اینترنت و شبکه

فناوری اطلاعات

July 16, 2015
8:52 پنجشنبه، 25ام تیرماه 1394
کد خبر: 71945

خدمات ابری گوگل از کاربران ویندوز سرور پشتیبانی می‌کند

خدمات پردازش ابری گوگل موسوم به Cloud Platform از سیستم Windows Server مایکروسافت با دسترسی کامل پشتیبانی می‌کند.دو سیستم‌ عامل Windows Server ۲۰۱۲ R۲ و Windows Server ۲۰۰۸ R۲ در لیست سیستم‌های عامل مورد پشتیبانی Compute Engine قرار گرفتند. در این لیست نام دیگر محصولات از جمله SUSE، Red Hat Enterprise Linux و Ubuntu نیز به چشم می‌خورد.
 
با این دسترسی عمومی از طریق خدمات ابری گوگل، کاربران Windows Server مایکروسافت هم‌اکنون می‌توانند سرورهای مبتنی بر Active Directory یا ASP.NET را به راحتی مستقر کنند. همچنین گفته شده است که سیستم‌های توسعه وب مایکروسافت مبتنی بر سرورها که از Cloud Launcher استفاده می‌کنند هم می‌توانند از طریق VPN در زیرساخت خدمات ابری گوگل مورد پشتیبانی قرار بگیرند.
 
شرکت گوگل همچنین قابلیت‌های دیگری را برای کاربران ویندوزی ارائه کرد که از جمله آنها می‌توان به پشتیبانی از سیستم چند-صفی(MQ) و قابلیت‌های دریافت عمومی(GRO) اشاره کرد.
 
«الکس گیسین‌اسکای» مدیر تولید مرکز Cloud Platform گوگل در یک وبلاگ خود توضیح داد که این به‌روزرسانی تعداد ابزارهای کاربردی مبتنی بر وب برای سرورهای ویندوزی را کاهش می‌دهد و به کاربران کمک می‌کند تا با کارایی بالاتر از زیرساخت‌های خود استفاده کنند و هزینه‌های مرتبط را کاهش دهند.
 
مشتریان خدمات پردازش ابری Google Cloud همچنین می توانند به صورت عملیاتی از استقرار Windows Server در سیستم Compute Engine پشتیبانی کنند.
  • مشترک شوید!

    برای عضویت در خبرنامه روزانه ایستنا؛ نشانی پست الکترونیکی خود را در فرم زیر وارد نمایید. پس از آن به صورت خودکار ایمیلی به نشانی شما ارسال میشود، برای تکمیل عضویت خود و تایید صحت نشانی پست الکترونیک وارد شده، می بایست بر روی لینکی که در این ایمیل برایتان ارسال شده کلیک نمایید. پس از آن پیامی مبنی بر تکمیل عضویت شما در خبرنامه روزانه ایستنا نمایش داده میشود.

    با عضویت در خبرنامه پیامکی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) به طور روزانه آخرین اخبار، گزارشها و تحلیل های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات را در هر لحظه و هر کجا از طریق پیام کوتاه دریافت خواهید کرد. برای عضویت در این خبرنامه، مشترکین سیمکارت های همراه اول لازم است عبارت 150 را به شماره 201464 و مشترکین سیمکارت های ایرانسل عبارت ozv ictn را به شماره ۸۲۸۲ ارسال کنند. دریافت موفق هر بسته خبری که محتوی پیامکی با حجم ۵پیامک بوده و ۴ تا ۶ عنوان خبری را شامل میشود، ۳۵۰ ریال برای مشترک هزینه در بردارد که در صورتحساب ارسالی از سوی اپراتور مربوطه محاسبه و از اعتبار موجود در حساب مشترکین سیمکارت های دائمی کسر میشود. بخشی از این درآمد این سرویس از سوی اپراتور میزبان شما به ایستنا پرداخت میشود. مشترکین در هر لحظه براساس دستورالعمل اعلامی در پایان هر بسته خبری قادر خواهند بود اشتراک خود را در این سرویس لغو کنند. هزینه دریافت هر بسته خبری برای مشترکین صرفا ۳۵۰ ریال خواهد بود و این هزینه برای مشترکین در حال استفاده از خدمات رومینگ بین الملل اپراتورهای همراه اول و ایرانسل هم هزینه اضافه ای در بر نخواهد داشت.