بر اساس نرخ های مصوب فرابورس از خریداران و فروشندگان دریافت خواهد شد.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.